farsi beauty

چگونه قهوه ای خوشمزه تر داشته باشیم؟ نکات خوشمزه تر شدن قهوه

قهوه

قهوه یکی از پر طرفدار ترین نوشیدنی های جهانی است که به خاطر فواید بی نظیرش برای نشاط بخشی و طعم خوبش در کشورمان ایران نیز بسیار محبوب است. همچنین همان طور که می دانید نوشیدن قهوه پس از مدتی تبدیل به یک عادت می شود و دسترسی به کافه ها برای نوشیدن قهوه همیشه ممکن نیست. پس با ما همراه باشید تا تنها با آموزش چند نکته بتوانید قهوه ای خوشمزه در خانه تهیه کنید.

استفاده از ظروفی که حتی یک درصد آلوده باشد ممنوع

به این نکته ی بسیار مهم توجه کنید که ماندن قهوه در فنجان قهوه، فرنچ پرس و قهوه جوش سبب می شود طعم قهوه تفاوت پیدا کرده و از طعم خوبش کمی دور شود. بنابر این همیشه اطمینان حاصل کنید که ظروف آماده سازی قهوه تان در تمیز ترین حالت می باشد.

از قهوه های تازه استفاده کنید

این مساله را هرگز فراموش نکنید که هرچه قهوه تازه تر باشد طعم بهتر و عطر بیشتری خواهد داشت بنابر این همیشه هنگام خرید توجه داشته باشید که قهوه ای که می خرید تازه باشد همچنین تنها برای چند روزتان قهوه بخرید و اگر از بسته بندی های بزرگ استفاده می کنید پس از هر بار استفاده درب آن را محکم ببندید.

استفاده از آب گرم و ولرم برای آماده سازی قهوه ممنوع

حتما باید آبی که برای آماده کردن قهوه از آن استفاده می کنید سرد باشد و گرنه با دستان خودتان طعم قهوه تان را خراب کرده اید. اگر تصور کردید قهوه طعم ماندگی می دهد دلیلش تنها استفاده از آب گرم است.

به حرارت توجه کنید

فرمول ۹۰+۱۰ را فراموش نکنید. این یعنی زمان دم کردن قهوه همیشه باید دما را بین ۹۰ تا ۱۰۰ نگه دارید. در این صورت طعم قهوه و عطر آن به بهترین حالت ممکن می شود. طعم جوشیده ی قهوه ممکن است به دلیل بالاتر بودن حرارت باشد.

بو دادن قهوه باید در حد متعادل باشد

این یک مساله ی کاملا نرمال است که باید قهوه را بو داد تا پس از اینکه آسیاب شد عطر عالی داشته باشد ولی مساله اینجا است که اگر قهوه بیش از حد متعادل بو داده شود طعمش ناخوشایند خواهد شد و تلخی بدی خواهد گرفت از طرفی رنگ قهوه هم تیره می شود.

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب