farsi beauty

آشنایی با خواص بی نظیر کشک برای زیبایی و سلامت پوست

فواید کشک برای زیبایی

همانطور که می دانید کشک سرشار از پروتئین، کلسیم و ویتامین بوده و فواید بسیاری در زمینه زیبایی و سلامت پوست داره و علاوه بر آن برای سلامتی بدن نیز بسیار تاثیرگذار است. به همین علت از کشک برای زیبایی پوست و بهبود بسیاری از بیماری های پوستی استفاده می شود. نکته حائز اهمیت آن است که شما باید از کشک های طبیعی که بدون مواد نگهدارنده است استفاده کنید تا پوستتان آسیب نبیند. ما در این مقاله از سایت فارسی بیوتی قصد داریم تا شما را با خواص و فواید کشک برای زیبایی پوست آشنا کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ارزش غذایی کشک

کشک ارزش غذایی بسیاری دارد و در غذا های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد و فواید و خواص بسیاری برای بدن و سلامتی دارد.

کشک دارای پروتئین و مواد معدنی می باشد. از جمله مواد معدنی موجود در کشک عبارتند از:

  • آهن
  • سدیم
  • پتاسیم
  • کلسیم
  • منیزیم

فواید کشک

همانطور که گفته شد کشک دارای فواید زیادی برای بدن می باشد که فواید آن به شرح زیر می باشد.

  • تقویت استخوان ها
  • پیشگیری از اسهال
  • جلوگیری از پوکی استخوان
  • تنظیم فشار خون
  • سلامت دندان ها
  • تنظیم هاضمه
  • پیشگیری از اختلالات عصبی

درمان تیرگی زیر چشم

رفع تیرگی اطراف چشم با استفاده از کشک

بسیاری از افراد از تیرگی دور چشم خود رنج می برند و به دنبال راه چاره ای برای از بین بردن آن هستند. شما می توانید با استفاده از کشک از شر تیرگی و حلقه های تیره اطراف چشمتان خلاص شوید. فقط کافیست که پنبه را به کشک طبیعی آغشته کرده و آن را برای مدت 10 دقیقه زیر چشمتان قرار دهید. پس از گذشت 10 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید. در صورتی که این کار را به طور روزانه انجام دهید می توانید تیرگی چشم خود را تا حد زیادی کم کنید.

خواص کشک برای درمان عفونت های پوستی

در صورتی که به عفونت های پوستی دچار شده اید، نگران نباشید چرا که می توانید با استفاده از یک روش کاملا ساده این مشکل را تا حد بسیار زیادی حل کنید. برای این کار کافیست که پارچه ای که برای پانسمان از آن استفاده می شود را به کشک آغشته کنید و روی آن محل قرار دهید.

برای اینکه زودتر به نتیجه برسید کافیست که این کار را 6 مرتبه در روز تکرار کنید تا عفونت های پوستی شما زودتر بهبود یابد.

درمان آفتاب سوختگی با استفاده از کشک

یکی دیگر از مشکلاتی که بیشتر افراد در فصل های گرم با آن سر و کله میزنند، مشکل آفتاب سوختگی است. برای درمان و از بین بردن لکه های قهوه ای حاصل از آفتاب سوختگی شما می توانید از کشک استفاده کنید بدین صورت که:

روش اول برای از بین بردن آفتاب سوختگی

مقداری آبلیمو را به کشک اضافه کنید و روی نواحی آفتاب سوخته قرار دهید و اجازه دهید تا خشک شود و پس از خشک شدن کشک و آبلیمو آن را بشویید. در صورتی که این کار را هر روز انجام دهید می توانید بهبودی را با چشم خود مشاهده کنید.

روش دوم برای از بین بردن آفتاب سوختگی

شما نیز به طریق دیگر هم می توانید لکه های حاصل از آفتاب سوختگی را از بین ببرید. برای این کار کافیست که کشک را به همراه زردچوبه با یکدیگر ترکیب کرده و برای 20 دقیقه روی ناحیه ی مورد نظر قرار دهید. پس از گذشت 20 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

نکته: توجه داشته باشید که شما نباید کشک خالی را روی ناحیه ی آسیب دیده قرار دهید. چرا که ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.

روتین مراقبتی پوست

با استفاده از کشک رنگ پوستتان را بهبود ببخشید.

از آنجایی که کشک حاوی اسیدلاکتیک است بنابراین می تواند به راحتی سلول های مرده پوستتان را از بین ببرد. علاوه بر آن کشک می تواد آلودگی و گردوغبار را نیز از سطح پوستتان جدا کند و از بین ببرد.

شما می توانید کشک را به راحتی تهیه کنید و با استفاده از آن رنگ پوستتان را بهبود ببخشید. برای این کار کافیست که با استفاده از کشک ماسک صورت درست کنید و روی پوست صورتتان قرار دهید.

ماسک کشک برای بهبودی رنگ پوست صورت

مواد لازم برای تهیه ی ماسک کشک

کشک

1 قاشق

آبلیمو

به مقدار کم

عسل

1 قاشق

طرز تهیه ی ماسک کشک

مواد لازم را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و آن را روی پوست صورتتان بگذارید و به خوبی ماساژ دهید. پس از گذشت 30 دقیقه صورتتان را بشویید.

شما می توانید هر روز از این ماسک استفاده کنید.

خواص هر یک از مواد اولیه در ماسک کشک

کشک

همانطور که گفته شد از آنجایی که کشک حاوی اسیدلاکتیک است، می تواند آلودگی، سلول های مرده و گرد و غبار را از بین ببرد همچنین می تواند در روشن شدن پوست شما تاثیر بسیاری بگذارد.

آبلیمو

آبلیمو نیز می تواند لکه ها و تیرگی های پوستی شما را کمرنگ کند و پوست شما را روشن تر کند و در بهبود رنگ پوست شما کمک شایانی کند.

عسل

همه ی ما با خواص بی نظیر عسل آشنا هستیم. کاربردی که عسل در این ماسک دارد این است که موجب سفت شدن پوست شما می شود و علاوه بر آن می تواند منافذ پوست شما را به خوبی پاکسازی کند.

لازم به ذکر است که شما می توانید با مراجعه به مقاله ی " خواص عسل طبیعی " از سایت فارسی بیوتی با دیگر فواید و خواص عسل آشنا شوید.

طرز تهیه کشک مایع

از بین بردن پیری پوست با استفاده از کشک

همانطور که می دانید با افزایش سن بسیاری از مشکلات پوستی گریبان ما را می گیرد که عبارتند از:

که به وجود آمدن هر یک از اینها نشانه ای از پیری است که شاید نتوان از آن جلوگیری کرد اما می توان با استفاده از روش هایی روند آن را کند تر کرد.

برای این کار شما می توانید از ماسکی که ماده اصلی آن کشک است استفاده کنید که در ادامه به طرز تهیه ی آن خواهیم پرداخت.

ماسک کشک برای جلوگیری از پیری پوست

مواد لازم برای تهیه ی ماسک کشک

کشک

1 قاشق

عسل

1 قاشق

ویتامینC

1 قاشق

برگ چای سبز

به مقدار لازم

 

طرز تهیه ی ماسک کشک

تمام مواد لازم را با یک دیگر ترکیب کنید تا به حالت خمیر شود و آن را برای مدت 30 دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید. علاوه بر آن شما می توانید پوست خود را به طرف بالا ماساژ داده تا موجب افزایش گردش خون در آن ناحیه بشود. پس از آن صورت خود را با آب سرد به خوبی بشویید.

برای این که ماسک تاثیر بیشتری داشته باشد، می توانید از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب نیز استفاده کنید. همچنین شما باید از این ماسک 3 بار در هفته استفاده کنید.

خواص هر یک از مواد اولیه در ماسک کشک

درباره ی خواص کشک و عسل که در ماسک قبلی گفته شد که قصد داریم در این قسمت درباره ی خواص ویتامین C و چای سبز صحبت کنیم.

ویتامینC

ویتامین سی برای تقویت پوست و برای افزایش کلاژن سازی پوست بسیار تاثیرگذار است.

چای سبز

در کنار تمامی خواص های ویتامینC که چای سبز نیز آن را داراست، چای سبز دارای خواص ضد پیری نیز بوده و همچنین از آنجایی که دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است می تواند به راحتی از پوست شما در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کند.

بدنسازی

خواص کشک در بدنسازی

از آنجا که کشک دارای پروتئین و کلسیم می باشد و اسید آمینه های مورد نیاز بدن را تامین می کند، نیاز است که بدنسازان برای تقویت عضلات خود پروتئین را در برنامه غذایی خود قرار دهند. در نتیجه بهتر است که بدنسازان کشک را در میان وعده خود قرار دهند و همراه با تخم مرغ و آجیل میل کنند.

خواص کشک برای کبد

مصرف کشک سبب می شود که تجمع چربی در کبد کاهش یابد.به طوری که افرادی که برای 1 ماه هر روز 60 گرم کشک مصرف کرده اند، توانسته اند میزان چربی هایی که در کبد ذخیره می شود را تا 20 درصد کاهش دهند.

خواص کشک برای چاقی صورت

می دانید که روش های بسیاری برای چاقی صورت وجود دارد که ممکن است با عوارض و تاثیرات منفی بسیاری همراه باشد. یکی از بهترین و طبیعی ترین راه ها برای چاقی صورت استفاده از کشک می باشد. در واقع طبیعی بودن کشک موجب می شود که از وارد شدن مواد شیمیایی مضر به بدنتان جلوگیری شود. علاوه بر آن کشف دارای مقدار بسیار کمی کالری می باشد که این امر از چاقی مفرط شما جلوگیری می کند.

لازم به ذکر است که از مصرف کشک های خشک که دارای مقدار زیادی نمک می باشند خودداری کنید، زیرا روی فشار خون شما تاثیر خواهد گذاشت. در نتیجه بهتر است که از کشک های مایع و پاستوریزه با میزان نمک مناسب استفاده کنید.

لاغری

فواید کشک برای لاغری و کاهش وزن

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، حتما کشک را در برنامه غذایی خود قرار دهید. کشک به واسطه میزان کلسیم زیادی که دارد، می تواند تولید هورمون استرس را کنترل کند و از چاقی جلوگیری کند. اگر شما روزانه مقدار ۵۰۰ گرم کشک را مصرف کنید، بدنتان کلسیم کافی را خواهد داشت و وزن شما کاهش پیدا خواهد کرد.

فواید کشک برای تنظیم فشار خون

پتاسیم نقش موثری در جلوگیری از انقباض رگ های خونی که عامل اصلی افزایش فشار خون است دارد. کشک، سرشار از پتاسیم می باشد که از اصلی ترین مزایای آن تنظیم فشار خون است. پتاسیم موجب کنترل اثرات منفی سدیم در بدن می شود که از دیگر مزایای آن است.

فواید کشک برای دستگاه گوارش

کشک دارای اسیدهای آلی زیادی می باشد به موجب ضدعفونی کردن معده، روده کوچک و بزرگ می شود البته لازم به ذکر است که برای هضم راحت تر و موثرتر مصرف کشک پیشنهاد می شود زیرا کشک نفاخ می باشد.

سفیدی دندان

تقویت استخوان و دندان ها با استفاده از کشک

همانطور که گفته شد کشک دارای مقادیر زیادی و کلسیم می باشد و مصرف آن موجب مستحکم تر شدن و تقویت دندان و استخوان ها خواهد شد. علاوه بر آن مصرف کشک از پوسیدگی دندان و پوکی استخوان جلوگیری می کند و سبب رشد بهتره کودکان خواهد شد.

مصرف کشک برای سلامت جنین

پیشنهاد می شود که زنان باردار از کشک به مقدار کم و بانمک پایین مصرف کنند. بخصوص مصرف کشک همراه با بادمجان. زیرا مصرف این دو می تواند از جنین در برابر نقص های حین تولد محافظت کند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب