farsi beauty

طرز تهیه کتلت دانمارکی خوشمزه

کتلت دانمارکی

کتلت دانمارکی نوعی کتلت خوشمزه و فوق العاده ای است که متعلق به کشور دانمارک است. این کتلت با نام های مختلفی شناخته شده‌ و یکی از غذاهای قدیمی کشور دانمارک محسوب می شود. برای مشاهده ی آموزش کتلت دانمارکی در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر :

گوشت چرخ کرده

۵۰۰ گرم

پیاز

۲ عدد

تخم مرغ

۱ عدد

سس خردل

۱ قاشق چایخوری

ریحان خشک

۱ قاشق چایخوری

نان باگت

یک دوم نان

جعفری

دو قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

پاپریکا و روغن

به مقدار کافی

دستور پخت کتلت دانمارکی

در مرحله ی اول مایه کتلت را آماده می کنیم :

در ابتدای کار  نان باگت را داخل یک کاسه گذاشته و کمی آب به آن اضافه می کنیم تا نان باگت نرم شود. سپس پیاز را به شکل نگینی و به اندازه ی متوسط خرد کرده و به همراه گوشت چرخ کرده داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم. در ادامه نان باگت خیس خورده، ریحان خشک، تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه و پاپریکا را به کاسه اضافه کرده و ترکیب می کنیم. حالا جعفری را به صورت ساطوری خرد کرده و داخل کاسه می ریزیم‌‌.

در مرحله ی دوم مواد را به کمک دستمان ورز می دهیم :

در مرحله ی دوم موادی که داخل کاسه ریختیم را به کمک دستمان ورز می دهیم تا به خوبی منسجم شود. ده دقیقه ورز دادن کافی است. سپس اگر متوجه شدیم مایه کتلت شل شده است کافی است مقداری آرد سوخاری به کاسه اضافه کرده و به خوبی ترکیب کنیم  تا منسجم شود.

در مرحله ی سوم کتلت را سرخ می کنیم :

در مرحله ی سوم تابه ای مناسب بر روی حرارت می گذاریم و روغن را به آن اضافه می کنیم. سپس به اندازه ی یک نارنگی از مایه کتلت برداشته و با دستمان به شکل گرد یا بیضی شکل می دهیم. سپس کتلت ها را داخل روغن ریخته و دو طرف آن را به خوبی سرخ می کنیم. همه ی مایه کتلت را به همین شکل آماده کرده و پس از سرخ شدن داخل دستمال حوله ای می گذاریم تا روغن اضافی اش خارج شود. در پایان هم در ظرف مورد نظر قرار داده و همراه با نان سرو می کنیم. کتلت دانمارکی ما آماده است.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب