farsi beauty

طرز تهیه روغن تخم مرغ برای رفع ریزش مو و افزایش سرعت رشد مو

روغن تخم مرغ
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

روغن تخم مرغ برای رفع ریزش مو و افزایش سرعت رشد

روغن تخم خواص بسیاری از جمله افزایش سرعت رشد مو، کاهش ریزش مو و پر پشت شدن دارد. به همین سبب از تخم مرغ در انواع شامپو و محصولات مراقبت از مو استفاده میشود.

با ما باشید تا باهم طرز تهیه روغن تخم مرغ را یاد بگیریم.

روغن تخم مرغ

روغن تخم مرغ

روغن تخم مرغ به راحتی در منزل قابل تهیه میباشد. این روغن دارای خواص بخصوصی از جمله جلوگیری از ریزش مو، رفع سفیدی مو، رفع آکنه صورت و رفع چین و چروک صورت میباشد. همچنین این روغن، جایگزین مناسبی برای استفاده مستقیم از زرده تخم مرغ میباشد؛ زیرا زرده تخم مرغ ممکن است دارای باکتری سالمونلا باشد که باعث التهاب پوست میشود.

پس بهتر است از این روغن برای مصارف درمانی و زیبایی کمک بگیرید.

طرز تهیه روغن تخم مرغ

تهیه این روغن 6 مرحله دارد؛

روغن تخم مرغ

مرحله اول:

6 عدد تخم مرغ را بر روی شعله گاز قرار میدهیم، و میگذاریم تا به مدت 15 تا 20  دقیقه بجوشد. بعد آن را در کناری میگذاریم تا خنک شود. بعد از خنک شدن، پوستشان را جدا کرده و آنها را به دو قسمت تقسیم میکنیم.

مرحله دوم:

در این مرحله، زرده ها را از سفیده ها جدا میکنیم.

میتوان از سفیده ها برای صبحانه استفاده کرد و آنها را دور نریخت.

مرحله سوم:

بعد با چنگال زرده ها را به خوبی له کرده و آنها را در یک تابه کوچک میگذاریم و روی شعله قرار میدهیم.

مرحله چهارم:

حرارت شعله را کم میکنیم و میگذاریم تا جایی که زرده ها به رنگ تیره در بیایند. تا وقتی که زرده ها به حالت سوخته در بیایند و دود کنند؛ نگران نباشید فقط کافیست در این مرحله زرده ها را با چنگال له کنید و به طور منظم هم بزنید. به این کار تا جایی ادامه میدهیم تا روغن تخم مرغ از آن خارج شود. ممکن است دود غلیظی از آن خارج شود چون زرده ها کامل میسوزند. پس حتما تهویه آشپزخانه را روشن کنید و روی دور تند بگذارید.

مرحله پنجم:

وقتی روغن تخم مرغ به طور کامل از آن خارج شد، بگذارید تا کمی در دمای اتاق خنک شود.

مرحله ششم:

پس از خنک شدن زرده ها، باید آنها را از یک صافی زیر و تمیز رد کرده و روغن آنها را جدا میکنید. حال میتوانید این روغن را در یک ظرف شیشه ای یا سرامیکی خشک و تمیز بگذارید. (از ریختن این روغن در ظروف پلاستیکی یا فلزی خودداری کنید، زیرا ممکن است در آنها واکنش شیمیایی رخ دهد.)

اگر روغن شما دارای ذراتی بود و شفاف نبود، دوباره آن را فیلتر کنید تا روغنی شفاف داشته باشید.

این روغن را میتوانید در دمای طبیعی اتاق، تا یک سال و در دمای یخچال تا سه سال نگهداری و استفاده کنید. اما دقت کنید که قاشق آلوده، انگشت و یا آب به داخل آن وارد نشود.

استفاده از این روغن به صورت هفته ای یکبار به عنوان ماساژ سر مناسب و از آن برای رفع سفیدی مو و آکنه صورت، و همچنین برای جای زخم و سوختگی جزئی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

روغن تخم مرغ

حرف آخر

لطفا توجه داشته باشید که رعایت نکات ریز ذیل شده در هر بند ضروری میباشد، و ممکن است که رعایت نکردن هرکدام از آنها باعث خراب یا فاسد شدن روغن شود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب