farsi beauty

زمان مناسب نوشیدن قهوه که باعث بالا رفتن تمرکز می شود.

افزایش تمرکز با قهوه

قهوه هم برای بدن مفید است و در صورتی که در زمان مناسبش مصرف نشود می تواند مضراتی نیز داشته باشد. شما می توانید در مقاله های متعدد دیگر از فارسی بیوتی برای مثال در مقاله ی بهترین زمان برای نوشیدن قهوه و همچنین در مقاله ی چرا نباید قبل از صبحانه قهوه بنوشید، با زمان های مناسب نوشیدن قهوه آشنا شوید.

بهترین زمان نوشیدن قهوه برای افزایش تمرکز

همانطور که گفته شد نوشیدن قهوه زمان مناسب خود را دارد. از آنجا که نوشیدن قهوه باعث افزایش انرژی می شود و در کنار آن فواید بسیاری نیز دارد بنابراین در صورتی که قهوه در زمان مناسب نوشیده نشود، نه تنها فایده ای برای بدن شما نخواهد داشت بلکه می تواند فعالیت و تاثیرات دیگر هورمون های بدن را نیز مختل کند. به طور کل قهوه علاوه بر اینکه بر روی انرژی و میزان هوشیاری شما تاثیر دارد می تواند تاثیراتی بر روی افزایش تمرکز شما نیز داشته باشد.

علاوه بر اینها در صورتی که شما دچار کم خوابی و یا بی خوابی هستید و اگر گرسنگی و یا حالت تهوع دارید، بهتر است که درباره نوشیدن قهوه و نوشیدنی های کافئین دار به فکر چاره و برنامه ای باشید.

افزایش تمرکز با قهوه

نوشیدن قهوه پس از بیدار شدن

هر روز صبح پس از آنکه از خواب بیدار می شوید میزان هورمون کورتیزول تا 30 الی 45 دقیقه در بدن شما بالا است. هورمون کورتیزول علاوه بر اینکه هورمون استرس است و در زمان استرس تولید می شود بر روی سطح هوشیاری و میزان انرژی شما در طول روز نیز تاثیر دارد. به طور کل این هورمون باعث تنظیم شدن متابولیسم و قند خون و سیستم ایمنی بدن می شود و به همین علت است که باعث افزایش میزان انرژی شما در طول روز می شود در نتیجه در صورتی که شما بعد از بیدار شدن از خواب قهوه بنوشید باعث می شود که در میزان سطح این هورمون اختلال ایجاد شود. بنابراین بهتر است که برای نوشیدن قهوه تا نزدیکی های ظهر صبر کنید تا میزان هورمون کورتیزول در بدن کاهش یابد و نوشیدن قهوه برای شما تاثیر مثبتی داشته باشد.

نوشیدن قهوه قبل از ورزش

در صورتی که قصد انجام حرکات سنگین ورزشی دارید یا می خواهید به باشگاه بروید بهتر است نیم ساعت قبل از ورزش قهوه بنوشید. چرا که نوشیدن قهوه باعث افزایش انرژی می شود و به شما کمک می کند که برای انجام حرکات و تمرین های سنگین انرژی بیشتری داشته باشید. علاوه بر اینها نوشیدن قهوه قبل از تمرین باعث می شود که تمرکز و تعادل بدن شما بالا برود و علاوه بر آن سبب می شود که بعد از تمام شدن تمرین، شما بدن درد کمتری داشته باشید.

افزایش تمرکز با قهوه

نوشیدن قهوه پس از خواب کم شب

با توجه به اینکه قهوه فوایدی برای بدن شما دارد، شما می توانید در زمانی که دچار استرس شده اید برای مثال قبل از امتحان و یا قبل از انجام یک موقعیت حساس. علاوه بر اینها شما می توانید با نوشیدن قهوه خواب کم  خود را جبران کنید و احساس آشفتگی را از خود دور کنید.

در این صورت می توانید به این صورت قهوه بنوشید:

  • تقریبا دو فنجان قهوه پس از بیدار شدن
  • تقریبا دو فنجان قهوه بعد از گذشت 4 ساعت

 نوشیدن چه مقدار قهوه مجاز است؟

طبق مطالعات انجام شده توصیه می شود که روزانه بیش از 4 تا 5 فنجان قهوه نوشیده نشود. البته لازم به ذکر است، افرادی که به قهوه حساسیت دارند بهتر است که از نوشیدن قهوه خودداری کنند. اما به طور کل بهتر است که روزانه بیشتر از 2 فنجان قهوه ننوشیدو به جای قهوه از چای سبز استفاده کنید.

همان طور که بار ها گفته شد مصرف بیش از حد قهوه باعث می شود که شما دچار کم خوابی و حتی بی خوابی شوید و علاوه بر آن باعث اختلال در میزان سطح هورمون کورتیزول گردد که این خودش می تواند تاثیرات بدی مانند به وجود آمدن مشکلاتی در سستم ایمنی بدن و فشار خون را به همراه داشته باشد.

افزایش تمرکز با قهوه

نکات مهم

  • بهتر است قهوه را در زمان مناسب بنوشید تا باعث افزایش انرژی و بالا رفتن هماهنگی و تعادل بدن و همچنین باعث بالا رفتن تمرکز شما بشود. شما می توانید در مقاله فوت و فن دم کردن قهوه، با روش دم کردن قهوه نیز آشنا شوید.
  • توصیه می شود که  نوشیدن قهوه با زمان خواب شما فاصله داشته باشد تا نوشیدن قهوه باعث بهم خوردن خواب شما نشود.
  • از آنجایی که تاثیرات قهوه از بدن شخصی که به قهوه حساسیت دارد، دیرتر خارج می شود بنابراین بهتر است که این افراد بعد از گذشت نصف روز دیگر قهوه ننوشند. همچنین بهتر است که این افراد از قهوه بدون کف استفاده کنند.
  • برای اینکه قهوه تاثیرات مثبت بیشتری داشته باشد بهتر است که قهوه سبک را برای نوشیدن انتخاب کنید. علاوه بر آن می توانید از قهوه ارگانیک نیز استفاده کنید.
قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب