farsi beauty

طرز تهیه دمی ماش خوشمزه و اصیل ایرانی

دمی ماش

اگر به دنبال غذایی خوشمزه هستید که در عین حال بسیار ساده آماده شود انتخاب درستی کرده اید. این غذا یکی از غذاهای ایرانی است که با گوشت و مرغ تهیه می شود. برای مشاهده ی آموزش دمی ماش در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم دمی ماش برای چهار نفر:

برنج

۴ پیمانه

ماش

۲ پیمانه

زردچوبه

۲ قاشق غذاخوری

پیاز

۱ عدد

نمک و روغن

به مقدار کافی

دستور پخت دمی ماش

در مرحله ی اول ماش و برنج را خیس می کنیم:

در ابتدای کار دو کاسه ی جداگانه انتخاب کرده و برنج و ماش را به صورت جداگانه به مدت یک یا دو ساعت می خیسانیم. پس از گذشت این زمان پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس قابلمه ای مناسب بر روی حرارت قرار داده و کمی روغن به آن اضافه می کنیم. سپس پیاز را داخل قابلمه ریخته و به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود. حالا زردچوبه را به پیاز اضافه می کنیم.

در مرحله ی دوم ماش را آبکشی کرده و می پزیم:

در این مرحله ماش را آبکشی کرده و به قابلمه ی حاوی پیاز اضافه می کنیم و در حد دو دقیقه تفت می دهیم تا ماش  پس از پخت حالت خودش را از دست ندهد. حالا به مقداری که سطح آب دو بند انگشت بالاتر از ماش باشد به آن آب اضافه می کنیم و زمان می دهیم تا ماش درون قابلمه نیم پز شود.

در مرحله ی سوم برنج را به قابلمه اضافه کرده و همراه با ماش می پزیم:

در مرحله ی آخر  زمانی که ماش نیم پز شده و سطح آب کمی پایین تر رفت برنج را آبکشی کرده و همراه با مقداری نمک به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط می کنیم. حالا که برنج را به قابلمه اضافه کردیم مقدار آب داخل قابلمه باید یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد. پس از آنکه آب قابلمه کشیده شد مقداری روغن اضافه کرده و درب قابلمه را که با دم کنی پوشانده ایم را می گذاریم تا به مدت چهل و پنج دقیقه غذا با حرارت کم پخته شود. و در آخر دمی را مخلوط کرده و داخل ظرف مورد نظر سرو می کنیم.

منبع تصویر eliskitchenstories

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب