farsi beauty

تاثیراتی که موسیقی بر ذهن و جسم شما می گذارد

گوش دادن به موسیقی

امروزه میزان گوش کردن به موسیقی و آهنگ بسیار افزایش پیدا کرده است. برخی از افراد تمامی کار هایشان را با موسیقی انجام می دهند و در هنگام رفتن به محل کارشان یا در حین ورزش کردن به موسیقی گوش می دهند. گوش دادن به موسیقی می تواند تاثیرات مثبتی بر سلامت جسمی و روانی شما داشته باشد که با دانستن آنها هرگز گوش سپردن به موسیقی را رها نخواهید کرد. اثر روان شناختی موسیقی از آنچه که فکر می کنید قوی تر است و موسیقی درمانی یک شیوه ی درمانی می باشد که در جهت بهبود سلامت عاطفی، آرامش ذهن، تقویت ابعاد روانی و کاهش استرس و اضطراب مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با سایت فارسی بیوتی همراه باشید تا با برخی از تاثیرات گوش سپردن به موسیقی آشنا شوید.

 

موسیقی موثر بر تنظیم خلق و خو

در هنگام ناراحتی و خستگی می توانید با گوش دادن به یک موسیقی آرام یا کلاسیک روحیه خود را عوض کنید و شاداب و سرحال شوید. گوش سپردن به موسیقی سبب می شود مغز شما احساس آرامش و شادی را ایجاد کند که در نهایت شما شاداب تر و خوشحال تر خواهید شد و خلق و خوی شما تنظیم می شود. موسیقی توانایی تغییر روحیه و تقویت احساس شما را دارد و شما می توانید هر زمان که نیاز داشتید روحیه ی خود را تغییر دهید و حال خودتان را بهتر کنید، یک کار آسان و راحت یعنی گوش دادن به موسیقی مورد علاقه اتان را انجام دهید.

گوش کردن به موسیقی

کاهش علائم افسردگی با موسیقی

بر اساس تحقیقات پژوهشگران مشخص شده است که گوش دادن به موسیقی می تواند برخی از بیماری ها، اختلالات روانی و علائمش مانند افسردگی را کاهش دهد. اکثر افراد در جهان مبتلا به بیماری افسردگی هستند و برخی از روانشناس ها به بیماران توصیه می کنند برای تقویت روحیه و کاهش علائم به موسیقی گوش بدهند. موسیقی می تواند استرس و اضطراب شخص را کاهش دهد، ذهن او را آرام و خالی از هرگونه درگیری فکری کند و در نهایت موجب کاهش علائم و درمان نسبی بیماری افسردگی شود. همچنین گوش سپردن به موسیقی می تواند بر بیماری های دیگر مانند سکته قلبی، جنون و پارکینسون تاثیرات مثبتی دارد و می تواند یک روش درمانی ایمن و کم خطر باشد. انتخاب نوع موسیقی در درمان بیماری ها اهمیت زیادی دارد. موسیقی های آرام بخش، کلاسیک و صداهای خیالی می توانند بر درمان بیماری افسردگی تاثیر زیادی بگذارند ولی موسیقی های دیگر مانند تکنو و هوی متال اثر منفی بر درمان افسردگی و کاهش آن دارند.

 

بهبود کیفیت خواب با موسیقی

افراد زیادی در سنین مختلف با مشکلات مربوط به خواب دست و پنجه نرم می کنند. یکی از راه های درمانی بی خطر و بی ضرر برای رفع مشکل کم خوابی و بی خوابی گوش دادن به موسیقی آرام و کلاسیک است. گوش دادن به این سبک از موسیقی ها یکی از موانع خواب آرام یعنی استرس و اضطراب را کاهش می دهد و تا حدودی از بین می برد و در نهایت موجب می شود شما خوابی راحت و آرام داشته باشید. موسیقی آرام و ملایم همانند یک چای آرامش بخش یا داروی خواب آور شما را به سمت خوابی آرام هدایت می کند و الگوی خواب شما را تنظیم می کند. موسیقی به عنوان یک ابزار بی خطر و در دسترس می تواند اختلال خواب را در دو گروه دانشجویان و سالمندان رفع کند.

موسیقی قبل خواب

تقویت حافظه با موسیقی

موسیقی می تواند در یادگیری و به خاطر آوردن اطلاعات بسیار کمک کننده باشد و به عنوان زبان حافظه شناخته می شود. افرادی که در حین مطالعه یا انجام کار به موسیقی گوش می دهند، بر صدای موسیقی تمرکز می کنند و این تمرکز در نهایت سبب تقویت عملکرد حافظه ی آنها می شود و آنها را بر تمامی امور زندگی متمرکز و مسلط خواهد ساخت. البته نتایج حاصل از گوش دادن به موسیقی در هنگام مطالعه متفاوت است و به شرایط فرد وابسته است اما اغلب متوجه خواهید شد افرادی که موسیقی را لحظه ای رها نمی کنند در انجام کارهایشان و صحبت کردن عملکرد بهتری دارند.

موسیقی حین کارکردن

موسیقی موثر بر آلزایمر

بر اساس تحقیقات مشخص شده الگوی موسیقی به دلیل داشتن ریتم و آهنگ به مدت زیادی در ذهن باقی می ماند و همین امر سبب می شود افرادی که آلزایمر دارند بتوانند خاطرات خود را بازیابی کنند.

 

تاثیرات موسیقی بر سلامت قلب

از موسیقی می توان به عنوان یک عامل موثر در بهبود وضعیت قلبی و عروقی نام برد. بر اساس تحقیقات افرادی که دچار بیماری های قلبی و درد های مزمن هستند، گوش دادن به موسیقی می تواند در کاهش این بیماری ها موثر باشد و به آنها کمک کند. گوش دادن به موسیقی سبب کاهش اضطراب و استرس، تقویت سیستم ایمنی و کاهش فشار خون می شود. همچنین افرادی که به طور منظم به موسقی های آرام و ملایم گوش می دهند ذهن آرام تری نسبت به بقیه خواهند داشت و ذهنی آرام بر تمامی اعمال و کار ها اثری مثبت خواهد داشت و حتی خورد و خوراک شخص را بهبود می بخشد.

 

تقویت مهارت ها با موسیقی

بر اساس برخی مطالعات کودکانی که درحال یادگیری موسیقی هستند مهارت های بصری و کلامی آنها تقویت می شود و بهبود می یابد، زیرا گوش سپردن به موسیقی می تواند سبب شود توانایی کودکان در درک کلمات و توضیح معانی تقویت شود. در نتیجه می توان گفت گوش دادن به موسیقی مهارت های بصری، ارتباطی و کلامی را تقویت می کند و بهبود می بخشد.

یادگیری موسیقی

اثر موسیقی بر درد و کاهش آن

موسیقی می تواند درد را کاهش دهد. دردی که برای ما ایجاد می شود بر مغز اثر می گذارد و موسیقی می تواند با عملکرد خود پریشانی مغز را کاهش دهد و در نهایت درد ما را تسکین دهد. همچنین موسیقی می تواند با پرت کردن حواس ما سبب کاهش علائم درد و دیر رسیدن درد به مغز شود. همچنین مشخص شده افرادی که همواره به موسیقی گوش می دهند برای کاهش و رفع درد خود کمتر به قرص و دارو مراجعه می کنند.

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب