farsi beauty

فرایند تولید قهوه بدون کافئین یا دی کف

قهوه بدون کافئین
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

قهوه بدون کافئین (Decaffeinated coffee)

بسیاری از افرادی که مشکلات سلامتی دارند سعی می ‌کنند از کافئین و مصرف قهوه اجتناب کنند که باعث افزایش تقاضا برای قهوه بدون کافئین شده است. قهوه بدون کافئین چیست؟ برای جواب این سؤال می ‌توان گفت که قهوه بدون کافئین، قهوه‌ ای است که کافئین از آن حذف‌شده است. در بریتانیا و اکثر کشور های اروپایی، حداکثر میزان کافئین قهوه برشته‌ شده بدون کافئین 0.1٪ (بر اساس وزن خشک) تعیین‌شده است. اگرچه در ایالات‌متحده قانون خاصی برای این موضوع وجود ندارد، اما سازندگان ادعا می ‌کنند که بیش از 97 درصد کافئین را حذف می ‌کنند و برای قهوه فوری بدون کافئین، حداکثر میزان کافئین 0.3 درصد (بر اساس وزن خشک) در کشورهای جامعه اروپایی تعیین‌ شده است. امروز قصد صحبت در مورد فرایند تولید قهوه بدون کافئین یا دی کف راداریم اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

قهوه

کافئین زدایی چیست؟

کافئین زدایی فرآیندی است که روی دانه‌ های قهوه سبز انجام می ‌شود و پس‌ از آن دانه ‌ها بو داده و آسیاب می ‌شوند یا به قهوه‌ی فوری تبدیل می‌ شوند.

فرایند تولید قهوه بدون کافئین( دی کف)

  • قهوه بدون کافئین، قهوه معمولی است که فرآیند کافئین زدایی را پشت سر گذاشته است. این شامل استخراج کافئین موجود در دانه‌ های قهوه است؛ بنابراین، بخشی از قهوه را که سیستم عصبی مرکزی، قلب و ماهیچه‌ها را تحریک می‌کند، حذف می‌ کنیم.
  • کافئین زدایی قبل از برشته شدن یا آسیاب شدن دانه‌ ها انجام می‌ شود.
  • دانه ‌های قهوه با بخار، تحت ‌فشار درمان می ‌شوند. این مرحله اجازه می‌ دهد تا دانه‌ ها متورم شوند و حذف کافئین را آسان‌تر می‌ کند زیرا سطح آن متخلخل‌ تر و بزرگ ‌تر شده است.
  • سپس دانه‌ های قهوه با حلال‌های آلی، CO2  یا آب شسته می‌ شوند تا کافئین از بین برود.
  • نتیجه نهایی یک ‌دانه قهوه است که بیشتر کافئین را از بین می‌ برد.
  • استفاده از حلال‌ ها برای انسان خطرناک نیست زیرا فقط مقدار کمی استفاده می ‌شود که بسیار کمتر از حداکثر دوز توصیه‌ شده توسط سازمان بهداشت آمریکا است. این خطر توسط مقامات (غیر موجود) در نظر گرفته می ‌شود؛ بنابراین، چیزی برای ترس وجود ندارد.

قهوه بدون کافئین

آیا قهوه بدون کافئین برای سلامتی شما مفید است؟

 قهوه بدون کافیین نیز مانند قهوه معمولی فواید بسیاری برای سلامتی دارد. علیرغم مقدار کم کافئین آن، مقدار زیادی مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان ‌های محافظ را حفظ می‌ کند؛ و این حتی پس از فرآیند کافئین زدایی وجود دارد. اول ‌از همه، قهوه بدون کافئین به کاهش وزن کمک می ‌کند؛ زیرا قهوه بدون کافئین یک سرکوب‌ کننده اشتها است. اگر می ‌خواهید وزن کم کنید یا خط را حفظ کنید ایده‌آل است.

علاوه بر این، مطالعات نشان می‌ دهد که قهوه بدون کافئین به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌های دژنراتیو مانند پارکینسون و آلزایمر، مبارزه با دیابت نوع 2 و محافظت از قلب در برابر نارسایی قلبی احتمالی کمک می‌ کند.

درنهایت، برخی از افراد به‌ طور منظم با نوشیدن قهوه دچار سوزش سر دل یا رفلکس اسید می ‌شوند. به نظر می ‌رسد که مصرف قهوه بدون کافئین به دلیل کاهش مقدار کافئین از این امر جلوگیری می ‌کند.

قهوه بدون کافئین

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب