farsi beauty

آنچه که باید درباره ی مراقبت از موی رنگ و دکلره شده بدانید.

مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

امروزه اکثر خانم ها علاقه دارند که موهای خود را رنگ کنند. همچنین برای اینکه رنگ موی بهتر و خوش رنگ تری داشته باشند، موهای خود را دکلره می ‌کنند. اما تمامی آنها به دنبال این هستند که بعد از رنگ و دکلره چگونه از موهای خود مراقبت کنند و استحکام اولیه موهای خود را برگردانند. در این مقاله سعی داریم تا شما را با روش های مراقبت از موی رنگ شده و دکلره شده و آسیب دیده، آشنا کنیم.

آماده سازی و انجام کارهای اولیه مو

برای اینکه موهای شما بعد از رنگ و دکلره همچنان سالم بمانند، باید توجه بسیاری رطوبت مو بودن آن داشته باشید و بهتر است حداقل دو ماه قبل از رنگ کردن مو از  ماسک مو و روغن های طبیعی مو استفاده کنید. به طوری که اگر می ‌خواهید موهای خود را دکلره کنید بهتر است قبل از دکلره به موهای خود روغن نارگیل بزنید تا کمتر آسیب ببیند. همچنین تا قبل از رنگ کردن موهایتان به صورت منظم موهای خود را کوتاه کرده و در صورت امکان از سشوار استفاده نکنید.

انتخاب رنگ مناسب

برای اینکه آسیب مو را به حداقل برسانیم بهتر است که از رنگ هایی استفاده کنید که حاوی مواد شیمیایی مانند آمونیاک نباشد. همچنین در صورتی که می ‌خواهید از دکلره برای روشن و سفید کردن مو استفاده کنید باید اکسیدان مناسب را بشناسید، به عنوان مثال برای موی بلوند از اکسیدان شماره ۴۰ استفاده کنید تا از سوختگی مو جلوگیری کند و اگر موهایتان روشن است می‌ توانید از اکسیدان ۲۰ یا ۳۰ استفاده کنید.

 

مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

توجه به دستورالعمل

اگر قصد دارید تا موهایتان را در منزل رنگ کنید باید به خوبی دستورالعمل را مطالعه و یا فردی را داشته باشید که بتواند نحوه استفاده را برایتان توضیح دهد. همچنین در نظر گرفتن پایه فعلی مو و اینکه رنگ یا دکلره قبلی از بین رفته یا نه بسیار حائز اهمیت است.

زمان مناسب برای شستن مو

گفته می ‌شود بهتر است که قبل از رنگ کردن مو، موهایتان را نشویید. چرب بودن مو باعث می‌ شود تا مانند یک لایه محافظتی از ریشه عمل کند و آسیب کمتری به موهایتان وارد شود. همچنین بعد از رنگ کردن موهایتان حداقل بعد از دو روز می‌ توانید موهایتان را بشویید زیرا این کار باعث ثابت ماندن رنگ مو می ‌شود. در صورتی که موهای تیره دارید و می ‌خواهید آن را به بلوند تغییر دهید به احتمال بسیار زیاد موی شما دچار شکنندگی خواهد شد. شما می ‌توانید بعد از رنگ کردن مو، آن قسمت از موهایی که آسیب دیده است را کوتاه کنید تا از پخش شدن آن جلوگیری شود.

از محصولات درست استفاده کنید.

اینکه از چه محصولاتی استفاده کنید در ثابت ماندن رنگ موی شما بسیار تاثیر گذار است به طوری که شما باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید زیرا این نوع شامپو‌ها چربی مو را حفظ کرده و باعث می‌ شود رنگ مو تغییر نکند.

 

 

مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

مدیریت شست وشوی مو

برای اینکه رنگ موی شما به تدریج تغییر نکند و از بین نرود بهتر است که به طور میانگین موهای خود را ۲ تا ۳ بار در هفته بشویید و از شستن بیش از حد موها خودداری کنید.

شست وشوی مو با آب سرد

برای اینکه رطوبت موهای شما حفظ شود بهتر است موهای خود را با آب سرد بشویید زیرا آب داغ باعث می ‌شود کوتیکول‌های لایه خارجی مو بلند شود و مو بیشتر در معرض آسیب باشد در صورتی که نمی‌ توانید با آب سرد حمام کنید، می‌ توانید بعد از شستشوی خود موهایتان را با آب سرد بشویید.

