farsi beauty

خواص کشمش در صبح، 6 دلیل برای خوردن کشمش در صبح

خواص کشمش

خوردن کشمش علاوه بر هضم آسان و بازگرداندن انرژی به بدن، مزیت غذایی لازم را به همراه دارد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کشمش با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند، جذب قند را تثبیت می‌کنند و در عین حال که سطح ویتامین را افزایش می‌دهند، فواید زیادی دارند. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با دلایل خوردن کشمش در صبح لازم است ادامه مطلب را دنبال کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید.

موارد موثر در بررسی دلایل خوردن کشمش در صبح

در بررسی دلایل خوردن کشمش در صبح  باید گفت که کشمش یک جایگزین سالم برای تنقلات ناسالم است. آنها نه تنها مزیت غذایی مورد نیاز را به شما می‎دهند، بلکه می‎توانند به عنوان تغذیه‎ای سالم در اقلام غذایی استفاده شوند. شاید تصور اینکه کشمش ریز منبع خوبی از کربوهیدرات‎ها است و در نتیجه بدن شما را پر انرژی می‎کند، سخت باشد. طبق تحقیقات منتشر شده در مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی باید بدانید که شما با خوردن کشمش 1.6 گرم فیبر دریافت می‎کنید که 4 درصد از نیاز روزانه مردان و 6 درصد از نیاز زنان را تشکیل می‎دهد.

حقایق تغذیه ای کشمش:

کشمش 67 تا 72 درصد قند فروکتوز دارد. از آنجایی که به راحتی هضم می‎شود، بدن را به سرعت پر انرژی می‌کند.کشمش بدون چربی و کلسترول است و سرشار از آنتی اکسیدان است. دارای ویتامین K، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین B است. کشمش همچنین دارای ماده معدنی بور است که به سلامت استخوان‎ها کمک می‎کند و از ابتلا به پوکی استخوان که یک مشکل رایج در سطح استخوان‎های ضعیف در زنان است، جلوگیری می‎کند. کشمش در هر 100 گرم از نظر ارزش غذایی موارد زیر را به شما می‎دهد:

  • 5 درصد از دوز توصیه شده روزانه کلسیم
  • 15 درصد از دوز توصیه شده روزانه آهن
  • 16 درصد از دوز توصیه شده روزانه پتاسیم
  • 299 کالری
  • 0.5 گرم چربی
  • 79 گرم کربوهیدرات
  • شکر 59 گرم
  • 4 گرم فیبر غذایی
  • 3 گرم پروتئین

مهم‎ترین  فواید کشمش برای سلامتی

در ادامه مطلب قصد داریم تا به چند فایده مهم کشمش اشاره کنیم که شاید قبل از این هیچ اطلاعاتی درباره این مزیت‌های کشمش نداشتید.

رفع یبوست:

زمانی که کشمش مصرف می‎کنید، به دلیل وجود مایعات طبیعی در بدن، در فرآیند مصرف متورم می‎شود. این به مواد غذایی که در دستگاه گوارش در حال حرکت است حجم بیشتری می‎دهد و به طور طبیعی یبوست را تسکین می‎دهد. کشمش علاوه بر راه حلی برای رفع یبوست، با جذب قسمت مایع مدفوع شل، به توقف حرکات شل کمک می‎کند.

پیشگیری از سرطان:

مقدار زیادی کاتچین در کشمش یافت می‎شود. آنها آنتی اکسیدان‎هایی هستند که با رادیکال‎های آزاد موجود در بدن را مقابله کرده و در نتیجه از تخریب اندام و سلول‎ها جلوگیری می‎کنند. با گنجاندن کشمش در رژیم غذایی خود، به رشد کاتچین‎ها در بدن کمک می‎کنید و در نتیجه از تشکیل سرطان در وهله اول جلوگیری می‎کنید و پیشرفت آن را متوقف می‎کنید (در صورتی که بدن شما علائم این بیماری کشنده را نشان می‎دهد).

مبارزه با فشار خون:

مواد مغذی زیادی در کشمش وجود دارد که نقش مفیدی دارند. در حقیقت پتاسیم کشش ایجاد شده در رگ‏های خونی را کاهش می‏دهد و در نتیجه فشار خون را کاهش می‏دهد. حتی فیبر غذایی موجود در کشمش به کاهش سفتی رگ‌های خونی کمک می‌کند و در این فرآیند فشار خون را از بین می‌برد.

دیابت:

مطالعات نشان داده است که خوردن کشمش روزانه جذب قند را در بدن ما تعدیل و تنظیم می‎کند. این کار سیستم بدن را بسیج می‎کند تا جذب قند را تثبیت کند و در نتیجه هرگونه عوارض سلامتی یا شرایط اضطراری را در افراد مبتلا به دیابت کاهش دهد. کشمش همچنین به تنظیم ترشح لپتین و گرلین کمک می‎کند، هورمون‎هایی که نقش اساسی در تشخیص گرسنگی یا سیر شدن بدن دارند. هنگامی که هورمون‎ها کنترل شوند، افراد شانس بیشتری برای حفظ یک رژیم غذایی سالم دارند. این امر از پرخوری جلوگیری می‎کند و شانس زندگی با دیابت را به روشی بهتر، نه به روشی سخت، بهبود می‎بخشد.

کم خونی:

زمانی که کشمش را در میان وعده می‎خورید، ممکن است از دانستن این موضوع که دارای سطوح بالایی از آهن است که با کم خونی مقابله می‎کند، احساس خوشحالی مضاعف کنید. همچنین دارای ویتامین B کمپلکس است که نقش مهمی در تشکیل خون دارد. همچنین دارای سطح بالایی از مس است که به تشکیل گلبول‎های قرمز خون کمک می‎کند.

سلامت استخوان:

همه ما می‎دانیم که کلسیم موجود در شیر استخوان‎های ما را قوی می‎کند. اما آیا می دانستید کلسیم در کشمش هم یافت می‎شود که آن را به بهترین منبع ریز مغذی بور تبدیل می‎کند؟ ریزمغذی آن ماده مغذی است که بدن ما به مقدار بسیار کمی به آن نیاز دارد. و بور آن ریز مغذی است که تشکیل استخوان را تقویت کرده و به جذب سریعتر کلسیم کمک می‎کند.

کشمش

نکات حائز اهمیت در بررسی 6 دلیل برای خوردن کشمش در صبح

مصرف روزانه کشمش می‎تواند برای بدن مفید باشد. کشمش حاوی فیبرهایی است که در مجاورت آب متورم می شوند و در نتیجه فرآیند هضم را تسهیل می کنند. آنها در این مواقع به عنوان یک ملین عمل می‎کنند و روند یبوست را آزاد می‎کنند.

کشمش سرشار از ویتامین‌های کمپلکس B و آهن است که ترکیبات اصلی برای کمک به محافظت در برابر کم خونی هستند. تولید گلبول‎های قرمز خون نیز افزایش می‎یابد، زیرا کشمش حاوی مقدار مناسبی مس است.

درمان اصلی عفونت‎ها، درمان با آنتی اکسیدان‎های ضد التهابی است. کشمش حاوی مواد مغذی گیاهی پلی فنلی است که به انجام همین کار کمک می‎کند. بنابراین هنگامی که عفونتی مانند تب شروع می‎شود، با از بین بردن باکتری عامل آن عمل می‎کنند

کشمش حاوی اسید اولئانولیک است که یک ماده شیمیایی گیاهی است که می‌کوشد دندان‌های شما را از پوسیدگی و سایر مشکلات محافظت کند. کشمش باکتری‌ها را از بین می‌برد و از رشد بیشتر آن‌ها در دهان جلوگیری می‌کند و دندان‌ها را سالم نگه می‌دارد. وزن مناسب نیز یک پارامتر سلامتی است که نمی‎توان آن را نادیده گرفت.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب