farsi beauty

طرز تهیه خورش داوود پاشا ترکیه ای خوشمزه به روش سنتی

خورش داوود پاشا

در این قسمت از آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با نحوه ی پخت خورش داوود پاشا آشنا کنیم. داوود پاشا نوعی غذای خوش طعم و فوق العاده ی ترکیه ای است. که‌ طعم آن مقداری شبیه به فسنجان بوده و از این جهت به ذائقه ی ما ایرانی ها بسیار نزدیک است و طرفداران زیادی در کشورمان ایران دارد. برای مشاهده ی آموزش مرحله به مرحله ی خورش داوود پاشا با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر :

گوشت چرخ کرده

۴۰۰ گرم

پیاز

۲ عدد متوسط

رب انار

۲ قاشق غذاخوری

نعناع تازه یا خشک

۲ قاشق غذاخوری

آب جوش

۲ لیوان

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

زردچوبه و روغن

به مقدار کافی

دستور پخت خورش داوود پاشا

مرحله ی اول، ترکیب پیاز با باقی مواد :

در ابتدای کار پوست یکی از پیاز ها را گرفته و رنده می کنیم. سپس آب اضافی پیاز ها را گرفته و داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم. سپس گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را داخل کاسه ریخته و موادمان را به خوبی ترکیب می کنیم  و به کمک دست ورز می دهیم تا زمانی که موادمان حالتی چسبناک و منسجم به خودش بگیرد.

مرحله ی دوم، سرخ کردن کوفته قلقلی ها :

حالا به اندازه ی گردو از موادمان جدا کرده و به شکل همان گردو در می آوریم. تمام موادمان را به همین شکل حالت داده و داخل ظرفی مناسب می گذاریم. سپس به کمک سلفون روی ظرف را می پوشانیم و به مدت یک ساعت داخل یخچال می گذاریم تا موادمان استراحت کند. پس از گذشت یک ساعت تابه ای مناسب بر روی حرارت می گذاریم و مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم. سپس پیاز باقی مانده را پوست گرفته و به شکل نگینی خرد می کنیم. حالا پیاز را داخل تابه می ریزیم تا سبک شود. پس از آنکه پیاز سبک شد کوفته قلقلی ها را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا تمامی نقاط کوفته قلقلی ها کاملا سرخ شوند.

مرحله ی سوم، اضافه کردن مواد و سرو خورش :

در مرحله ی سوم نعنا را اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا یک لیوان آب مقابل دستمان قرار داده و دو قاشق رب انار را با آب مخلوط می کنیم. سپس مخلوط آب و رب انار را به تابه اضافه کرده و ترکیب می کنیم. حالا زمان می دهیم تا آب داخل تابه جوش آمده و گوشت ها به خوبی بپزند. سپس حرارت را کم کرده و چهل و پنج دقیقه الی یک ساعت به خورش وقت می دهیم تا به خوبی جا بیفتد و روغن بیندازد. در پایان هم آن را داخل ظرف مورد نظر ریخته و به همراه نان یا برنج میل می کنیم. خورش داوود پاشای ما آماده است.

بیان نکته ی تکمیلی

اگر مایل بودید مانند بسیاری از افراد در ترکیب این خورش از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید کافی است چهار عدد گوجه فرنگی بزرگ را پوره کرده و داخل خورش بریزیم. پوره ی گوجه فرنگی سبب می شود غذای ما رنگ و طعم بهتری داشته باشد. نوش جان

منبع تصویر golnaaz.aalizadeh

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب