farsi beauty

طرز تهیه دوپیازه میگو خوشمزه به سبک بوشهری

دوپیازه میگو

دو پیازه میگو نوعی غذای فوق العاده ی ایرانی است که متعلق به شهر بوشهر بوده و دارای طعم بی نظیری است. برای مشاهده ی آموزش طرز تهیه ی دو پیازه میگو در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم دو پیازه میگو برای چهار نفر :
میگو ۵۰۰ گرم
پیاز متوسط۲ عدد
پوره گوجه فرنگی ۴۰۰ گرم
سیر۲ حبه
ماست پرچربسه چهارم پیمانه
پودر پاپریکا۱ قاشق چایخوری
پودر کاری۱ قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن و زردچوبه به مقدار کافی

دستور پخت دو پیازه میگو

در مرحله ی اول میگو و پیاز را سرخ می کنیم :

در ابتدای کار تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و مقداری روغن اضافه می کنیم سپس میگو ها را داخل تابه ریخته و هر طرف میگو را با حرارت زیاد به مدت یک دقیقه سرخ می کنیم. پس از آنکه میگو ها سرخ شدند آن ها را از تابه جمع می کنیم. سپس دو عدد پیاز را پوست گرفته و به شکل نگینی خرد می کنیم. حالا مقداری روغن به تابه اضافه کرده و سپس پیازهای خرد شده را داخل تابه می ریزیم.

در مرحله ی دوم سیر را همراه با مواد دیگر داخل تابه می ریزیم :

در مرحله ی دوم پس از آنکه پیاز سبک و شیشه ای شد سیر را رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم. سیر را کمی تفت می دهیم تا جایی که عطر آن بلند شود. حالا مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، پودر سیر و تخم گشنیز را داخل تابه ریخته و مقداری تفت می دهیم تا موادمان با ادویه ها یکدست شوند.

در مرحله ی سوم گوجه فرنگی را همراه با مواد دیگر به تابه اضافه کرده و سرو می کنیم:

در مرحله ی سوم پوره ی گوجه فرنگی را داخل تابه می ریزیم و به خوبی تفت می دهیم. پس از آنکه آب گوجه فرنگی گرفته شد. ماست را اضافه کرده و ترکیب می کنیم. در پایان هم میگو ها را اضافه کرده و زمان می دهیم تا موادمان با یکدیگر جوشیده و میگو ها به طور کامل بپزند. پس از آنکه میگو ها پختند دو پیازه میگو را داخل ظرف مورد نظر ریخته و به همراه نان سرو می کنیم. غذای ما حاضر است.
منبع تصویر rozmaregi_elham

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب