farsi beauty

طرز تهیه سس دلسه دلچه بسیار آسان و خوش طعم

سس دلسه دلچه

این سس، یک سس غلیظ است و طعم کارامل دارد که برای پخت انواع کیک و شیرینی یا دسر میتوانید از آن استفاده کنید. با این دستور میتوانید از 4 لیوان شیر حدود یک ونیم لیوان سس بدست آورید. در ادامه و در این قسمت از آموزش آشپزی با ما همراه باشید تا طرز تهیه این سس را باهم یاد بگیریم.

 

مواد لازم

مواد لازم سس دلسه دلچه

شیر

4 لیوان

شکر

1 لیوان

جوش شیرین

¼ قاشق چای خوری

آب

1 قاشق غذا خوری

 

طرز تهیه

مرحله اول:

برای تهیه این سس مخصوص و خوش طعم، ابتدا باید یک قابلمه مناسب انتخاب کرده، شیر و شکر را درون آن ریخته و روی حرارت گذاشته تا باهم ترکیب شوند. لطفا توجه داشته باشید که شیر نباید به جوش آید.

مرحله دوم:

حال جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و به شیر خود اضافه میکنیم. توجه کنید که ممکن است بخاطر جوش شیرین، شیر کف کند و دوباره به حالت قبل خود برگردد. میتوانید کف روی شیر را با قاشق چوبی برداشته و حرارت را کم کنید.

مرحله سوم:

در این مرحله باید حرارت را جوری تنظیم کنید تا شیر قل بزند ولی جوش نکند. گاهی نیز با قاشق چوبی هم زده تا ته نگیرد و بعد از یک ساعت که رنگ آن تیره و غلیط شد، یکسره هم زده تا ته نگیرد.

مرحله چهارم:

دقت کنید که سسی که روی دیواره قابلمه چسبیده را با سس داخل قابلمه نباید قاطی کرد. اگر سس شما خیلی غلیظ شود بعد از سرد شدن خیلی سفت میشود. بعد از تغییر رنگ سس کمی از آن را کنار بگذارید تا خنک شود و غلظت آن را چک کنید. اگر غلظت سس شما مناسب بود میتوانید سس را از روی حرارت برداشته و بگذارید تا خنک شود.

حرف آخر

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و از این سس بسیار آسان و خوشمزه استفاده کنید.

 

منبع تصویر  mishka_pastry

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب