farsi beauty

رژیم غذایی پریودی؛ غذا ها و نوشیدنی هایی که به کاهش درد قاعدگی کمک میکند!

رژیم غذایی

درد پریودی مساله ی مهمی است که بیشتر خانم ها در دوران قاعدگی با آن سر و کار دارند. به گونه ای که فرد در این مواقع علاوه بر تغییر در خلق و خو، با درد هایی رو به رو می شود که به دنبال روش های مختلفی برای کاهش آن می باشد. درد های پریودی عموما چند روز پیش از آغاز پریودی شروع شده و تا چند روز بعد از شروع پریودی ادامه دارند. تغذیه نقش بسیار مهمی در این دوره ایفا می کند. به شکلی که با رعایت تغذیه ی صحیح می توان بر روی خلق و خو و وضعیت جسمانی تاثیر زیادی گذاشت.

با ما همراه باشید تا تغذیه ی مناسب برای دوره ی پریودی را با شما به اشتراک بگذاریم.

غذاها و نوشیدنی هایی که برای کاهش درد پریود مفید هستند

1) نوشیدن آب

بعضی افراد در زمان پریودی علاوه بر دل درد، دچار سر درد نیز می شوند. بیشترین علت این سر درد می تواند، کمبود آب باشد. شما زمان پریودی با مصرف میزان کافی از آب، می توانید این درد را کاهش دهید. به طور کلی لازم است در طول روز به اندازه ی کافی آب بنوشید.

رژیم غذایی سبزیجات

۲) سبزیجاتی با برگ سبز

در دوره ی پریودی خون زیادی از بدن شما خارج می شود.

کمبود آهن یکی از علت هایی است که باعث سرگیجه، رنگ پریدگی و خستگی می شود. شما در این مواقع با میل کردن غذاهای حاوی آهن می توانید این مشکل را برطرف کنید. زیرا بدن با ساختن گلبول های قرمز به جبران خون از دست رفته می پردازد.

سبزیجاتی با رنگ سبز، مثل کلم برگ و اسفناج می توانند به کمک شما بیایند. زیرا دارای مقدار زیادی آهن بوده و برای پریودی خوب می باشند.

۳) میوه

میوه ها نیز یک نمونه انتخاب عالی برای دوران پریودی می باشند. میوه ها دارای مقدار زیادی مواد معدنی، آنتی اکسیدان و ویتامین می باشند و مصرف آن ها در زمان پریودی می تواند فواید بسیاری داشته باشد.

اگر جزء کسانی باشید که در طول روز میزان کافی از میوه را مصرف می کنید، به احتمال زیاد کمتر دچار درد های دوره ی قاعدگی خواهید شد. توت فرنگی از میوه های مفیدی است که استفاده از آن می تواند در کم کردن درد پریودی کمک کننده باشد.

۴) شیر و ماست

همانطور که می دانید شیر و ماست دارای مقدار زیادی کلسیم می باشند که برای تقویت استخوان ها بسیار مفید هستند. با توجه به مطالعاتی که انجام شده است، مشخص شده، که کمبود کلسیم می تواند باعث افزایش احتمال درد و اسپاسم عضلانی شود. برای همین موضوع مصرف لبنیات یکی از راه های عالی برای کم کردن درد قاعدگی است.

نکته ای که در این باره می بایست به آن توجه کنید این است که، مصرف شیر و ماست در زمان پریودی پیشنهاد می شود و پنیر جزء این موارد نیست.

۵) ماهی

ماهی در دسته ی غذاهای مفیدی است که استفاده از آن می تواند برای پریودی عالی باشد. ماهی غنی از پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد. از میان ماهی ها، ماهی سالمون در دوران قاعدگی بیشتر توصیه می شود. زیرا دارای مقدار زیادی آهن بوده و می تواند آهن بدن شما را تامین کند.

علاوه بر تامین آهن، ماهی سالمون می تواند با خاصیت ضد التهابی، گرفتگی عضلانی، درد و اسپاسم را کم کرده و از این طریق باعث کاهش درد قاعدگی شود.

اوتمیل رژیم غذایی میوه

۶) آجیل

مصرف انواع مختلفی از آجیل نیز در دوران پریودی توصیه می شود. آجیل غنی از پروتئین و اسید های چرب امگا ۳ می باشد. و دارای مقدار زیادی منیزیم و مواد معدنی دیگری است که باعث شده یک انتخاب عالی برای شما باشد. آجیل می تواند سبب تقویت بدن شده و باعث شود در زمان پریودی بی حالی و ضعف کمتری را تجربه کنید.

البته نکته ای که راجع به آجیل حتما باید به آن توجه کنید، این است که به سراغ آجیلی بروید که به نمک آغشته نشده باشد. زیرا بهتر است در این دوران از نمک کمتری استفاده نمایید.

۷) آبمیوه ها

آبمیوه های طبیعی یکی از نوشیدنی های مفید در این دوران به حساب می آیند. زیرا هم سبب جذب آب مورد نیاز بدن شده و هم ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری را وارد بدن می کنند.

نکته ای که می بایست در ارتباط با آبمیوه به آن توجه کنید این است که حتما به سراغ آبمیوه ی طبیعی رفته و به سرعت و بعد از آبگیری آن را میل کنید تا ویتامین ها و مواد معدنی آن حفظ شده و به بدنتان برسد.

۸) دم نوش ها

از دمنوش های گیاهی می توانید برای کم کردن درد های دوران قاعدگی استفاده کنید. از این دمنوش های مفید، می توان به دمنوش چای سبز، زنجبیل، آویشن، بابونه و بهارنارنج اشاره کرد.

وجود ترکیباتی مثل آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی دیگر می توانند نوشیدن دمنوش را به یک روش فوق العاده برای تقویت بدن تبدیل کنند.

خواص این دمنوش ها به علاوه ی طبع گرم آن، باعث شده بتوانند میزان اسپاسم های بدن و درد را کاهش دهند.

توجه داشته باشید که آرام بخش بودن این دمنوش ها می تواند برای تغییرات خلقی خانم ها نیز مفید باشد.

رژیم غذایی diet

غذاهای مضر در این دوره

مصرف بعضی غذاها در این دوره می توانند مضر باشند، زیرا باعث شدید تر شدن درد شما می شود. از این غذاها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • الکل
  • غذاهای شور
  • استفاده ی بیش از اندازه از شیرینی های مصنوعی مثل آبنبات
  • غذاهای فرآوری شده
  • نوشیدن زیاد قهوه و نوشیدنی های حاوی کافئین
  • اسید های چرب ترانس که در غذاهای سرخ شده و سوخاری موجود هستند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب