farsi beauty

طرز تهیه سالاد مرغ رژیمی سالم و خوشمزه

سالاد مرغ رژیمی

سالاد رژیمی نوعی سالاد محبوب و خوش طعم است که در سرتاسر جهان تهیه شده و به عنوان سالادی که در مقایسه با سالاد های دیگر کالری کمتری دارد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. با ما همراه باشید که در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی قصد داریم طرز تهیه ی سالاد رژیمی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم :
سینه مرغ۱ تکه
پیاز۲ عدد
کاهو۲ برگ
کنسرو لوبیایک دوم پیمانه
شوید ۱ قاشق غذاخوری
خیار۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
کنسرو ذرت۲ قاشق غذاخوری
ماست کم چرب۴ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
آب لیمو ترش۴ قاشق غذاخوری

دستور تهیه ی سالاد رژیمی

مرحله ی اول، طعم دار کردن مرغ :

در ابتدای کار کاسه ای مناسب انتخاب کرده و مرغ را به صورت مکعبی خرد کرده و داخل کاسه می ریزیم. سپس یک عدد پیاز را پوست گرفته، خرد می کنیم و به کاسه ی حاوی مرغ اضافه می کنیم. سپس دو قاشق غذاخوری آب لیمو ترش داخل کاسه ریخته و ‌پس از آن روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه را داخل کاسه ریخته و موادمان را به خوبی با یکدیگر ترکیب می کنیم. حالا روی کاسه را به کمک سلفون پوشانده و به مدت یک ساعت داخل یخچال می گذاریم تا مرغمان به خوبی طعم دار شود.

مرینیت مرغ

مرحله ی دوم، خرد کردن مواد و ترکیب با یکدیگر :

در مرحله ی دوم کاهو، گوجه فرنگی، پیازچه و خیار را به شکل ریز خرد کرده و پیاز های باقی مانده را نیز پوست گرفته و آن ها را هم به شکل ریز خرد می کنیم. حالا تمامی مواد را داخل کاسه ای بزرگ و مناسب ریخته و ترکیب می کنیم. سپس لوبیا و ذرتی که پخته شده است را نیز به کاسه اضافه کرده و تمامی موادمان را با یکدیگر ترکیب می کنیم. در ادامه تابه ای مناسب بر روی حرارت زیاد گذاشته و مقدار کمی روغن اضافه کرده ( در حدی که تابه چرب شود ) و مرغ را از یخچال خارج کرده و داخل تابه می ریزیم و آن ها را سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. 

سالاد سبزیجات

سالاد مرغ رژیمی

مرحله ی سوم، تهیه ی سس و ترکیب آن با سالاد :

در این مرحله پس از آنکه مرغ خنک شد آن را به باقی مواد اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم. حالا به سراغ تهیه ی سس می رویم. برای این کار کاسه ای مناسب انتخاب کرده، ماست، لیمو ترش، سیر رنده شده، شوید خرد شده، مقداری نمک، فلفل سیاه‌ و ادویه داخل کاسه ریخته و به خوبی با یکدیگر ترکیب می کنیم. سپس سس را به سالاد اضافه کرده و به خوبی زیر و رو و مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا روی کاسه را با سلفون پوشانده و داخل یخچال می گذاریم. سالاد رژیمی و خوشمزه ی ما آماده است. نوش جان.

منبع تصاویر negin.foodstories

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب