farsi beauty

طرز تهیه دسر سوپانگل شکلاتی مخصوص ترکیه

دسر سوپانگل

دسر سوپانگل یک دسر ترکیه ای خوش طعم و ساده است. این دسر بسیار متنوع است و شما می توانید با طعم های مختلفی آن را تهیه کنید. این دسر طعمی شبیه به فرنی دارد و شما می توانید در مهمانی ها و حتی برای افطار این دسر را تهیه کنید.

 

مواد لازم برای تهیه سوپانگل شکلاتی

آرد سفید

یک فنجان یا نصف پیمانه

پودر کاکائو

سه قاشق غذاخوری

شکر

یک فنجان یا نصف پیمانه

شکلات تلخ یا شیری

صد گرم

کره

60 گرم

زرده تخم مرغ

یک عدد

شیر

یک لیتر

آب سرد

یک لیوان

دسر سوپانگل

طرز تهیه دسر سوپانگل شکلاتی

مرحله اول، آماده کردن مواد دسر

درون قابلمه ایی که برای آماده کردن دسر در نظر گرفته اید، آرد و پودر کاکائو را دوبار الک کنید. در ادامه شکر و زرده ی تخم مرغ در ظرفی دیگر با همزن دستی هم بزنید. مخلوط شکر و زرده تخم مرغ را پس از هم زدن به قابلمه اضافه کنید و در نهایت شیر را به آنها اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا ترکیب شوند.

 

مرحله دوم

قابلمه ی مواد را روی حرارت متوسط قرار دهید. مواد دسر را نباید رها کنید و باید آن را مداوم هم بزنید زیرا ممکن است دسر شما ته بگیرد. هنگامی که دسر شما در حال جوشیدن بود می توانید کره ها و شکلات تکه شده را به مواد دسر اضافه کنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید.

 

مرحله سوم

پس ازینکه کره و شکلات را اضافه کردید، دسر را به خوبی هم بزنید تا آنها به خوبی ذوب شوند و با دیگر مواد ترکیب شوند. در قابلمه را بگذارید تا روی دسر نبندد و منتظر بمانید تا کاملا ولرم شوند.

 

مرحله سوم، اضافه کردن آب به دسر

پس از ولرم شدن آب سرد را به دسر اضافه کنید و به سرعت آن را هم بزنید تا کاملا یکدست شود. دسر سوپانگل شما به سادگی حاضر شد. این دسر را می توانید در ظرف های یک نفره بریزید و تزئین کنید.

دسر سوپانگل

تزئینات دسر سوپانگل

برای تزئین دسر شما می توانید از خرده های بیسکویت و موز استفاده کنید. می توانید کف ظرف خرده های بیسکویت یا موز را بچینید و بعد مقداری دسر روی آن بریزید و لایه لایه مواد را بریزید تا ظرف شما پر شود. در نهایت ظرف تزئین شده ی دسر سوپانگل را در یخچال قرار دهید و پس از یک تا دو ساعت که دسر سفت شد و خودش را گرفت می توانید آن را میل کنید. نوش جان

 

نکات مهم در تهیه دسر سوپانگل

  • در تهیه دسر به جای آرد سفید می توانید از نشاسته ذرت استفاده کنید. به ازای نیم لیتر شیر نصف پیمانه نشاسته ذرت استفاده کنید.
  • می توانید در تهیه دسر سوپانگل از خامه هم استفاده کنید. خامه طعم دسر را بسیار خوشمزه می کند.
  • هنگامی که در حال هم زدن دسر سوپانگل هستید باید دسرتان به غلظت فرنی برسد.

منبع تصویر: manakmomeni

دسر سوپانگل

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب