farsi beauty

طرز تهیه پلو مرغ خامه ای خوشمزه به سبک ایتالیایی

پلو مرغ خامه ای

پلو مرغ خامه ای نوعی غذای محبوب ایتالیایی است که طرفداران بسیاری در سر تا سر جهان داشته و با رسپی های مختلفی هم پخته می شود. برای مشاهده ی آموزش پلو مرغ خامه ای در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم پلو مرغ خامه ای برای دو نفر:

پیاز

۱ عدد

سینه مرغ

۱ عدد

نمک، فلفل و زعفران

به مقدار کافی

فلفل سیاه، پاپریکا و زردچوبه

به مقدار کافی

رب گوجه فرنگی

۲ قاشق غذاخوری

سیر خرد شده

۲ حبه

سیب زمینی خرد شده ( مکعبی )

۲ عدد

خامه صبحانه

۱ بسته

پنیر ماسکار پونه

۲ قاشق غذاخوری

عصاره مرغ

۱ عدد

برنج

۲ پیمانه

دستور پخت پلو مرغ خامه ای

در مرحله ی اول پیاز را همراه با باقی مواد در تابه تفت می دهیم:

در مرحله ی اول پیاز را پوست گرفته و آن را به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و پیاز را همراه با مقداری روغن داخل تابه می ریزیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. سپس مرغی که از قبل به صورت مکعبی برش داده و با نمک، فلفل و زعفران دم کرده، مزه دار کرده ایم را به تابه اضافه می کنیم و زمان می دهیم تا مرغ کمی طلایی شود. سپس نمک، پاپریکا و فلفل سیاه و زردچوبه را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را همراه با سیر خرد شده به موادمان اضافه کرده و تفت می دهیم. و در پایان این مرحله سیب زمینی هایی که به شکل مکعبی برش داده ایم و به صورت جدا سرخ کرده ایم  را داخل موادمان ریخته و پس از گذشت چند دقیقه حرارت را خاموش می کنیم.

در مرحله ی دوم خامه را با مواد دیگر ترکیب کرده و به سراغ برنج می رویم:

در مرحله ی دوم ظرفی مناسب انتخاب کرده و ‌خامه صبحانه را همراه با پنیر ماسکار‌پونه و عصاره ی مرغ به آن اضافه می کنیم. سپس موادمان را مخلوط می کنیم و بر روی حرارت می گذاریم تا کمی غلیظ شود. حالا برنجی که از قبل به مدت دو ساعت در آب و نمک خیس کرده ایم را آبکش می کنیم. سپس قابلمه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و مقداری آب به آن اضافه می کنیم. پس از اضافه کردن آب مقداری نمک را همراه با برنج داخل قابلمه می ریزیم تا آب به جوش آمده و برنجمان نیم پز شود.

در مرحله ی سوم غذا را در فر می پزیم:

پس از آنکه برنج نیم پز شد قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را آبکش می کنیم. سپس ظرفی که برای فر مناسب است را انتخاب کرده و آن را چرب می کنیم. سپس برنج را داخل آن ریخته و سطح آن را صاف می کنیم. حالا از مواد مرغ روی آن می ریزیم و روی آنها را با مواد خامه ای می پوشانیم. در نهایت فر را با دمای ۲۸۰ درجه روشن می کنیم و اجازه می دهیم که به خوبی گرم شود سپس پلو مرغمان را به مدت چهل دقیقه داخل فر می گذاریم تا کاملا پخته شود. در پایان کار چند دقیقه هم گریل را روشن می کنیم. پلو مرغ خامه ای آماده است.

منبع تصویر lifeinthelofthouse

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب