farsi beauty

طرز تهیه دمپخت شوید باقلا خوشمزه و مجلسی

دمپخت شوید باقلا

دمپخت شوید باقلا یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که به سادگی آماده می شود.این غذای خوش طعم را می شود با توجه به ذائقه با گوشت یا مرغ سرو کرد. برای مشاهده ی آموزش دمپخت باقلا در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم دمپخت شوید باقلا برای ۴ نفر :

برنج

۳ پیمانه

باقالی

۱ پیمانه

شوید

۱ پیمانه

نمک

به مقدار لازم

روغن حیوانی

به مقدار لازم

زعفران دم کرده

به مقدار لازم

زردچوبه

به مقدار لازم

دستور پخت دمپخت شوید باقلا

در مرحله ی اول برنج را می خیسانیم و باقالی ها را روی حرارت می گذاریم :

در ابتدای کار کاسه ای مناسب انتخاب کرده و برنج را همراه با نمک و آب داخل کاسه ریخته و اجازه می دهیم برنج حدود یک ساعت داخل آب بماند تا خیس بخورد.‌ سپس در قابلمه ای مناسب تا نیمه آب ریخته و روی حرارت می گذاریم تا آب به جوش بیاید. سپس باقالی ها را داخل قابلمه ریخته و صبر می کنیم باقالی ها به مدت پانزده دقیقه داخل آب جوش بمانند. سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و باقالی ها را آبکش می کنیم.

در مرحله ی دوم شوید را همراه باقالی ها داخل قابلمه تفت می دهیم :

در این مرحله قابلمه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و مقداری روغن حیوانی یا روغن مایع داخل قابلمه ریخته و اجازه می دهیم کمی داغ شود. سپس شوید را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم. تا رنگ شوید کمی تغییر کرده و طعم خامی آن گرفته شود. حالا کمی زردچوبه به شوید اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه باقالی ها را داخل قابلمه ریخته و به خوبی تفت می دهیم.

در مرحله ی سوم برنج را به قابلمه اضافه کرده و دم می کنیم :

در این مرحله برنج را آبکش کرده و آن را داخل قابلمه می ریزیم‌ و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس به اندازه ای که روی سطح برنج را بگیرد آب اضافه می کنیم. حالا زعفران دم کرده را به همراه یک قاشق چایخوری نمک داخل قابلمه ریخته و مخلوط می کنیم. در ادامه پس از آنکه آب داخل قابلمه کشیده شد. روی درب قابلمه را به کمک دم کنی می پوشانیم و زمان می دهیم برنج با حرارت کم به مدت چهل و پنج دقیقه دم بکشد. دمپخت باقلای ما آماده است آن را در ظرف مورد نظر ریخته و سرو می کنیم.

منبع تصویر guilan_khoorak

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب