farsi beauty

نکات طلایی آموزش رنگ کردن لباس و انواع پارچه در خانه

رنگ کردن لباس

گاهی لباس شما سالم می باشد، اما رنگ و روی آن تغییر کرده است. گاهی هم دوست دارید رنگ لباستان تغییر کند. در این مواقع به سراغ رنگ کردن لباس می روید. اما شما لازم نیست همیشه برای رنگ کردن لباس و شلوارتان به خشکشویی بروید. شما می توانید به سادگی در منزل لباستان را رنگ کنید. برای آموزش این کار با ما در ادامه همراه باشید.

رنگ کردن لباس

کار هایی که پیش از رنگ کردن لباس لازم است انجام دهید

قبل از آنکه شروع به رنگ کردن لباس مورد نظرتان کنید، لازم است رنگ کنونی لباس را حذف کنید. به خصوص اگر قصد دارید لباس های قرمز و صورتی را به رنگ مشکی تبدیل کنید. برای این امر کافی است، قابلمه ای ضد زنگ مانند قابلمه ی استیل یا یک قوطی رنگ خالی انتخاب کرده و داخل آن آب بریزید. به طوری که لباس مورد نظرتان به طور کامل زیر آب قرار بگیرد. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب داخل آن بجوشد.

بعد از آنکه آب داخل قابلمه به جوش آمد لباس مورد نظر را داخل قابلمه بگذارید.

در ادامه لازم است محلول از بین بردن رنگ را داخل قابلمه بریزید تا رنگ لباس را حذف کند.

توجه داشته باشید که شما می توانید به جای محلول عوض کردن رنگ به سراغ استفاده از سفید کننده های معمول رنگ بروید. اما گزینه ی مناسب تر استفاده از محلول های حذف رنگ می باشد.

بعد از جوشیدن آب، دستورالعملی که روی محلول نوشته شده است را بخوانید و با توجه به آن، محلول را داخل قابلمه ریخته و به شکل کامل ترکیب کنید تا کاملا حل شده و یکدست شود.

توجه داشته باشید که روش بهتر این است که اجاق گازی در فضای باز گذاشته و این کار را در آنجا انجام دهید. زیرا بهتر است این کار در فضای باز انجام شود.

نکته ی بعدی که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که حتما می بایست برای استفاده از محلول حذف رنگ دستکش های پلاستیکی به دست کنید. زیرا ممکن است به پوست شما صدمه بزند.

حالا بعد از آنکه حذف کننده ای که به قابلمه اضافه کرده اید به صورت کامل در آب حل شد. شلوار مرطوب را داخل قابلمه بگذارید و با کمک قاشقی بزرگ از جنس پلاستیک آن را هم بزنید. لازم است به مدت نیم ساعت آن را هم بزنید تا رنگ لباس شما حذف شود.

پس از گذشت سی دقیقه که رنگ لباس شما حذف شد، زمان آن رسیده که حرارت را خاموش کرده و زمان دهید، پنج دقیقه بماند تا خنک شود. در ادامه آب قابلمه را خارج کنید به صورتی که تنها شلوار داخل قابلمه باقی بماند.

حالا همانطور که دستکش به دست دارید، شلوار را از قابلمه خارج کرده و داخل آب داغ بگذارید. شما همچنین می توانید به کمک آب داغ آن را آبکشی کنید.

در این مرحله شلواری که با آب داغ آبکشی کرده اید را داخل لباسشویی بگذارید و به کمک شوینده آن را بشویید.

توجه داشته باشید که پس از خارج کردن شلوار از لباسشویی، لازم نیست آن را خشک کنید زیرا برای رنگ کردن لباس لازم است، شلوار نمناک باشد.

رنگ کردن لباس

رنگ کردن لباس

در ابتدای کار رنگ لباس را از خرازی یا از روش های اینترنتی خریداری کنید. توجه داشته باشید که شما برای رنگ کردن یک شلوار به پانزده گرم رنگ احتیاج دارید. اگر این رنگ ها را از فروشگاه های اینترنتی بخرید، روش استفاده روی بسته بندی نوشته شده است. اما در صورتی که از خرازی خریده اید لازم است کار هایی که در ادامه می گوییم را انجام دهید.

یک قابلمه ی بزرگ انتخاب کرده و مقداری که اگر لباس داخل آن قرار گرفت آب کاملا روی آن را بپوشاند، آب اضافه کنید. حالا قابلمه را بر روی حرارت بگذارید تا آب بجوشد. سپس رنگ را به آن اضافه کرده و آن را داخل آب به خوبی حل کنید.

شما می توانید در ابتدا ظرفی کوچک برداشته و رنگ را با مقداری آب داغ حل کنید. و در ادامه به قابلمه ی بزرگ اضافه کنید.

نکته ی دیگر اینکه، برای اینکه رنگ شما پابرجایی بیشتری داشته باشد، لازم است برای هر لیتر آب یک قاشق چایخوری نمک نیز به آن اضافه کنید.

حالا لباس را داخل قابلمه ی رنگ در حال جوش قرار داده و زمان دهید به مدت سی تا چهل دقیقه لباس بر روی حرارت بجوشد.

توجه داشته باشید که در این مدت لازم است لباس را جا به جا کنید تا رنگ به خوبی به تمام قسمت های آن برسد.

بعد از آنکه رنگ به صورت کامل جذب لباس شد ظرف آب گرمی آماده کرده و لباس را به آن منتقل کنید. سپس یک استکان سرکه داخل قابلمه ربخته و اجازه دهید یک ساعت در آن حالت باقی بماند.

بعد از گذشت یک ساعت، زمان آن رسیده که لباستان را آبکشی کنید. در این زمان لباس را با آب سرد شست و شو دهید. توجه کنید تا زمانی که آب، رنگ نگرفته این کار را تکرار کنید. از شامپو بچه و آب سرد برای شستن شلوار استفاده کنید. این روش باعث پایداری بیشتر رنگ بر روی لباس می شود.

نکته ی مهمی که باید مراقب آن باشید، این است که ممکن است هنگامی که می خواهید لباستان را رنگ کنید مقداری از رنگ روی زمین بریزد. برای جلوگیری از کثیف شدن جایی که در آن لباستان را رنگ می کنید لازم است مقداری کیسه زباله بر روی زمین قرار دهید، تا اگر رنگ روی زمین ریخت بر روی آن ها بریزد.

در ارتباط با قیمت خشکشویی ها برای رنگ کردن لباس، باید بگوییم که قیمت آن ها با یکدیگر متفاوت بوده و بر اساس جنس مواد و رنگ و نوع لباس فرق می کند. بر اساس لباسی که می خواهید رنگ کنید مثل شلوار، کت، پیراهن، مانتو و موارد دیگر، قیمت خشکشویی ها از سی هزار تومان تا صد هزار تومان است.

نکته ی سومی که بسیار مهم است این است که قبل از رنگ کردن لباس باید به جنس آن توجه کنید. زیرا برخی جنس ها مثل نایلون و ریون را نمی توان رنگ کرد. پارچه هایی مثل پارچه های صد درصد پلی استر نیز به هیچ صورتی قابل رنگ کردن نیستند.

رنگ کردن لباس

بررسی جنس لباس های مختلف برای رنگ کردن

ابریشم:

اگر لباس شما از جنس ابریشم است، لازم است بدانید این جنس از لباس ها رنگ پذیری بسیار زیادی دارند. اما نکته ای که وجود دارد این است که این جنس لباس ها احتمال دارد بعد از رنگ کردن آب رفته یا کشیده شود. بنابر این می بایست قبل از رنگ کردن مراقب این موضوع باشید.

نخ:

اگر شما قصد دارید لباسی با جنس نخ را رنگ کنید اصلا جای نگرانی وجود ندارد. زیرا این نوع لباس ها بهترین لباس ها برای رنگ کردن بوده و دارای رنگ پذیری بالایی است. توجه کنید که لباس های نخی به بهترین حالت رنگ می گیرند.

پلی استر:

رنگ پذیری این جنس از لباس ها بسیار کم می باشد. اگر قصد دارید این نوع لباس ها را رنگ کنید، به دمای دویست و هشتاد درجه لازم دارید که نمی توانید در خانه این کار را انجام دهید. و برای رنگ کردن آن احتیاج است اینکار را به خشکشویی ها بسپارید.

پشم:

این جنس لباس نیز توانایی زیادی در جذب رنگ داشته و حتی رنگ در لباس های پشمی پایداری بیشتری دارند. اما نکته ی مهمی که در این باره وجود دارد این است که لباس های پشمی پس از رنگ کردن شکل و حالت خود را به میزان زیادی از دست می دهند.

لینن:

اگر قصد دارید لباسی با این جنس را رنگ کنید، لازم است بدانید با وجود اینکه می تواند به خوبی رنگ بگیرد اما احتمال آب رفتن آن نیز بالا است. تعداد زیادی از مانتو ها از جنس لینن می باشند، که بعد از رنگ کردن آن آب می روند و دچار دگرگونی زیادی می شوند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب