farsi beauty

آیا کافئین موجود در قهوه بر بهبود عملکرد مغز تاثیر دارد؟

تأثیر کافئین بر مغز
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

مصرف قهوه کافئین دار در طول روز به کم خوابی و بی خوابی کمک زیادی می کند. محققان می گویند که نتایج حاصل از تحقیقات واقعی و میدانی از نوشندگان قهوه در طول روز های کاری است. شرکت کنندگان روزانه دو دوز قهوه بدون کافئین یا ۳۰۰ میلی گرم کافئین داده شد. محققان از شرکت کنندگان درخواست کردند تا میزان خواب آلودگی خود را ارزیابی کنند درحالی که بر روی سطح هوشیاری، میزان هوشیاری، زمان واکنش، حافظه و سایر عملکرد های شناختی تحت نظر و آزمایش قرار گرفته اند؛ شرکت کنندگان در زمان دریافت قهوه کافئین وضعیت بهتری داشتند.

قهوه

قهوه چیست؟

یک واژه انگلیسی است که برای قهوه به کار برده شده است، قهوه نام شهری در اتیوپی است که واژه عربی شده کفا یا کافا است. گیاه قهوه درختی سبز رنگ است که دارای میوه قهوه است نام دیگر آن گیلاس قهوه است. پس از چیده شدن گیلاس قهوه از درخت قهوه، گوشت میوه از هسته سبز رنگ داخلی جدا می شود سپس قهوه ها برداشته می شوند طوری که رنگ آن از سبز تا مشکی تغییر می کند. میزان نحوه برداشته شدن باعث تغییر در عطر، طعم، سایز، سفتی و شکنندگی قهوه می شود.

قهوه

انواع قهوه

قهوه اکسلسا، عربیکا، لیبریکا، روبوستا دسته بندی می شود.

پرمصرف ترین قهوه ها دانه روبوستا و عربیکا هستند.

فواید قهوه

  • بهبود عمل هضم
  • خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد
  • باعث جذب بهتر کلسیم و پتاسیم
  • خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد
  • ضد افسردگی است
  • مقاومت ورزشکاران را بالا می برد
  • خاصیت رفع تب دارد

قهوه

رابطه قهوه با بی خوابی

کافئین موجود در قهوه ۱۵ دقیقه بعد از نوشیدن قهوه در بدن ظاهر می شود و تا حدود ۶ الی ۸ ساعت این اثرات در بدن باقی می مانند، پس توصیه می شود تا ۶ الی ۷ ساعت قبل از رفتن به رختخواب قهوه را مصرف کنید تا از بی خوابی های ناشی از کافئین در شما جلوگیری شود. مصرف قهوه برای افرادی که دچار اختلالات خواب هستند می تواند دردسر ساز شود.

دنیس لانژ یکی از نویسندگان جهان است که در این باره می گوید : نتایج تحقیقات نشان می دهد که مصرف بیش از حد قهوه کافئین دار می تواند تاثیر کمبود خواب بر کمبود توجه عملکرد شناختی در یک بازه زمانی کوتاه مدت کاهش دهد. مطالعات نشان می دهد مصرف متوسط قهوه می تواند برخی از عواقب کاهش خواب را در طی چند روز کاهش دهد.

قهوه

آیا مصرف کافئین برای بهبود عملکرد مغز خوب است؟

مصرف کوتاه مدت آن باعث بهبود اضطراب و استرس می شود.  زمانی که تاثیرات کافئین از بین برود علائم‌ ناخوشایند و عوارض جانبی کافئین می توانند باعث افت عملکرد های مغزی شوند.

کافئین چه تاثیری بر مغز می گذارد؟

کافئین به طور طبیعی در قهوه و چای وجود دارد یک داروی محرک است که معمولا برای بهبود عملکرد های ذهنی به کار می رود تاثیر کافئین بر مغز زیاد است یکی از خواص کافئین افزایش هوشیاری است بسیاری از افراد بر این باورند که کافئین در کنار بیدار کردن مغز باعث بهبود روحیه هم می شود.

پس کافئین می تواند باعث سرحال شدن شما شود اما این بهبود در روحیه معمولاً هنگامی مشهور است که انرژی شما در حال حاضر پایین است.

قهوه

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
سوگند اسحاقی

سوگند اسحاقی

نویسنده این مطلب

22 مطلب