استفاده از نرم کننده با کیفیت

استفاده از نرم کننده با کیفیت بسیار حائز اهمیت است زیرا این نرم کننده‌ها حاوی سیلیکون می ‌باشند و باعث ایجاد یک لایه محافظتی روی مو می ‌شوند همچنین از آسیب رسیدن به مو در اثر استفاده از وسایل گرمایشی جلوگیری می ‌کند.

 

مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

آبرسانی مو با استفاده از نرم کننده

برای مقابله با خشکی مو بعد از رنگ‌کردن مو، می ‌توانید با ترکیب کردن نرم کننده با موادی مثل ماست یا آووکادو یا عسل یا سس مایونز یا روغن نارگیل به عملکرد بهتر آن کمک کنید.

 

مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

رفتن به استخر بعد از رنگ کردن مو

آب استخر به دلیل اینکه کلر دارد می ‌تواند موهای شما را بد رنگ و ضعیف کند به همین دلیل لازم است که قبل از رفتن به استخر حتماً کلاه بگذارید برای جلوگیری از رسیدن کلر به مو می ‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید.

 

مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

کوتاه کردن مو

برای جلوگیری از پخش شدن موخوره و از بین بردن موهای آسیب دیده بهتر است که موهای خود را به صورت منظم کوتاه کنید.

 

مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

استفاده نکردن از وسایل گرمایشی مانند سشوار

مصرف بیش از حد سشوار می ‌تواند به مو آسیب برساند، مخصوصا زمانی که شما موهایتان را رنگ کرده اید. در صورتی که مجبور شدید از سشوار استفاده کنید سشوار را با باد سرد و با فاصله ۱۵ سانتی متری از موهای خود نگه دارید.

روغن زدن به موها

شما می ‌توانید قبل از خواب موهای خود را روغن بزنید و صبح بشویید به طوری که دو تا سه قاشق روغن زیتون یا نارگیل را چند ثانیه گرم کنید و سپس روی سر و قسمت‌های آسیب دیده مو بمالید و ماساژ دهید و بعد از ۴۵ دقیقه با آب سرد و با استفاده از شامپوی بدون سولفات بشویید. می ‌توانید این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام بدهید.

روغن آرگان و روغن نارگیل

با آغشته کردن ساقه مو به روغن آرگان یا روغن نارگیل می ‌توانید موهای سر را به صورت طبیعی چرب کنید و موهای خود را احیا و ترمیم کنید.

تقویت موهای دکلره شده با استفاده از ترکیبات پروتئینی

دکلره کردن مو باعث از بین رفتن پروتئین مو شده و باعث وز شدن و خشکی مو می ‌شود برای این کار می ‌توانید از ماسک‌های پروتئینی استفاده کنید تا پروتئین از دست رفته به موهای شما باز گردد به این منظور شما یک عدد تخم مرغ به همراه دو قاشق مایونز را با هم ترکیب کنید و روی سر و نوک موها بمالید سپس بعد از گذشت ۴۵ دقیقه موهای خود را با آب سرد و شامپو بدون سولفات بشویید.

 

مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

استفاده از شامپوهای مناسب موهای دکلره شده

این شامپوها با کمترین مواد شیمیایی ساخته شدند و باعث تثبیت رنگ مو می ‌شوند و آسیب کمتری به سر می ‌زنند. این شامپوها به دلیل اینکه برای موهای دکلره شده ساخته شده است، به مرور زمان به ترمیم مو می ‌پردازد.

استفاده نکردن از شامپو های روشن کننده

توجه داشته باشید که شما بعد از رنگ کردن مو نمی‌ توانید از شامپوهای روشن کننده استفاده کنید زیرا این مواد که خاصیت پاک کنندگی قوی دارند موجب خشک شدن موهایتان می ‌شود پس بهتر است که روشن کننده‌ها را کنار بگذارید.

پرهیز از کراتینه کردن مو

کراتینه کردن مو بعد از رنگ و دکلره نمی ‌تواند تاثیر مثبتی روی موهای شما داشته باشد چرا که موجب خشکی مو خواهد شد، با این حال کراتینه کردن مو برای موهای رنگ نشده بسیار مناسب و پرفایده می ‌باشد‌.

 

مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

استراحت مو بعد از رنگ کردن

بعد از این که موهای خود را رنگ کردید بهتر است که به موهای خود کمی استراحت بدهید و بعد از گذشت مدتی در صورت لزوم دوباره موهای خود را رنگ کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب