farsi beauty

طرز تهیه کاپ کیک ژله ای پرتقال

کاپ کیک ژله ای پرتقال

اگر به دنبال یک کیک خوشمزه و ساده هستید که به عنوان عصرانه در روزهای زمستانی میل کنید انتخاب درستی کرده اید . کاپ کیک ژله ای پرتقال کیکی فوق العاده است که قطعا از طعم آن خوشتان خواهد آمد.برای مشاهده ی آموزش کاپ کیک ژله ای پرتقال در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک ژله ای پرتقال

آرد سفید

۲ پیمانه

پودر ژله ای پرتقال

۱ بسته

روغن مایع

۱ پیمانه

شکر

یک دوم پیمانه

تخم مرغ

۴ عدد

آب پرتقال

۱ پیمانه

پوست پرتقال رنده شده

۱ قاشق مربا خوری

بکینگ پودر

۱/۵ قاشق چایخوری

وانیل

یک دوم قاشق چایخوری

 

دستور پخت کاپ کیک ژله ای پرتقال :

در مرحله ی اول مواد اولیه را مخلوط می کنیم :

در ابتدا کاسه ای مناسب انتخاب کرده و شکر را همراه با روغن به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.سپس تخم مرغ ها را یکی یکی شکسته و داخل کاسه می ریزیم. زمانی که آخرین تخم مرغ را داخل کاسه ریختیم نوبت به اضافه کردن وانیل است. پس از آنکه وانیل را داخل مواد ریختیم مواد را به خوبی مخلوط کرده و سپس آرد را همراه با بکینگ پودر ترکیب کرده و سه مرتبه الک می کنیم. حالا پودر ژله پرتقال را به مخلوط آرد و بکینگ پودر اضافه می کنیم .

در مرحله ی دوم آرد را با مخلوط تخم مرغ مخلوط می کنیم :

در این مرحله پوست پرتقال رابه خوبی شست و‌شو داده و با رنده ی ریز رنده می کنیم. سپس  آب پرتقال را همراه با زست پرتقال به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم .حالا مخلوط آرد را طی سه مرحله آرام آرام به ترکیب تخم مرغ اضافه  کرده و با لیسک مواد را از یک سمت به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا موادمان به خوبی یکدست شوند .

در مرحله ی سوم کمی از مایه کیک را کاکائویی می کنیم :

در این مرحله فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه روشن کرده و زمان می دهیم تا به خوبی گرم شود سپس مقداری از مایه ی کیک برداشته و داخل آن پودر کاکائو می ریزیم تا این بخش از مایه ی کیک کاکائویی شود. سپس مایه ی کیک کاکائویی را داخل قیف می ریزیم  و کنار می گذاریم .

در مرحله ی آخر کیک را داخل فر می پزیم :

در این مرحله داخل قالب مافین کپسول کاغذی قرار می دهیم . حالا از مایه ی کیک برداشته و دو سوم کپسول را پر می کنیم. و مایه کیکی که شکلاتی کرده بودیم را روی کیک ها می ریزیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و به مدت چهل دقیقه زمان می دهیم تا کیک داخل فر بپزد. پس از گذشت این زمان کیک را از قالب خارج کرده و پس از خنک شدن میل می کنیم.

منبع تصویر: shirleycooking

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب