farsi beauty

تاثیرات ماساژ درمانی برای بهبود دیابت

ماساژ درمانی
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

ماساژ درمانی دارای فواید بسیاری برای بدن می باشد که با انجام آن می توان از مزایای بی نظیر آن بهرمند شد. همانطور که می دانید انجام ماساژ علاوه بر فایده های فیزیکی می تواند از لحاظ روحی نیز تاثیرات مثبت زیادی برای بدن داشته باشد. یکی از فواید فوق العاده ی ماساژ درمانی کاهش درد می باشد. ما در فارسی بیوتی قصد داریم به شکلی تخصصی تر راجع به کاهش درد در ماساژ درمانی با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

با توجه به تحقیقات و پژوهش هایی که توسط گروه ماساژ درمانی آمریکا و موسسه ی Samueli انجام شده است. مشخص شده که ماساژ درمانی می تواند به شکل قابل توجهی درد را کاهش دهد. برای همین مساله می باشد که تحقیق کنندگان پیشنهاد می کنند از ماساژ درمانی برای درمان افرادی که دارای درد های عضلانی می باشند استفاده کنند‌. علاوه بر این با توجه به تحقیقات، ماساژ درمانی می تواند اضطراب را نیز کاهش داده و سبب بهتر شدن درد و بهبود سطح زندگی شود. بنابر این افرادی که می خواهند درد خود را کاهش داده و یا حتی از شر آن خلاص شوند. ماساژ درمانی گزینه ی خوبی است.

درد های عضلانی روحی و ... اساسی ترین عامل نگرانی بهداشت عمومی در جهان است. که حدود صد ملیون انسان آمریکایی درگیر آن هستند‌. به همین علت می باشد که هشتاد درصد از افرادی که نزد پزشکان می روند درگیر این مساله هستند. با توجه به اطلاعات به دست آمده حدوداً ۶۰۰ میلیارد دلار از هزینه های مراقبت ها ی بهداشتی به شکل سالیانه در سرتاسر جهان برای بهبود و درمان همین درد ها در بدن می باشد. و نکته ی قابل توجه این است که هزینه ای که صرف درمان این درد ها می شود بیش از هزینه ای است که برای باقی موارد بهداشتی در جهان استفاده می شود.

همانطور که راجع به آن صحبت کردیم ماساژ درمانی روشی مناسب برای درمان و بهبود درد ها است و با کمک آن می توان درد ها را کنترل کرد. با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، ثابت شده که ماساژ درمانی به شکلی مطمئن بهتر از گزینه های و روش های دیگر کم کننده ی درد می باشد. و روشی معقول و مناسب برای بهتر کردن سطح کیفیت زندگی روزانه است.

همانطور که می دانید درد دارای ابعاد مختلفی است که می توان با رویکردی یکپارچه آن را کنترل کرد. ماساژ درمانی روشی مناسب برای افرادی است که می خواهند درد هایشان را درمان کرده و آن ها را کنترل کنند. که با توجه به تجربیات و شواهد به کارگیری این روش می تواند سبب بهبود درد ها شود. اما مساله ای که باید به آن توجه کرد این است که پژوهش های علمی با اعتباری وجود ندارند که بتوان گفت ماساژ درمانی می تواند انواع مختلف درد ها را درمان کند‌.

ماساژ درمانی

اطلاعاتی راجع به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است :

تحقیقاتی که در بالا راجع به آن صحبت کردیم. نخستین تحقیقات سیستماتیکی است که راجع به ماساژ درمانی و تاثیر آن بر روی کاهش قابل توجه درد می باشد. این تحقیق دارای بخش های مختلف دیگری مثل ماساژ درمانی برای افزایش سطح کیفی زندگی نیز هست. یکی از مهم ترین و فوق العاده ترین بخش های این تحقیقات راجع به تاثیرات و فایده ی ماساژ درمانی بر روی سرطان های مختلف می باشد.

بنابر این می توان گفت که پژوهش هایی که بسیار قابل اعتبار باشند راجع به تاثیرات ماساژ درمانی بر روی کاهش درد موجود نیست. اما با توجه به شواهد و تجربیات می توان گفت ماساژ درمانی روشی مناسب برای کاهش و مدیریت درد می باشد. که می توان از طریق ماساژ درمانی درد هایی که به علت سبک زندگی ناسالم وجود دارند را کاهش داده‌ و درمان کرد. بنابر این برای رها شدن از شر درد های خود کافی است به شکلی درست ماساژ درمانی شده و یا از دستگاه های ماساژ استفاده کنید. تا شما نیز از افرادی باشید که درد هایتان بهبود می یابد.

آیا ماساژ می تواند برای بهبود دیابت تاثیر گذار باشد؟

همانطور که می دانید دیابت یکی از شایع ترین بیماری ها در ایران است. به حدی که قطعا در اطرافتان شخص مبتلا به این بیماری داشته و از نزدیک با این بیماری آشنایی دارید. بیماری دیابت مرتبط با متابولیسم کربوهیدرات بدن می باشد که به علت تولید نامناسب انسولین در بدن اتفاق می‌افتد.

ما به این ماده احتیاج داریم. چرا؟ زیرا غذایی که می خوریم را به قند و انرژی تبدیل می کند و توسط جریان خون به سلول های بدن می رساند. دیابت بیماری است که مراقبت و اهمیت بسیاری احتیاج دارد. فردی که به دیابت مبتلا شده است. باید از خوردن برخی غذاها و خوراکی ها اجتناب کرده و بعضی از غذاها و خوراکی ها را کمتر استفاده کند.

ماساژ درمانی

دیابت دارای چند نوع می باشد که به شکل کلی می توانیم دیابت را به دو دسته تقسیم کنیم:

  1. دیابت نوع ۱ : این نوع دیابت اکثرا به علت استرس بسیار زیاد جسمی و عاطفی به وجود می آید. دیابت نوع ۱ ده تا پانزده درصد از افراد را مبتلا کرده و مبتلایان می بایست به شکلی منظم انسولین تزریق کنند.

  2. دیابت نوع ۲ : افراد بیشتری به این نوع دیابت مبتلا هستند و هشتاد و پنج درصد از افراد دچار این نوع دیابت می باشند. از علائم آن می توان به ادرار های پی در پی و تشنگی بیش از حد اشاره کرد. در نوع دوم دیابت لوزالمعده انسولین را تولید می کند اما میزان آن کم بوده و کافی نیست‌ و یا سلول های بدن در برابر آن مقاومت می کنند. در این نوع دیابت تزریق انسولین انجام نمی شود. و افراد مبتلا تنها قرص های شیمیایی مصرف می کنند.

دیابت بیماری است که اگر به خوبی و به درستی کنترل نشود. با گذر زمان مقدار گلوکز بدن زیاد شده و سبب ایجاد عوارض بسیاری می شود. این عوارض به صورتی است که می تواند بر روی کلیه، چشم، سیستم عصبی و قلب تاثیر زیادی بگذارد. برای همین است که افرادی که دچار بیماری دیابت هستند باید به خوبی قند خونشان کنترل شود.

درمان های شناخته شده ای برای بیماری دیابت وجود دارد اما کمتر کسی از تاثیر ماساژ درمانی که درمانی کامل کننده برای بهبود دیابت است اطلاع دارد.

جالب است بدانید تحقیقاتی در این زمینه انجام شده است که ثابت کرده ماساژ درمانی می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی کاهش گلوکز خون و نشانه های نوروپاتی دیابتی داشته باشد. در اصل تحقیقاتی بر روی گروهی از کودکانی انجام شده است که به بیماری دیابت مبتلا هستند. زمانی که والدین ماساژ درمانی را بر روی کودکان خود انجام می دادند مقدار گلوکز از میانگین ۱۵۸ به ۱۱۷ میلی گرم در دسی لیتر در طول یک ماه تغییر پیدا کرد. ماساژ می تواند ماهیچه های بدن را شل کند و سبب ایجاد آرامش در ذهن شود. بنابر این می تواند نشانه های بیماری دیابت را هم کم کند‌. تحقیقی دیگر نیز در سال ۲۰۱۵ در این زمینه انجام شد. طبق این تحقیق که بر روی گروهی از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بود مشخص شد افرادی که به مدت دو هفته و سه مرتبه در طول هفته ماساژ پا بر روی آن ها انجام شده است. در برابر افرادی که ماساژ پا انجام نداده اند روند بهبودی بهتری در زمینه ی حرکتی و قدرت ایستادن داشتند. با توجه به تحقیقاتی دیگر که بر روی سی و هشت نفر از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ انجام شد مشخص شد که انجام ماساژ پا سبب بیشتر شدن تعادل و تحرک در این اشخاص می شود.

با توجه به نمونه هایی که در دست است نتایج ماساژ پا بر روی افرادی که مبتلا به دیابت هستند بسیار مثبت است. اما تحقیقات در این زمینه کامل نشده و نمی توان به شکل قطعی پاسخ نهایی را گفت و نیاز به تحقیقات بیشتری می باشد.

به این نکته ی بسیار مهم دقت کنید که انجام ماساژ نوعی درمان کامل کننده می باشد که می تواند در روند بهبود تاثیر گذار باشد. اما به هیچ عنوان نمی شود به عنوان تنها درمان و جایگزین درمان اصلی به آن نگاه کرد.

ماساژ چطور می تواند به بهبود دیابت کمک کند؟

به راستی ماساژ چگونه کمک می کند که دیابت درمان شود؟ نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که ماساژ باعث کاهش میزان گلوکز می شود و همین امر مانع از بالا رفتن قندخون در افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند می شود. هیپرگلیسمی حالتی است که مقدار بیش از اندازه ای گلوکز در پلاسمای خون وجود دارد. این مساله می تواند سبب آسیب عصبی، عفونت در پوست و لثه، مسائل و مشکلات مفصلی و نارسایی کلیه شده و حتی باعث شود فرد به کمای دیابتی برود. اما شما تنها با انجام ماساژ می توانید سطح آرامش بدنتان را افزایش داده و با کم کردن میزان گلوکز از ابتلا به چنین بیماری هایی پیشگیری کنید.

همچنین ابتلا به بیماری دیابت سبب درشت و ضخیم شدن بافت همبند می شود. در چنین شرایطی ماساژ که می تواند انعطاف بدنی را افزایش دهد به کمک می آید.‌ ماساژ می تواند آن بافت را تحرک داده و شل کند و با شل شدن عضله ها، رباط ها و تاندون ها انعطاف پذیری در افراد مبتلا به دیابت زیاد شده و به آن ها کمک می کند. علاوه بر این گردش خون در پاهای افرادی که دچار دیابت هستند بسیار ضعیف است. و ما تنها با ماساژ می توانیم این مشکلات را رفع کنیم.

تزریق انسولین باعث می شود مقدار زیادی از بافت های عضلانی شما متراکم و در هم فشرده شود. زیرا انسولینی که به بدن تزریق می شود با انسولینی که خود بدن به وجود می آورد فرق می کند. ماساژ درمانی روشی بی نظیر برای  رفع تراکم اضافی عضلات است. افرادی که ماساژ درمانی را امتحان کرده اند از آن راضی بوده و معتقدند پس از انجام آن انرژی و قدرت بدنشان بیشتر شده است.

ماساژ درمانی

فواید ماساژ کف پا برای افراد مبتلا به دیابت چیست؟

تا به اینجا توضیحاتی راجع به تاثیر ماساژ بر روی افراد دیابتی داده ایم. اما در اینجا قصد داریم چند نمونه از فواید آن را برای شما بیان کنیم.

۱) به وجود آمدن آرامش خاطر:

این مساله یکی از مهم ترین مسائل مربوط به افراد دیابتی است که نباید تاثیر مثبت ماساژ پا برای افراد مبتلا به دیابت را کم اهمیت دانست. ماساژ درمانی می تواند استرس ها و تنش های روحی و جسمی را بهتر می کند. زیرا انجام ماساژ پا سبب آزاد شدن اندروفین ها در بدن می شود. که این مساله می تواند سیستم عصبی را آرام کرده و آرامشی فوق العاده برای فرد فراهم کنند. علاوه بر این زمانی که این ماده آزاد می شود استرس کاهش پیدا می کند. و هر کدام از این موارد به شکلی مستقیم بر روی بهبود دیابت تاثیر می گذارند‌.

۲) تاثیرگذاری بر روی درمان زخم ها به کمک ماساژ:

مساله ی بهبودی و درمان زخم ها حتی کوچک ترین آن ها در افرادی که مبتلا به دیابت هستند بسیار متفاوت است. و زمان و مراقبت بسیار زیادی لازم دارد. انجام ماساژ درمانی سبب کشش و تحریک بافت ها شده و مانع از ضعیف شدن بافت ها می شود. بنابراین با انجام ماساژ، عضلات افراد مبتلا قوی تر شده و در برابر زخم ها مقاوم تر می شوند.

۳) بهبود گردش خون به کمک ماساژ:

ماساژ درمانی این توانایی را دارد که گردش خون را بهبود داده و آن را افزایش دهد. افزایش گردش خون سبب می شود اکسیژن و مواد مغذی در بدن بهتر جذب شده و جذب انسولین هم در سلول ها بیشتر شود.

ماساژ درمانی

بیان چند نکته ی مهم:

به این نکته ی بسیار مهم توجه کنید که ماساژ افراد دیابتی نباید توسط افراد تازه کار انجام شود. چرا که آن ها بسیار حساس هستند. علاوه بر این به این نکته دقت کنید پیش از آنکه شروع به ماساژ درمانی کنید با پزشک خود مشورت کرده و از او اجازه بگیرید. زیرا لازم است پزشک شما با توجه به وضعیت بیماری شما تصمیم های متفاوتی بگیرد و اجازه ی انجام ماساژ درمانی را داده یا ندهد.

به این نکته ی بسیار مهم نیز توجه کنید که بسیاری از افراد در هنگام ماساژ درمانی قند خونشان کم می شود و این می تواند به شدت خطر داشته باشد.

نشانه هایی که در افراد هنگامی که قند خونشان کم می شود به چشم می آید شامل موارد زیر می باشد.

  • این افراد بیش از اندازه عرق می کنند.
  • خشونت داشته و یا سردرد می گیرند.
  • احساس خواب آلودگی شدید کرده و بیدار نمی شوند.
  • جملات هماهنگ را نمی توانند به خوبی بیان کرده و دچار لکنت زبان می شوند.
  • ضربان قلبشان بسیار افزایش پیدا می کند.

بنابر این به این نکات بسیار دقت کنید که انجام ماساژ کف پا برای افرادی که دچار دیابت هستند حساس و خطری است و باید توسط افراد متخصص انجام شود. البته شما می توانید از صندلی های ماساژ یا ماساژ پا نیز استفاده کنید.

نکته ای که در پایان باید به شما یادآوری کنیم این است که ماساژ یک درمان کامل کننده است و جای روش شیمیایی و انسولین را نمی گیرد. و همچنین اگر بیش از اندازه ماساژ انجام دهید ممکن است آسیب و عوارض جدی نصیبتان شود. در هر صورت بهتر است قبل از انجام ماساژ درمانی با پزشک خود مشورت کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب