farsi beauty

آشنایی با رایج ترین جراحی های زیبایی دنیا و معایب و مزایای آنها

جراحی زیبایی

جراحی زیبایی برای تمامی افرادی که خواهان تغییر در چهره ی خودشان هستند و می خواهند زیباترین چهره را داشته باشند می تواند روش خوبی باشد. در حال حاضر روش ها و جراحی های زیبایی متعددی علاوه بر جراحی های صورت وجود دارد که می تواند به افراد کمک کند علاوه بر چهره ی زیبا، اندام دلخواهشان نیز دست یابند.

جراحی پلاستیک موارد متعددی مانند تغییر شکل بینی، حذف چربی بدن یا زیر چانه و بلند کردن پوست شل را شامل می شود. این مقاله از سایت فارسی بیوتی به بررسی برخی از عمل های زیبایی، مزایا و معایب آنها می پردازد تا شما بتوانید با آگاهی و شناخت کامل تصمیم بگیرید و اقدام به انجام جراحی زیبایی کنید.

جراحی زیبایی

انواع عمل های جراحی زیبایی صورت

این عمل جراحی زیبایی تمامی اجزای صورت را در بر می گیرد و نقص های مربوط به گوش، چشم، بینی، فک و دیگر اجزای صورت را بر طرف می کند و موجب افزایش اعتماد به نفس شما می شود. در ادامه با برخی از جراحی های زیبایی به صورت مختصر آشنا می شوید.

جراحی زیبایی

جراحی بینی یا رینوپلاستی

عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی از رایج ترین عمل های زیبایی صورت است که بیشتر در میان جوانان و نوجوانان محبوب است. کلمه ی رینوپلاستی از رینو به معنای بینی و پلاستی به معنای جراحی به منظور اصلاح فرم و افزایش زیبایی، تشکیل شده و افرادی که قصد دارند هم نواقص و مشکلات تنفسی خود را برطرف کنند و هم زیبایی بیشتر برایشان مهم است این جراحی زیبایی روشی مناسب برای آنهاست. رینوپلاستی عمل جراحی زیبایی است که در طی آن جراح با استفاده از روش های جراحی زیبایی و پلاستیک، فرم بینی شما را اصلاح می کند و به زیباسازی آن کمک شایانی می کند تا شما در نهایت ظاهر زیبا تری داشته باشید.

جراح زیبایی باید به این نکته توجه کند که بعد از انجام عمل زیبایی شما مشکل تنفسی نداشته باشید یا در صورتی که قبل از عمل بینی درگیر این مشکل بوده اید آن را رفع کند.

جراحی زیبایی چشم

جراحی زیبایی چشم تاثیر بسیار زیادی در تغییر چهره ی افراد دارد و زیبایی شما را دو چندان می کند. این جراحی زیبایی با توجه به صورت و فرم چشم های شما انجام می شود و چهار نوع متفاوت دارد که سبب بزرگ شدن چشم های شما می شود.

پهن کردن پلک پایین

در این عمل جراحی پلک پایین به حداقل می رسد و بافت نگه دارنده آن به پایین کشیده و محکم می شود. این عمل جراحی در نتیجه حالت خستگی و خمودی چشم را نا پدید می کند و شما را جوان تر و هوشیار نشان می دهد.

کانتو پلاستی یا شکاف دادن گوشه داخلی چشم

این عمل جراحی مناسب چشم های کشیده است و آن را درشت تر می کند.

جراحی زیبایی

پتوز یا عمل افتادگی پلک

در این عمل جراحی زیبایی پف بالای چشم برداشته می شود و چشم های شما جلوه ی خاصی پیدا می کند. افتادگی پلک دلایل مختلفی دارد و درمان آن با توجه به علت افتادگی انتخاب می شود.

اپیکانتوپلاستی یا عمل گوشه خارجی پلک

این عمل برای رفع پف بالای پلک و زیبایی بیشتر انجام می شود. اما این عمل ریسک بسیار زیادی دارد و تحت شرایط ویژه انجام می شود.

زیبایی و زاویه سازی فک

داشتن صورتی باریک یا حتی زاویه دار طرفدار زیادی دارد. زاویه سازی فک به دو صورت جراحی و غیر جراحی انجام می شود.

روش جراحی

جراحی زاویه دار کردن فک برای کوچک کردن فک پایینی و چانه صورت می گیرد و این کار سبب می شود شما نیم رخ زیبا تری داشته باشید.

روش انجام این جراحی به این شکل است که جراح در دهان شما برشی ایجاد می کندو استخوان اضافه ی چانه را بر می دارد و نوک چانه را تغییر می دهد.

در کوچک کردن فک قسمت های برجسته ی استخوان آن را با مته بر می دارند و زاویه سازی صورت می گیرد.

جراحی زیبایی

روش غیر جراحی

روش غیر جراحی فک با تزریق چربی، ژل و بوتاکس انجام می شود.با تزریق ژل و چربی فک برجسته می شود و می توان زاویه سازی انجام داد و تزریق بوتاکس سبب کوچک شدن فک می شود.

جراحی زیبایی برای گوش یا اتوپلاستی

اتوپلاستی جراحی زیبایی مخصوص تغییر اندازه گوش و بهبود فرم آن است. در این عمل برجستگی گوش رفع می شود و نزدیک سر می شود.

گونه گذاری

این روش برای متناسب کردن صورت و پر نشان دادن آن صورت می گیرد. گونه گذاری با جراحی و پروتز یا با تزریق چربی و ژل قابل انجام است.

جراحی برای رفع غبغب

لایه چربی زیر چانه غبغب نام دارد و این چربی به علت چاقی و اضافه وزن، شل شدن پوست و ویژگی های ژنتیکی به وجود می آید.

غبغب با روش های متفاوتی رفع می شود در روش های تزریقی سلول های چربی تخریب می شوند. در روش لیزری پوست شما سفت می شود و مانع از افتادن آن می شود و در روش لیپوماتیک چربی های موجود در این قسمت تخلیه می شود.

جراحی زیبایی

جراحی زیبایی بدن

جراحی زیبایی بدن به طور معمول برای لاغری انجام می شود. این عمل ها شامل لیفت بدن، لیفت کپل، لیفت بازو، لیفت ران و لیپوساکشن است.

لیپوساکشن به معنای برداشن رسوب های چربی به صورت دائمی و همیشگی است. در عمل جراحی لیفت پوست اضافی بدن را بر می دارند. پوست اضافی به دلیل کاهش وزن سریع یا افزایش سن و پیری ایجاد می شود و عمل لیفت برای تمامی قسمت های بدن که دچار این مشکل شده، انجام می شود.

مزایا عمل جراحی زیبایی

جراحی زیبایی اعتماد به نفس از دست رفته ی شما را بازیابی می کند

در صورتی که نواقصی در صورت شما وجود دارد و این امر موجب می شود در ارتباط با دیگران و محیط بیرون اعتماد به نفس کمی داشته باشید می توانید با انجام عمل جراحی زیبایی متناسب با نقصی که شمارا آزرده خاطر کرده است آن را بر طرف کنید و در محیط کار و مهمانی ها به راحتی و بدون نگرانی وارد شوید و لذت ببرید.

زمان بهبود شما کمتر از آن است که فکر می کنید

برخی گمان می کنند جراحی های زیبایی صورت همانند گذشته با مراقبت های زیادی قبل و بعد از انجام آن صورت می گیرد و مدت های زیادی به دلیل درد نمی توانند کاری انجام دهند اما این تفکرات دیگر منسوخ شده و عمل های جراحی زیبایی صورت دیگر به شکل قدیمی آن انجام نمی شود و تکنیک های جراحی و غیر جراحی به طور کامل پیشرفت کرده و بهبود یافته است.

با جراحی زیبایی چین و چروک را از بین ببرید

در صورتی که شما برای لاغری و کم کردن وزن به باشگاه می روید، وزن کم کردن بر روی مقاومت وسفتی پوست شما اثر می گذارد و سبب شل شدن پوست شما می شود. از موثر ترین راه ها برای رفع شل شدن پوست و مقاومت آن روش جراحی است.

تبلیغ های زیادی برای کرم های کاهش چین و چروک و از بین بردن شلی پوست وجود دارد اما تاثیر زیادی روی این موضوع ندارد و نمی تواند آن را حل کند و بهترین راه برای از بین بردن شل شدن پوست جراحی های زیبایی است.

نتیجه ی حاصل از جراحی زیبایی دائمی و همیشگی است

نتیاج حاصل از جراحی زیبایی صورت بعد از انجام عمل کاملا قابل مشاهده است و عارضه ی کمی دارند. نتایج حاصل از جراحی زیبایی ماندگاری بالایی دارد و حتی می توان گفت این نتایج همیشگی و دائمی هستند.

جراحی زیبایی

معایب جراحی زیبایی

هزینه زیاد برای جراحی زیبایی

عمل جراحی زیبایی تحت پوشش بیمه های درمانی قرار ندارد و هر کدام از آنها با توجه به روش انجام دادن آن، هزینه های متفاوتی دارد. علاوه بر هزینه جراحی شما باید هزینه های مراقبت های بعد از عمل و بهبودی و گاهی جراحی های ترمیمی را که احتمال دارد به آن نیاز داشته باشید را نیز در نظر بگیرید.

انتظارات نادرست از عمل جراحی زیبایی

بعد از جراحی زیبایی قطعا تغییرات زیادی در صورت ما ایجاد می شود اما باید توجه داشت انتظارات نابجا و تغییرات عجیب کاملا به دور است. با درنظر داشتن یک شخصیت خسالی و کارتونی شما بعد از عمل هرگز شبیه به آنها نخواهید شد بنابراین به عمل های زیبایی به شیوه ی واقع گرایانه نگاه کنید و بعد آن را انجام دهید.

خطرات احتمالی جراحی زیبایی صورت

جراحی زیبایی همانند هر جراحی دیگری ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشد. از عوارض شایع و متداول جراحی های زیبایی عفونت در محل برش، خونریزی بیش از حد، کبودی(نکروز) و عوارض ناشی از بیهوشی می باشد. برخی از عمل های جراحی پلاستیک با مجموعه از عوارض خاص مانند از بین رفتن حس در منطقه درمان شده همراه می باشد.

از دیگر عوارض بعد از جراحی پلاستیک تورم و کبودی است و تا زمانی که آسیب وارد شده به بافت ها به خوبی بهبود نیابد، باقی می ماند. در صورتی که این کبودی ها تا مدت زیادی باقی بمانند،نباید نگران شوید زیرا در نهایت آنها از بین می روند.

جراحی زیبایی

عمل های زیبایی پرطرفدار

امروزه اکثر افراد به دنبال دکتر و جراح زیبایی مناسب و حرفه ایی می گردند تا بتوانند نواقص خود را برطرف کنند و به اندام و چهره ی ایده آل خود برسند.

در این قسمت با پرطرفدار ترین عمل های جراحی زیبایی آشنا خواهید شد:

1-جراحی زیبایی بینی

از رایج ترین عمل های زیبایی است و محبوبیت زیادی دارد.

2-جراحی زیبایی برای افتادگی پلک

این جراحی زیبایی به دلیل رفع حالت خستگی و هوشیار نشان دادن شما ظاهر شمارا متفاوت می کند و البته به جوانسازی شما کمک شایانی می کند به همین دلیل محبوبیت خاصی در میان زنان و مردان دارد.

3-لیزر پوست

از اشعه نور برای از خلاص شدن از سلول های آسیب دیده استفاده می شود و لک ها، خال های گوشتی و خطوط ریز با استفاده از لیزر رفع می شود .

4-کاشت مو

با افزایش سن برخی از مردان و زنان دچار ریزش موی شدید می شوند و موهای خودشان را از دست می دهند و تنها بخش پشت سر و اطراف باقی می مانند. و همین موها در عمل جراحی برای کاشت مو به کمک جراح می آید و او مقداری از موهای این ناحیه را بخش های طاس شده منتقل می کند.

5-جراحی لیفت گردن

جراح با برداشتن چربی و تنظیم عضلات موجود در گردن مشکلات موجود در این ناحیه را رفع می کند.

6-جراحی زیبایی لیفت صورت

جراح در این نوع جراحی پوست اضافی را بر می دارد و بر روی لایه های عمیق تر پوست کار می کند و این کار را از اطراف گوش آغاز می کند. جراحی لیفت صورت سبب شادابی و جوانی شما می شود.

البته امروزه بوتاکس یا لیزر جایگزین جراجی زیبایی لیفت صورت شده اند.

جراحی زیبایی

7-لیفت بازو

افزایش سن سبب شل شدن بازو می شود و لیفت کردن بازو می تواند بسیار موثر باشد. بنابراین با انجام این جراحی چربی و پوست اضافی بازو برداشته می شود و بازوی شما سفت و محکم می شود.

قیمت انواع عمل زیبایی

قیمت جراحی های زیبایی به عوامل مختلفی مانند وضعیت بیمار، عمل زیبایی و دستمزد جراح و تیمی که در اختیار دارد و قیمت ثابت و قطعی ندارد.

برای تعیین هزینه و روش جراحی زیبایی، جراح در جلسه ی مشاوره وضعیت شمارا بررسی می کند و هزینه و روش جراحی زیبایی را تعیین می کند.

 آیا انجام عمل زیبایی با قیمت کمتر امکان پذیر است؟

اکثر زیباجویان به دنبال جراحانی هستند که با هزینه ی کمتری جراحی زیبایی انجام می دهند.باید توجه کنید که ملاک قرار دادن هزینه کار عاقلانه ایی نمی باشد. حتی انجام دادن جراحی های زیبایی با هزینه ی بالا هم نمی تواند دلیلی بر کیفیت کار جراح باشد. بهتر است به دنبال جراح های موفق در هر زمینه ی جراحی زیبایی باشید و به بهانه هزینه ی کم هر جراحی را انتخاب نکنید. عمل ناموفق خطراتی را به دنبال دارد و ممکن است جان شمارا به خطر بیاندازد یا شما مجبور شوید عمل های ترمیمی انجام دهید که هزینه ی بیشتری را شامل می شود.

جراحی زیبایی

کلام آخر

عمل های جراحی زیبایی یک نوع روش تهاجهی برای افزایش زیبایی محسوب می شود و انجام آن ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشد بنابر این باید زیر نظر یک جراح زیبایی حرفه ایی در محیطی کاملا پیشرفته و سالم انجام شود.

در صورتی که جراحی زیبایی به درستی و پیش متخصصین آن انجام شود، می تواند فرد را به نتیجه ی دلخواهش برساند و نواقص بدن یا صورتش را اصلاح کند و بهبود ببخشد و در مقابل اگر جراحی های زیبایی نزد افراد غیر متخص و در مراکز نامعتبر صورت گیرد، ممکن است به شما آسیب برساند و نتیجه ی دلخواهتان را کسب نخواهید کرد.

در نتیجه جراحی زیبایی، موضوع مهمی است و شما باید با بررسی کامل و تحقیقات کافی این کار را انجام دهید و مراکز معتبر و نمونه کار های آنها را باید ملاحظه کنید.

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب