farsi beauty

تاثیرات فولیک اسید بر رشد و تقویت مو های سر

رشد مو

در تحقیقات امروزه مشخص شده که فولیک اسید یا فولات نقش زیادی در رشد موها دارند. در دوره بارداری مقدار فولات در بدن افزایش می یابد تا تکامل کانال نخاعی جنین کامل شود یعنی علاوه بر تاثیر این ماده بر روی موها می‌توانیم به افزایش تراکم، درخشندگی و رشد موها یا حتی دیگر اندام های بدن انسان اشاره داشته باشیم.

لازم نیست نگران باشید این ماده فقط در دوران بارداری ترشح نمی شود زیرا فولیک اسید های زیادی به شکل مصنوعی هم در بازار وجود دارد که می‌توانید با مصرف آنها ترشح این هورمون را در بدن افزایش دهید.

فولیک اسید چیست؟

با مصرف برخی مواد غذایی و مکمل ها به بدن وارد می شود نقش فولیک اسید برای تولید گلبول های قرمز در خون، تولید سلول های جدید، تقویت و رشد موهای سر و ناخن ضروری است.

رشد مو

مزایای فولیک اسید برای موهای سر

نقش فولیک اسید روی مو های سر ثابت شده است، فولیک اسید به خوبی می تواند اکسیژن و مواد مغذی را به سلول های در حین تقسیم برساند.

اگر به مقدار 400 میکروگرم در طول روز فولیک اسید مصرف کنید می توانید شاهد نتایج عالی آن بر روی موهای سرتان باشید.

اکنون به مزایای تخصصی تر فولیک اسید برای موهای سر می پردازیم:

درخشندگی موها

اگر به مقدار لازم فولیک اسید طبیعی مصرف کنید می توانید شاهد درخشندگی ظاهری مو باشید

پیشگیری از ریزش موهای سر

اشخاصی که به حد کافی فولیک اسید دریافت نمی کنند دچار ریزش مو می شوند، در این حین مغز فولیک اسید را به دیگر اندام ‌های حیاتی ارسال میکند و مو از دریافت فولیک اسید محروم می شود پس یکی از عوامل ریزش مو های سرد کمبود فولیک اسید در بدن است.

کمک به رشد موهای سر

تحقیقات ما نشان می دهد فولیک اسید می تواند به فرایند رشد موها کمک زیادی کند و بر رشد سالم موها و افزایش تراکم موهای سر تاثیر بگذارد.

پیشگیری از سفید شدن یا خاکستری شدن موهای سر

همانطور که ذکر شد فولیک اسید در ساخت گلبول های قرمز نقش دارد و آنها را سرشار از اکسیژن و پایدار نگه میدارد، در نبود این ماده ممکن است رنگ مو تغییر کند و رو به سفید یا خاکستری بودن برود.

رشد مو

چگونه باید از فولیک اسید برای بهبود رشد مو و تقویت موها استفاده کنیم؟

مصرف (یک مکمل) به طور روتین در طول روز می تواند کمک زیادی به تقویت، درخشندگی، رشد و جلوگیری از ریزش موی سر کند.

مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین В9 که می توانیم به سبزیجات برگ سبز دار، حبوبات، تخم مرغ و کلم بروکلی اشاره کنیم هم می‌تواند جایگزین خوبی برای فولات و فولیک اسید باشد.

لازم است بدانید هنگامی که از این قرص یا مکمل استفاده می کنید لازم است استرس خود را به خوبی مدیریت کنید، استرس می‌تواند با ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن رشد موها و سلامت موها را به خطر بیندازد بنابراین اگر نتوانید حالت روحی خود را کنترل کنید مصرف این نوع ویتامین بی فایده است.

رشد مو

توجه:

در صورتی که توسط پزشک و انجام آزمایش متوجه کمبود فولات یا فولیک اسید شدید دارید، طبق نسخه پزشک و دستور آن این مکمل را مصرف کنید، ممکن است پزشک مقادیر بیشتر یا کمتر از این دارو را برای شما تجویز کند اما اگر می خواهید به طور داوطلبانه این دارو را مصرف کنید باید بدانید نیاز روزانه به این ماده در طول روز 400 میکروگرم است و اگر از این مقدار بیشتر مصرف کنید ممکن است دچار مشکل شوید.

برخی بر این باورند مصرف بیشتر فولیک اسید در طول روز می تواند به همان مقدار به رشد، تقویت و سلامت موها بیافزاید اما این مورد کاملا غیر علمی و اشتباه است.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب