farsi beauty

طرز تهیه کتلت بادمجان خوشمزه و مجلسی

کتلت بادمجان

در این قسمت از آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی قصد داریم طرز تهیه ی کتلت بادمجان را به شما آموزش دهیم. کتلت بادمجان غذایی خوش طعم و محبوب است که در سر تا سر جهان پخته می شود. این غذا به دو ‌شکل تهیه می شود. یکی از این روش ها همراه با گوشت چرخ کرده بوده و روش دیگر بدون استفاده از گوشت چرخ کرده است. که ما در فارسی بیوتی روش دوم را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید. 

مواد لازم برای ۴ نفر :
بادمجان۵ عدد متوسط
سیر۲ حبه
سیب زمینی۲ عدد متوسط
پیاز۱ عدد بزرگ
آویشن۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
زردچوبه و‌ روغنبه میزان لازم
 به میزان لازم

دستور پخت کتلت بادمجان ( بدون گوشت )

مرحله ی اول، کباب کردن بادمجان و ترکیب با سایر مواد :

در ابتدای کار بادمجان ها را به خوبی کباب می کنیم. البته به این نکته توجه کنید در صورتی که از عطر و طعم بادمجان کبابی خوشتان نمی آید کافی است آن را در فر یا توستر بپزید. پس از آنکه بادمجان ها را کباب کردیم آرام پوست آن ها را جدا کرده و سپس بر روی سطح کار قرار می دهیم و با چاقویی مناسب آن ها را به شکل ساطوری خرد می کنیم. سپس کاسه ای مناسب انتخاب کرده و پس از آنکه آب بادمجان ها را گرفتیم آن ها را داخل کاسه می ریزیم. در ادامه ی کار پوست پیاز، سیب زمینی و سیر را جدا کرده و به شکل ریز رنده می کنیم و پس از آنکه آب اضافی شان را گرفتیم به کاسه ی حاوی بادمجان اضافه می کنیم.

مرحله ی دوم، اضافه کردن تخم مرغ و استراحت دادن به آن ها :

در مرحله ی دوم پس از آنکه بادمجان ها به خوبی خنک شدند تخم ها را دانه دانه شکسته و سپس به کاسه اضافه می کنیم. سپس آویشن، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه مواد کتلت را به خوبی ترکیب می کنیم تا موادمان کاملا یکدست شود. حالا روی درب کاسه را به کمک سلفون پوشانده و در یخچال می گذاریم و اجازه می دهیم یک ساعت داخل یخچال بماند تا به خوبی استراحت کند و مواد با یکدیگر ترکیب شود.

مرحله ی سوم، سرخ کردن کتلت ها :

در مرحله ی سوم پس از گذشت یک ساعت کاسه را از یخچال خارج کرده و تابه ای مناسب بر روی حرارت می گذاریم و مقداری روغن داخل آن می ریزیم. حالا مقداری صبر می کنیم تا روغن داغ شود. سپس کتلت را با دستانمان به شکل دایره یا بیضی شکل داده و پس از آنکه مقداری آن را تخت کردیم داخل روغن ریخته و اجازه می دهیم دو طرف کتلت به صورت یکدست سرخ شود. در پایان پس از سرخ شدن کتلت ها را داخل دستمال حوله ای می گذاریم تا روغن اضافی شان گرفته شود. سپس کتلت ها را داخل ظرف مورد نظر قرار داده و با نان و گوجه فرنگی و خیارشور میل می کنیم. کتلت بادمجان ما حاضر است. نوش جان
منبع تصویر dolmeh_kadeh

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب