farsi beauty

عصاره گیری یکنواخت در روش قهوه دمی چکه‌ای

عصاره گیری یکنواخت

هنگام عصاره گیری قهوه دمی چکه ‌ای یا قهوه دریپ دمی هم در منزل و هم در رستوران ‌ها، تنها هدف در این است که یکنواخت ‌ترین عصاره گیری ممکن را از قهوه آسیاب شده تهیه کنیم. برای اطمینان از اینکه آیا قهوه به ‌صورت مساوی با آب قاطی شده است یا خیر، دو روش وجود دارد:

روش اول: گرداندن یا چرخاندن

روش دوم: هم زدن برای عصاره گیری از قهوه دمی چکه‌ای

 این دو روش معروف ‌ترین و بهترین روش ‌ها هستند. ما امروز قصد صحبت در مورد عصاره گیری یکنواخت درروش قهوه دمی چکه‌ ای راداریم اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

عصاره گیری یکنواخت در روش قهوه دمی چکه‌ای

روش چرخاندن در عصاره گیری یکنواخت در روش قهوه دمی چکه ای

برای عصاره گیری یکنواخت معمولاً دوغابِ قهوه را در سطح قهوه به حرکت در آورید. تا توزیع آب در قهوه به‌ صورت یکنواخت و به ‌خوبی صورت گیرد. این کار باعث عصاره گیری یکنواخت می‌ شود که همین امر موجب بهتر شدن طعم قهوه دمی چکه‌ ای می ‌شود؛ زیرا قهوه ‌ای که کم عصاره گیری شده است معمولاً دارای طعمی ‌ترش است؛ اما قهوه ‌ای که به ‌خوبی عصاره گیری شده است دارای طعمی تلخ و خشک است.

عصاره گیری یکنواخت در روش قهوه دمی چکه‌ای

روش عصاره گیری قهوه چکه ای

پیش دم کردن یا (شکوفه دادن)

اولین مرحله در دم کردن دستی یا قطره ‌ای است. مقدار کمی آب بریزید، به ‌اندازه ‌ای که  زمینه  قهوه ها خیس شوند و حدود 30 ثانیه صبر کنید.

گاز زدایی به‌ آرامی پس از برشته کردن و همچنین در طول فرآیند دم کردن اتفاق می ‌افتد، زیرا با برخورد آب داغ به قهوه گاز باقی‌مانده آزاد می‌ شود. این همان چیزی است که شکوفه را ایجاد می‌ کند؛ و همان‌ طور که ممکن است تصور کنید، هرچه گاز بیشتری خارج شود، شکوفه بزرگ ‌تر خواهد بود.

همان‌ طور که تفاله قهوه شما گاز را دفع می ‌کند، نیروی آن گاز نیز آب را از قهوه دور می ‌کند و استخراج را مختل می ‌کند. شما می ‌خواهید این اتفاق در مرحله قبل از دم کردن به ‌جای عصاره گیری اصلی رخ دهد تا طعم‌ های متناقض در فنجان دریافت نکنید.

استخراج

در مرحله بعدی، می ‌توانید شروع به کنترل طعم دم‌ کرده خود کنید. این به این دلیل است که مواد شیمیایی مختلف در مراحل مختلف استخراج می ‌شوند: ابتدا اسیدهای میوه‌ای، سپس شیرینی و درنهایت تلخی دریافت می‌ کنید. (شایان‌ذکر است که همه اسید ها آن دسته از اسیدهای میوه‌ ای و مطلوب نیستند: به‌عنوان‌مثال، اسیدهای کافئویل کوینیک قابض/خشکی و تلخی ایجاد می‌ کنند. ازآنجایی ‌که مواد شیمیایی مختلف در نقاط مختلف استخراج می‌ شوند، می‌توانید دم را دست ‌کاری کنید تا پروفایل فنجان مورد نظر خود را ایجاد کنید؛ و بهترین راه برای انجام این کار از طریق کنترل دمای آب و زمان دم کردن است. به ‌طور کلی، دمای ایده ال دم کردن بین 91 تا 96 درجه سانتی گراد (196 درجه فارنهایت و 205 درجه فارنهایت) است. سطح برشته شدن، مشخصات طعم، حلالیت، تازگی، مشخصات آسیاب ... همه این‌ها می ‌توانند در تعیین بهترین دما نقش داشته باشند.

مرحله پایانی(فاز پایان)

به 40 درصد نهایی دم آوری اشاره دارد و شما باید آن را با دقت کنترل کنید. به یاد داشته باشید که آخرین مواد شیمیایی استخراج ‌شده، عامل تلخی و مزه‌ های ناخوشایند دیگر هستند. استخراج بیش ‌از حد در اینجا می‌ تواند به معنای فاجعه برای دم‌ کرده شما باشد. مراقب زمان دم کردن و همچنین دما باشید. دمای کمتر آب در این مرحله منجر به استخراج کمتر می ‌شود. به ‌نوبه خود، این ‌یک فنجان قهوه متعادل ‌تر، شیرین و اسیدی ‌تر ایجاد می‌کند. اگر در حال دم کردن آب هستید، واقعاً لازم نیست به این موضوع فکر کنید: دمای آب به‌طور طبیعی باگذشت زمان سرد می‌شود.

عصاره گیری یکنواخت در روش قهوه دمی چکه‌ای

نحوه درست کردن قهوه قطره‌ ای

یک فنجان قهوه عالی نتیجه یک سری انتخاب‌ های شخصی، فن‌ ها و اندازه ‌گیری کامل مقادیر و زمان است. بله جنبه فنی تهیه قهوه وجود دارد که در آن اندازه آسیاب، زمان دم کردن و دمای آب باید عالی باشد، اما جنبه شخصی نیز در آن وجود دارد. این ترجیح شخصی می‌ تواند بر نوع برشته، منشأ لوبیا و نوع پالایه استفاده‌ شده تأثیر بگذارد. من به شما نشان خواهم داد که چگونه همه این‌ ها می ‌توانند روی قهوه شما تأثیر بگذارند و از امتحان کردن آن‌ها نترسید، طعم قهوه ذهنی است.

  • برای تهیه این دستور به آب بسیار داغ و نزدیک به جوش نیاز دارید. با گذاشتن آب در کتری و گذاشتن روی اجاق می ‌توانید کمی آب را بجوشانید. می‌ توانید از قهوه ساز، کتری برقی یا لیوان و ماکروویو استفاده کنید. قبل از شروع به جوشیدن آب را از روی اجاق ‌گاز بردارید. اگر از قهوه ساز یا ماکروویو استفاده می ‌کنید، قبل از شروع استفاده، اجازه دهید آب کمی خنک شود.
  • مقدار قهوه‌ ای که باید اضافه کنید به ‌اندازه فنجان استفاده ‌شده، مقدار آب مصرفی و ترجیح شخصی شما بستگی دارد. اکثر بسته‌ های قهوه قطره‌ ای به شما می‌ گویند که چه مقدار قهوه قطره‌ای باید استفاده کنید تا بهترین طعم را داشته باشید. به‌ طور کلی، اکثر شرکت ها استفاده از 1 تا 2 قاشق چای‌ خوری قهوه قطره ‌ای را در هر فنجان (240 میلی‌لیتر) آب توصیه می‌ کنند.
  • حالا می ‌توانید کمی شکر اضافه کنید. برای هر فنجان (240 میلی‌لیتر) قهوه به حدود 1 قاشق چای‌ خوری شکر نیاز دارید. اضافه کردن شکر و ادویه تا قبل از آب به ترکیب بهتر همه ‌چیز کمک می ‌کند و از شناور شدن طعم روی سطح آب جلوگیری می‌ کند. وقتی شکر و طعم ‌ها را اضافه کردید، گرانول ‌ها را دوباره هم بزنید تا همه باهم مخلوط شوند.
  • قبل از اینکه آب شروع به جوشیدن کند، آن را از منبع حرارت بردارید و در لیوان بریزید. شما به حدود 1 فنجان (240 میلی‌لیتر) آب داغ نیاز دارید.
  • می ‌توانید از هر نوع شیر یا سفید کننده مانند شیر کامل، نصف شیر، نصف خامه یا شیر نارگیل استفاده کنید. مقدار مصرف بستگی به ترجیح شخصی شما دارد. می ‌توانید شیر یا سفید کننده را به‌ طور کامل حذف کنید و قهوه قطره‌ ای را به ‌تنهایی بنوشید.
  • قبل از اینکه بتوانید قهوه را بنوشید یا برای شخص دیگری سرو کنید، باید آن را با قاشق هم بزنید. این کمک می‌ کند تا همه ‌چیز را با هم مخلوط‌ کنید و دانه ‌های قهوه و شکر را حل کنید.

عصاره گیری یکنواخت در روش قهوه دمی چکه‌ای

جمع‌بندی

ما در این مقاله در مورد عصاره گیری یکنواخت در روش قهوه دمی چکه‌ ای صحبت کردیم. همان ‌گونه که مشاهده کردید روش عصاره گیری و دم کردن این نوع از قهوه را بیان کردیم. در واقعه این نوع از عصاره گیری بهترین نوع عصاره گیری هست زیرابه روش کاملاً یکنواختی تهیه می‌ شود و دارای بهترین کیفیت است.

عصاره گیری یکنواخت در روش قهوه دمی چکه‌ای

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب