farsi beauty

لاغری شکم و چربی سوزی با استفاده از وازلین+ کاربرد وازلین

لاغری

لاغری شکم و پهلو و کاهش وزن یکی از دغدغه‌های امروزی بشمار می‌رود که افراد سعی می‌کنند با استفاده از روش‌های مختلف به وزن دلخواه خود برسند. که این روش‌ها می‌تواند رژیم غذایی ورزش و یا حتی انجام عمل‌های جراحی می‌باشد.

اما یکی از محصولاتی که برای لاغری بسیار مورد توجه قرار دارد وازلین می‌باشد. اما آیا واقعاً می‌توان با استفاده از وازلین لاغر شد؟ نقش اصلی وازلین در کاهش وزن چه می‌باشد؟

در ادامه قصد داریم تا پاسخ این سوالات را در اختیار شما قرار دهیم. در نتیجه برای اطلاع بیشتر از خواص وازلین برای لاغری تا انتهای این مقاله از سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

وازلین چیست؟

وازلین مخلوطی نیمه جامد از هیدروکربن بوده که تحت عنوان ژله نفتی معروف می باشد. وازلین مستقیما نمی تواند سبب لاغری شود اما با استفاده از تکنیک های دیگر می توان چربی های شکم را از بین برد.

کاربرد وازلین چیست؟

  • درمان کننده خشکی بینی
  • جلوگیری از تاول های پوست
  • جدا کردن آدامس چسبیده شده به مو
  • درخشان کننده مو
  • محافظت کننده پوست
  • مانع از بین رفتن رطوبت پوست
  • درمان زخم
  • مرتب کردن ابرو
  • پیشگیری از رنگی شدن پوست در زمان رنگ کردن مو
  • نرم کننده لب برای جلوگیری از خشکی لب

تاثیر وازلین برای لاغری شکم

تحرک کم در دنیای امروزی سبب شده که افراد به دنبال راه های مختلفی برای از بین بردن چربی های شکم باشند. از این جهت موضوعاتی مثل لاغری شکم با سلفون، لاغری شکم با خمیر دندان و لاغری شکم با پیاز بسیار مورد توجه افراد قرار بگیرد.

لاغری شکم و کاهش وزن با استفاده از وازلین نیز یکی دیگر از روش ها به شمار می رود.

چندین ادعا وجود دارد که گفته می شود وازلین می تواند موجب لاغری و کاهش وزن شود این ادعا ها عبارتند از:

از بین رفتن اشتها با استفاده از وازلین

برخی افراد بر این باورند که استفاده از وازلین می تواند موجب کاهش اشتها شود اما در واقع وازلین نمی تواند بر مکانیسم بدن و تنظیم اشتها تاثیری بگذارد. در واقع رعایت رژیم غذایی و داشتن یک برنامه غذایی مناسب می تواند میزان اشتها و گرسنگی شما را کنترل و مدیریت کند.

وازلین ماده مفید برای چربی سوزی

برخی افراد معتقدند که استفاده از وازلین به خصوص در نواحی شکم و ران سبب چربی سوزی می شود. اما هیچ گونه منبع علمی نمی تواند این ادعا را تایید کند. در نتیجه چربی سوزی تنها در صورتی تحقق می یابد که کالری کمتری به بدن برسد و علاوه بر آن ورزش نیز در برنامه شما وجود داشته باشد. در نتیجه نمی توان از وازلین برای چربی سوزی استفاده کرد.

وازلین سبب کاهش وزن می‌شود.

برخی افراد معتقدند که می توان از وازلین برای کاهش وزن استفاده کرد، در نتیجه می‌گویند که بهتر است قبل از هرگونه فعالیت بدنی به برخی نواحی بدن به خصوص شکم و پهلو وازلین زد تا به سبب گرمای بدن باعث تعرق و در نتیجه موجب لاغری شود. اما لازم است بدانید که کاهش وزن نیاز به یک رویکرد جامع که شامل ورزش منظم، رژیم غذایی مناسب و داشتن سبک زندگی سالم می‌باشد. در نتیجه نمی‌توان گفت که تنها با استفاده از وازلین می‌توان به کاهش وزن دست یافت.

آیا وازلین سبب کاهش وزن می‌شود؟

وازلین می‌تواند فواید بسیاری برای پوست داشته باشد اما نمی‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی متابولیسم و یا چربی سوزی بدن داشته باشد. کاهش وزن تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که میزان کالری بدن کاهش یابد. استفاده از وازلین می تواند تعرق بدن را افزایش دهد اما این تعرق نمی‌تواند به منزله کاهش وزن و یا چربی سوزی باشد‌. در نتیجه برای داشتن وزن مناسب و لاغری لازم است که میزان کالری روزانه خود را مدیریت و کنترل کنید.

استفاده از وازلین قبل از ورزش سبب چربی سوزی می‌شود؟

باید بگوییم که استفاده از وازلین قبل از انجام تمرینات ورزشی نمی‌تواند تاثیری بر روی افزایش چربی سوزی بدن داشته باشد چرا که چربی سوزی دارای فرایند متفاوتی است که همانطور که گفته شد از طریق رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی میسر می‌شود.

ایا استفاده از وازلین برای کاهش وزن خطرناک است؟

به طور کل از آنجا که وازلین دارای خواص بسیاری برای پوست و بدن می باشد، در نتیجه استفاده از آن خطری برای پوست ندارد اما نمی تواند تاثیری بر روی چربی سوزی و لاغری داشته باشد.

استفاده از وازلین سبب افزایش متابولیسم می‌شود؟

از آنجا که متابولیسم به عوامل مختلفی همچون سن، سطح فعالیت بدنی، ژنتیک و... وابسته است در نتیجه استفاده از وازلین نمی‌تواند موجب افزایش متابولیسم شود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب