farsi beauty

طرز تهیه کیک کاسترد خامه ای خوشمزه به سبک قنادی

کیک کاسترد خامه ای

در این قسمت از آموزش شیرینی پزی در سایت فارسی بیوتی با دستور تهیه ی کیک کاسترد خامه ای در خدمت شما هستیم. این کیک خوش طعم نوعی کیک بین المللی است که دارای بافتی نرم و لطیف بوده و طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. برای مشاهده ی آموزش این کیک فوق العاده با ما همراه باشید.

مواد لازم کیک کاسترد خامه ای :

تخم مرغ

۳ عدد

شکر

۱ لیوان

شیر

۱ لیوان

روغن

۱ فنجان

بکینگ پودر

۱ قاشق چایخوری

وانیل

نوک قاشق چایخوری

پودر کاکائو

۱ قاشق غذاخوری

آرد

۱/۵ فنجان

 

مواد میانی کیک :

شیر

۱ لیتر

شکر

۱ لیوان

آرد

۱ فنجان

نشاسته

۱ قاشق غذاخوری

کره

۱ قاشق غذاخوری

وانیل

نوک قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای روی کیک :

خامه فرم گرفته

۲۰۰ گرم

شکلات تخته ای بن ماری برای تزئین ( در صورت تمایل )

به مقدار لازم

دستور پخت کیک کاسترد خامه ای

مرحله ی اول ( ترکیب مواد اولیه ی کیک ) :

در ابتدای کار  فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. سپس کاسه ای مناسب انتخاب کرده و تخم مرغ و شکر را به آن اضافه می کنیم و به مدت پنج دقیقه به کمک همزن هم می‌زنیم تا کش دار شود. در ادامه شیر و روغن را به ترتیب داخل کاسه ریخته و هر کدام را به مدت سی ثانیه هم می زنیم تا یک دست شود. حالا آرد، بکینگ پودر، پودر کاکائو و وانیل را به خوبی ترکیب کرده و الک می کنیم. سپس مخلوط الک شده را داخل کاسه ی حاوی تخم مرغ می ریزیم.

مرحله ی دوم ( انتقال مایه کیک داخل قالب ) :

در این مرحله قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و درون فر می گذاریم. زمان پخت کیک به ارتفاع قالب بستگی دارد. اگر ارتفاع قالبمان کم بود بیست تا سی دقیقه برای پخت کیک زمان مناسبی است. پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان امتحان می کنیم اگر چیزی به خلال دندان نچسبید‌ کیک پخته است. آن را از فر خارج می کنیم.

مرحله ی سوم ( آماده سازی کرم کاسترد ) :

برای آماده سازی کرم کاسترد ابتدا قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و شیر را به همراه نشاسته، شکر و آرد داخل قابلمه می‌ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. سپس قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به شکل مداوم هم می زنیم تا مواد داخل قابلمه به نقطه ی جوش برسند. سپس حرارت را خاموش کرده و قابلمه را کنار می گذاریم. در ادامه کره و وانیل را آرام آرام به موادمان اضافه کرده و هم میزنیم تا یکدست شوند.

مرحله ی آخر ( آماده سازی نهایی کیک ) :

در این مرحله کیکی که حالا دیگر خنک شده است را مقابل دستمان قرار می دهیم و از مایه کاسترد بر روی آن ریخته و به خوبی صاف می کنیم. سپس بعد از آنکه کرم کاسترد خودش را گرفت خامه ی فرم داده شده را به شکلی یک دست به کمک لیسک بر روی کرم کاسترد می مالیم. در نهایت هم کیک را به کمک شکلات ذوب شده تزئین می‌کنیم و داخل یخچال می گذاریم تا خنک شود. نوش جان

منبع تصویر janeji_tum_ang

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب