farsi beauty

راهکار نوشیدن قهوه اسپرسو برای افراد مبتدی

قهوه اسپرسو

اسپرسو نوشیدنی غلیظ است که بیش از یک سابقه ی مصرف دارد، اسپرسو به عنوان میراث صنعت قهوه شناخته شده است. ریشه اسپرسو در قرن نوزدهم و در ایتالیا است.

طرز تهیه اسپرسو از نکات اصلی مهارت در مسابقات جهانی باریستا که مخصوص قهوه است، میباشد. چشیدن اسپرسو همانطور که برای استادان کار ساده ای است، برای افراد مبتدی کاری دلهره آور است، زیرا اسپرسو به دلیل اسیدیته بودن، شیرینی و پیچیدگی اغلب به راحتی قابل شناسایی است.

رایحه اسپرسو

اولین چیزی که هنگام بلند کردن فنجان قهوه حس میشود عطر آن است. عطر و رایحه ی قهوه اسپرسو یکی از اصلی ترین نکاتی است که تعیین میکند اسپرسو طعم خوبی دارد یا طعم خوبی ندارد! حس بویایی با حس چشایی انسان ارتباطی مستقیم دارد. زیرا زبان انسان فقط قادر است طعم های اصلی را تشخیص دهد و طعم های پیچیده تر و ظریف از حس بویایی دریافت میشوند.

قهوه

بادی یا تن واری اسپرسو

بادی یا تن واری اسپرسو در واقع تراکم قهوه بر روی زبان شما است. بادی اسپرسو بسیار متفاوت است، ممکن است خامه ای، روغنی، آبدار یا حتی شربت مانند باشد.

برای افرادی که طعم میوه های مرکب را در قهوه خود دوست دارند، اغلب بادی سبک تر پیشنهاد  میشود.

برای حس کردن بافت تن واری اسپرسو، میتوانید قبل از بلعیدن آن را مدتی روی زبان خود نگه دارید یا در دهان خود بچرخانید.

طعم اسپرسو

طعم و عطر قهوه بیشتر از هر چیزی به دانه های آن بستگی دارد. قهوه ها با رست سبک دارای نت های چشایی بیشتر و اسیدیته بهتر هستند، در حالی که برشته کاریهای تیره طعم برشته تر و سنتی دارند.

البته جایی که قهوه در آن کشت میشود نیز بسیار مهم میباشد، برای مثال قهوه اتیوپی به عنوان قهوه گلدار یا میوه ای توصیف میشود اما قهوه اندونزیایی با نت های دودی یا خاکی همراه است.

قهوه

طعم پایانی اسپرسو

طعم پایانی اسپرسو، طعمی است که بعد از بلعیدن آن بر روی زبان و پشت دهان شما باقی میماند.

بیشتر افراد به طعم پایانی اسپرسو توجه بیشتری میکنند، زیرا این طعم ماندگاری بالاتری دارد و معمولا باید شما را یاد چیز های ماندگار بیاندازد و ذهنیت مثبتی برای شما ایجاد کند.

ارتباط مشخصات مختلف اسپرسو

چهار ویژگی اسپرسو که در بالا به آنها اشاره کردیم، از هم متمایز نیستند و باهم ارتباطی تنگاتنگ دارند که یک تجربه کامل را رقم میزنند.

برای مثال با رسیدن به انتهای اسپرسو متوجه طعم ها و عطر های مختلفی میشوید، که اگر در خوردن اسپرسوی خود عجله کنید یا بعد از اولین جرعه آن را رها کنید متوجه این ویژگی های به خصوص نمیشوید.

قهوه

کریما در اسپرسو

نکات و روش های متفاوتی در رابطه با کریمای روی اسپرسو وجود دارد.

برخی از افراد فنجان خود را میچرخانند، برخی این کرم را هم میزنند و برخی نیز آن را کاملا بیرون می آورند.

توصیه میشود هنگامی که فنجانتان را نزدیک بینی خود نگه داشته اید این کرم را به صورت متوالی هم بزنید، تا هم با اسپرسو مخلوط شود و هم از عطر بینظیر آن لذت ببرید.

نکات نهایی برای چشیدن اسپرسو

شما هرچه غذا های بیشتری را امتحان کنید میتوانید طعم های بیشتری را نیز تشخیص دهید. برای مثال خوردن میوه، آب نبات و آب میوه های متنوع باعث گسترش طعم های مرجع شما میشود  شما بهتر میتوانید عطر ها و طعم ها تشخیص دهید. 

قهوه

حرف آخر

شما میتوانید برای تشخیص اسپرسو ها چندین اسپرسو را پشت هم امتحان کنید تا با طعم  و عطر آن ها آشنا شوید، البته این نکته به یاد داشته باشید که بعد از خورد هر اسپرسو مقداری آب بنوشید تا کام شما را تمیز کند.

لطفا به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر دارای مشکلاتی هستید، حتما قبل از استفاده و مصرف چندین اسپرسو پشت هم با پزشک معالج خود مشورت کنید.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب