farsi beauty

بهترین و آسان ترین روش برای حالت دادن به موی فر+ نحوه نگهداری

موی فر

چگونه حالت موی فر را حفظ کنیم؟

داشتن موهای فر در کنار اینکه زیبایی زیادی دارد، نگهداری آن نیز دشوار است.علاوه بر اینها روش‌هایی برای حالت دادن به موهایتان وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا موهای خوش حالت و خوش فرمی داشته باشید.

حداقل یکبار در هفته موهایتان را بشویید.

در صورتی که موهای شما کم پُشت و فر است به دلیل اینکه به زودی و بعد از گذشت چند روز چرب می شود و حجم آن ازبین می‌رود باید در هفته بیشتر شسته شود اما اگر موهایتان ضخیم است مشکلی پیش نخواهد آمد.

بدانید که ضخیم بودن مو دلیل بر پر پُشت بودن موی شما نمی‌شود در واقع وقتی صحبت از نازکی یا ضخیم بودن مو می‎شود منظور همان قطر مو می‌‌باشد اما پرپُشت یا کم‌پُشت بودن مو را تعداد فولیکول‌های مو تعیین می‌کند.

شامپو

موهایتان را با شامپو بشویید

بسیاری از افراد که موهای فر دارند تصور می‌کنند که فقط باید از نرم کننده‌های مو یا شامپوهای دوکاره استفاده کنند. به تصور این افراد چون شامپوها حاوی سولفات است و موها را خشک می‌کند باعث وز شدن موها می‌شود اما در واقع استفاده از شامپو بهترین مورد برای داشتن موهای سالم و پاکیزه است.در صورتی که موهایتان تمیز نباشد آلودگی روی ریشه‌های مو جمع می‌شود و موهایتان چرب می‌شود.

کوتاه کردن موه

کوتاه کردن موها برای از بین بردن موخوره

همانطور که می‌دانید در صورتی که مو‌های شما موخوره داشته باشد باعث می‌شود مو‌های شما وز شود و ظاهر بدی بگیرد پس مو‌های خود را مرتباً کوتاه کنید و هر یک ماه و نیم تا دو ماه یکبار برای مرتب کردن و رسیدگی به موهایتان به آرایشگاه بروید.

شانه کردن مو

شانه کردن مو از پایین به بالا

برای اینکه گره‌های موهایتان باز شود یا به تعبیر دیگر از بین برود بهتر است ابتدا پایین موهایتان را شانه کنید و هر گره را به آرامی و جدا از دیگر گره‌ها باز کنید.

می‌توانید برای سهولت موهایتان را تقسیم بندی کنید و سپس شروع به شانه زدن کنید.

استفاده از شانه‌های دندانه درشت

استفاده‌کردن از شانه دندانه درشت به شما کمک می‌کند تا گره‌های موهایتان را باز کنید زیرا موهای فر در قسمت گره خورده بسیار شکننده است و استفاده از این نوع شانه حالت موهای فر شما را بهم نمی‌زند.

سشوار

حالت دادن به مو با استفاده از سشوار

اگه می‌خواهید فرهای موهایتان در زمان کشیدن سشوار از بین نرود باید موهایتان به طور کامل خشک شود و سپس از حالت دهنده مو استفاده کنید. دقت کنید که هیچ قسمت از موهایتان نم‌دار نباشد. برای اینکه بتوانید موهایتان را پف دهید باید خلاف جهت رشد موهایتان آن را سشوار بکشید. برای حجم دادن به موهایتان نیز، می‌توانید اول ریشه موهایتان را خشک کنید سپس با کمک گرفتن از دستتان ،انگشتانتان را لایه موهایتان ببرید و موها را بالا نگه دارید و ساقه مو را سشوار بکشید.

دستگاه فر کننده مو

استفاده از دستگاه فر کننده مو برای تازه کردن فر موهایتان

وقتی موهای فر شما حالتش را از دست داده و بهم ریخته است می‌توانید با استفاده از دستگاه فرکننده مو، به موهایتان ظاهری آراسته و مرتب بدهید اگر موی فر ریز دارید، از دستگاه فرکننده‌ای استفاده کنید که قطر آن یک سایز بزرگتر باشد و اگر فر موهایتان آنقدر ریز نیست از دستگاه فرکننده‌ای که یک سایز کوچک‌تر است استفاده کنید.

سرم مو

خوش حالت شدن موی فر با استفاده از سرم مو

استفاده از سرم موی مناسب باعث می‌شود موهایتان نرم و حالت زیبا و منظمی به خود بگیرد. برای استفاده از سرم مو، آن را در کف دست خود بریزید و روی موهایتان بمالید.

ماسک مو

حالت دادن موی فر با استفاده از ماسک مو مناسب

برای داشتن موهای فر و شاداب می‌توانید به جای استفاده از نرم کننده مو از ماسک مو استفاده کنید و با شستشوی بعدی موهایی سالم و براق خواهید داشت.

بعد از استفاده از ماسک مو چه کنیم؟

به دلیل اینکه کوتیکول‌های مو با آب سرد بسته می‌شود، در نتیجه شستن مو با آب سرد باعث می‌شود از وز شدن موهایتان جلوگیری شود به خصوص در صورتی که این عمل با استفاده از ماسک مو همراه باشد.

نرم کننده

استفاده از نرم کننده برای ساقه مو

درصورتی که موهایتان خشک شده و نمی‌خواهید از محصول خاصی استفاده کنید،می‌توانید به اندازه یک سکه از کرم یا روغن را به ساقه‌های موی خود بمالید.

استفاده از دیسپانسر

دیسپانسر از ابزار جانبی سشوار بوده که در قسمت خروجی سشوار نصب شده و به حفظ حالت موی شما و جلوگیری از وز شدن موهایتان کمک می‌کند. همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانید موهای یکنواخت‌تر و حجیم‌تر داشته باشید.

روغن نارگیل

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای موهای فر

برای رطوبت موهایتان قبل از حمام به اندازه یک کف دست روغن نارگیل را به موهایتان بمالید تا کاملاً موهایتان چرب شود و در مرحله بعد موهایتان را بپیچید و به حالت گوجه ای 30 تا 45 دقیقه ببندید تا موهایتان مرطوب شود.

بالش ابریشم

روی بالش ابریشم یا ساتن بخوابید.

احتمال اینکه موهایتان در طول شب در اثر برخورد با روبالشی پنبه ای گره بخورد و حالت خودش را از دست بدهد و موهایتان را بشکند و وز شود، وجود دارد بنابراین بهتر است از روبالشی ساتن یا ابریشم استفاده کنید چون موهایتان روی الیاف ابریشم و ساتن سُر می‌خورد و موی شما نرم باقی می‌ماند و از وز شدن آن جلوگیری می‌کند.

اسپری آب‌پاش

از اسپری آب‌پاش برای رطوبت بیشتر استفاده کنید.

خیس بودن مو و رساندن رطوبت بیشتر به موها باعث می‌شود تا گره‌خوردگی‌های مو راحت‌تر باز شود.هم‌چنین استفاده از اسپری آب‌پاش و خیس نگه داشتن مو باعث می‌شود محصولاتی مراقبتی از مو ،که قصد دارید در مرحله‌ی بعد از آنها استفاده کنید بهتر عمل کنند و موهایتان حالت بهتری به خود بگیرد.

روغن بادام

روغن بادام تلخ برای موهای فر

موهای فر معمولا بعد از حمام حالت زیبایی دارد . اما بعد از گذشت یک روز حالت خود را  از دست می دهد. برای اینکه حالت موی فر خود را حفظ کنید، می توانید از روغن بادام تلخ استفاده کنید. از جمله فواید روغن بادام برای مو عبارتند از:

نحوه استفاده از روغن بادام تلخ برای موی سر

مقداری روغن بادام را بر روی کف دست خود ریخته و با استفاده از انگشتانتان کف سر خود را ماساژ دهید. برای اینکه میزان رطوبت رسانی افزایش یابد می توانید از روغن های دیگر نیز در کنار روغن بادام استفاده کنید.

در آخر موهایتان را با آب ولرم دو مرتبه بشویید تا روغن های باقی مانده نیز کاملا شسته شود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب