farsi beauty

بهترین و سریع ترین راه برای از بین بردن فکر و خیال چیست؟+درمان آن

خود درگیری

فکر و خیال یکی از دلایل اصلی استرس و اضطراب و نگرانی می باشد در واقع در چنین شرایطی فرد نمی تواند مغزش را کنترل کند و ذهنش مدام درگیر مسائلی است که حرص خوردن برای آن دردی را دوا نمی کند.

در واقع این نگرانی ها و درگیری های ذهنی که رها شدن از آن کار بسیار سختی است و می تواند اثرات منفی بسیاری را بر روی فعالیت و عملکرد روزانه و زندگی شما داشته باشد و روابط اجتماعی و خلاقیت شما را تحت تاثیر قرار دهد.

علاوه بر آن نمی توان گفت که شما باید بی خیال تمام امور زندگیتان شوید بلکه باید از فکر و خیال بیهوده و نگرانی های بی جا پرهیز کنید تا بتوانید ذهن و فکرتان را متمرکز کنید.

برای از بین بردن و درمان فکر و خیال راه های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

نوشتن افکار برای رسیدن به آرامش ذهنی

آنچه که فکر شما را درگیر می کند بر روی کاغذ بنویسید.

وقتی مشغله و نگرانی هایتان را بر روی کاغذ می نویسید این امکان برای شما ایجاد می شود که شما بتوانید آنها را با توجه به اهمیتشان اولویت بندی کنید و نگرانی هایی را که برای حل آن کاری از شما ساخته نیست را کنار بگذارید و از درگیر شدن ذهنتان جلوگیری کنید.

همچنین با روی کاغذ آوردن نگرانی هایتان دیگر نگران فراموش کردن و از یاد بردن این مشغله ها نخواهید داشت بلکه می توانید با متمرکز کردن ذهنتان برای نگرانی و مشکلات خود تدابیری بیاندیشند.

توجه داشته باشید که آیا فکر و خیال کردن باعث ایجاد تغییر خواهد شد و مشکلی را حل خواهد کرد یا خیر.

شما باید بدانید که هیچ کسی در این دنیا وجود ندارد که بتواند بر تمامی مشکلات و دغدغه های؟زندگی اش کنترل داشته باشد و بتواند آن ها را حل کند. بنابراین لازم است بدانید که آیا می توانید کره ای را باز کنید و یا خیر.

در صورتی که فکر و خیال کردن شما کاری از پیش خواهد برد، درست فکر کنید و بهترین راه را برای حل آن انتخاب کنید. اما درصورتی که شما توان و قدرت انجام آن کار را ندارید، بپذیرید که فکر و خیال زیاد نمی تواند فایده ای برای شما داشته باشد و دست از این استرس و اضطراب های الکی بردارید.

وسواس فکری

زمانی را برای نگرانی مشخص کنید.

شاید عجیب به نظر بیاد اما شما می توانید در طول روز زمان خاصی را برای بروز نگرانی نسبت به مشکلات و مسائل مختلف زندگی خود اختصاص دهید برای مثال ساعت ۸ تا ۸:۱۵ صبح. در این صورت در سایر زمان های روز که نگرانی و فکر و خیال به سراغ شما آمد به راحتی آن را از ذهن خود بیرون کنید و به خود بگویید که باید بین همان ساعت مشخص به فکر و خیال و دل نگرانی مشغول باشید و سعی کنید با استفاده از روش های مختلف تمرکز و کنترل خود را به دست آوردید و به سایر فعالیت و برنامه های زندگیتان بپردازید.

ویژگی های مهم برای تعیین زمان نگرانی

برای تعیین محدودیت زمانی مرتبط با نگرانی کافیست که این دو مورد را به خاطر بسپارید و آنها را رعایت کنید.

  • زمان تعیین شده باید در زمان آغازین روز باشد.
  • مدت زمان تعیین شده باید بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه باشد. زیاد بودن این زمان می تواند بیشتر ذهن شما را درگیر کند و دچار افراط شوید.

با خودتان صادق باشید و به خودتان بگویید که فکر و خیال کردن بیهوده کاری از پیش نمی برد.

گاهی اوقات لازم است که بیشتر واقع بین باشید و کمی جدی تر با خود رفتار کنید. شما باید بدانید که فکر و خیال الکی گره ای از کار شما باز نخواهد کرد، جز اینکه فکر شما را به خود درگیر می کند و شما را از انجام بسیاری از کار های روزمره زندگیتان عقب می اندازد.

خود درگیری

برای جلوگیری از فکر و خیال خود را با کار های دیگر سرگرم کنید.

سرگرم کردن خود و یا انجام کارهایی که شما را درگیر می کند، می تواند به شما در پرت کردن حواستان کمک کند و اینگونه شما می توانید از درگیری و نگرانی های ذهنی که به فکر و خیال می انجامد جلوگیری کند. برای پرت کردن حواستان نیاز نیست که سراغ کار های پیچیده بروید. بلکه انجام کار های ساده مثل کار های زیر هم می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

سعی کنید در محیطی خارج از محیط خانه ورزش کنید.

ورزش کردن در محیطی خارج از محیط خانه می تواند شما را بیشتر روی کاری کن انجام می دهید متمرکز کنید. همچنین با انجام حرکات ورزشی هورمون اندروفین بیشتر در مغز شما ترشح خواهد شد که افزایش این هورمون می تواند شادی و سلامت روانی را برای شما به ارمغان آورد.

ورزش و موسیقی

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب