farsi beauty

رهایی از سیاهی دور چشم با آسان ترین روش در خانه

درمان تیرگی زیر چشم

سیاهی دور چشم یکی از آن دسته مشکلاتی است که باعث ناراحتی خیلیا شده است. اما دلیل اصلی سیاهی دور چشم چیست؟ چگونه می توان آن را از بین برد؟ اگر می خواهید از شر سیاهی دور چشم خلاص شوید و به دنبال راه حلی برای رفع آن هستید تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

علت سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم می تواند دلایل مختلف و گوناگونی داشته باشد برخی از آنها  عبارتند از:

  • کمبود خواب
  • پاره شدن مویرگ دور چشم
  • داشتن استرس
  • عوامل وراثتی
  • سبک زندگی اشتباه
  • کمبود برخی از ویتامین های ضروری بدن
  • داشتن کم خونی
  • زندگی در محیط آلوده و هوای ناپاک
  • برنامه غذایی نامناسب

سیاهی دور چشم

روش های درمان و رفع سیاهی چشم در خانه

اگرچه محصولات بهداشتی و شیمیایی بسیاری برای درمان و رفع سیاهی چشم وجود دارد، اما در کنار اینها راه های بسیار ساده و آسانی نیز وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. این روش ها و راهکار ها به قدری ساده اند که شما می توانید در خانه آن را انجام دهید علاوه بر آن این روش ها برای افرادی که پوست بسیار حساس دارند نیز بسیار مناسب است. برای آشنایی با این روش ها با ما همراه باشید.

شستن صورت با آب سرد

مصرف آب گرم برای شستن صورت باعث تیرگی پوست صورت می شود بنابراین بهتر است از آب سرد برای شستن پوست صورت استفاده کنید زیرا آب سرد باعث روشن شدن و شفافیت و درخشندگی پوست می شود.

استفاده از چای کیسه ای سرد برای از بین بردن تیرگی دور چشم

برای از بین بردن سیاهی دور چشم با استفاده از چای کیسه ای، لازم است که چای کیسه ای به خصوص چای سبز یا چای بابونه را خیس کنید و آن را برای مدتی درون یخچال قرار دهید. پس از گذشت مدتی چای را از یخچال خارج کنید و روی چشمانتان قرار دهید. برای درک تاثیر این روش لازم است که این کار را به طور مرتب تکرار کنید.

چای سبز کیسه ای

درمان سیاهی دور چشم با استفاده از سیب زمینی رنده شده

این روش بسیار ساده است. کافیست سیب زمینی  را رنده کنید و آب سیب زمینی را جدا کنید سپس مقداری پنبه را برداشته و آن را به آب سیب زمینی آغشته کنید و آن را به مدت 10 دقیقه روی چشمانتان به طوری قرار دهید که کل چشمانتان به خصوص ناحیه ی تیره ی زیر چشم را بپوشاند. پس از اتمام 10 دقیقه می توانید صورتتان را با آب سرد بشویید.

سیب زمینی

استفاده از روغن بادام برای درمان تیرگی دور چشم

ویتامینE  برای از بین بردن تیرگی چشم بسیار مناسب است. روغن بادام نیر حاوی ویتامین E است. برای از بین بردن تیرگی چشم کافی است روغن بادام را روی نحواحی تیره بمالید و ماساژ دهید. لازم است که یک شب بر روی پوستتان باقی بماند و فردا صبح صورتتان را بشویید.

روغن بادام

خیار مناسب برای درمان مشکلات پوستی و آبرسانی

خیار یک نوع آبرسان و مرطوب کننده پوست به حساب می آید. از آنجایی که آبرسانی پوست به عملکرد بهتر رگ های خونی کمک می کند، در نتیجه خیار می تواند مورد مناسبی برای شفافیت پوست باشد.

با مصرف خیار برای دور چشم بعد از گذشت مدتی تیرگی های اطراف چشم شما ار بین می رود. به طوری که خیار حلقه شده را به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید سپس آن را بر روی چشم خود قرار دهید و پس از گذشت 10 دقیقه صورتتان را با آب سرد یشویید.

خیار

اسفناج معجزه روشنی پوست

مصرف اسفناج به صورت ماسک باعث سفیدی و شفافیت پوست می شود چرا که اسفناج دارای پروتئین، نشاسته، سدیم، پتاسیم، آهن و همچنین حاوی ویتامین های گروه B می باشد.

اسفناج

گلاب

استفاده از گلاب باعث جوانسازی پوست می شود، علاوه بر آن می تواند تیرگی و سیاهی دور چشم را نیز از بین ببرد. برای استفاده از این روش لازم است که پنبه آغشته شده به گلاب را برای مدت 10 دقیقه روی چشمانتان قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید.

آب نمک

آب نمک دارای خاصیت بسیار خوبی می باشد به طوری که اگر رگ ها ورم کرده باشند از تورم آن می کاهد و باعث کاهش فشار های سینوسی می شود. برای این کار، کافیست آب نمک را درون بینی اسپری کرده و با نفس کشیدن از طریق دهان، آن را از بینی خارج کنید.

استفاده از گوجه فرنگی برای از بین بردن سیاهی دور چشم

 گوجه فرنگی به طور طبیعی باعث نرم و لطیف شدن پوست و از بین رفتن تیرگی دور چشم می شود. فقط  لازم است که یک قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی را همراه با یک قاشق چای خوری آب لیمو ترکیب کنید و در نواحی تیره اطراف چشم قرار دهید. بعد از گذشت 10 دقیقه می توانید پوستتان را با آب سرد بشویید. برای تاثیر گذاری باید این کار را حداقل دو بار در روز انجام دهید. لازم به ذکر است شما نیز می توانید هر روز ترکیب آب گوجه فرنگی و آب لیمو را به همراه برگ نعناع بنوشید.

گوجه فرنگی

رفع تیرگی پوست با استفاده از ماسک موز

ماسک موز یک معجزه گر برای تیرگی پوست می باشد. موز دارای ویتامین های زیادی از جمله A ، C ، E ، K سدیم، آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و کاراتن و همچنینحاوی اسیدفولیک می باشد. که همی این عناصر و پروتئین برای طراوت پوست بسیار مهم است چرا که تیرگی و لکه های زیر چشم را از بین می برد.

موز

درمان سیاهی دور چشم با استفاده از لیمو ترش

همانطور که می دانید لیمو ترش حاوی ویتامین C می باشد و همین ویژگی آن باعث از بین بردن سیاهی چشم می شود. علاوه بر آن لیمو ترش دارای خاصیت میکروب زدایی و ضد باکتری نیز دارد. به همین جهت استفاده از لیمو ترش می تواند باعث از بین رفتن تیرگی و سیاهی دور چشم بشود.

لیمو ترش

شیر سرد برای کاهش تیرگی پوست

مصرف مداوم از شیر سرد باعث آرام شدن پوست صورت و همچنین روشن شدن پوست صورت می شود. برای این روش کافیست که پنبه را به شیر سرد و یا آب یخ آغشته کنید و روی چشمانتان قرار دهید و پس از گذشت مدتی صورتتان را شست و شو دهید.

شیر سرد

استفاده از روغن کرچک

ماساژ دور چشم با استفاده از روغن کرچک موجب افزایش پردش خون می شود و بدین ترتیب سیاهی دور چشم شما کاهش می یابد.

ورزش یوگا و مدیتیشن

همانطور که گفته شد سیاهی دور چشم دلایل مختلفی دارد که به آن اشاره شد اما ازمهم ترین دلایل آن می توان به استرس و سبک زندگی غلط و همچنین افسردگی اشاره کرد. در صورتی که شما در زندگی آرامش نداشته باشید هیچ گونه درمانی روی شما تاثیر نمیگذارد. شما می توانید با استفاده از یوگا و مدیتیشن ذهن خود را آرام کنید و به جسم و روحتان آرامش را هدیه کنید. بدین ترتیب علاوه بر آرامش تیرگی های زیر چشم شما نیز کاهش خواهد یافت.

یوگا

حرف آخر

تمامی مواردی که در این مقاله ذکر شد ممکن است برای تمامی افراد مناسب و کارآمد نباشد به طوری که در صورتی که به اگزما یا هر نوع بیماری دیگر دچار هستید بهتر است قبل از استفاده از روش های گفته شده با یک متخصص پوست مشورت کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب