farsi beauty

اشتباهات آرایشی که باعث ایجاد جوش می شوند، آشنایی با علل جوش زدن

جوش بر اثر اشتباهات آرایشی

معمولا قبل از مهمانی ها و مراسم شاهد جوش های مزاحم روی پوست خود هستید، برای اینکه از این جوش های مزاحم راحت شوید سریع ترین راه پوشاندن آنها میباشد. اما باید توجه داشته باشید که از روشی استفاده کنید که باعث بدتر شدن وضعیت پوستی و جوش شما نشود.

چند نمونه از اشتباهات آرایشی به شرح زیر میباشند:

استفاده از براش های کثیف

اگر هر روز آرایش میکنید و از براش های خود استفاده میکنید حتما آنها را بشویید و جایی مناسب قرار دهید تا مواد آرایشی، گرد و غبار، آلودگی، باکتری و .. در تماس نباشد. زیرا تماس براش های کثیف به پوست باعث ایجاد بیماری های پوستی و افزایش جوش و آکنه میشود.

بنابراین ضروری است که هفته ای یک بار براش ها و اسفنج های آرایشی خود را با پاک کننده و آب گرم شست و شو دهید. با این کار بعد از آرایش کردن جوش و آکنه کاهش پیدا میکند.

ترکاندن جوش ها قبل از آرایش

ترکاندن جوش

حتما برای شما هم پیش آمده که با دیدن جوش وسوسه شده اید که آن را بترکانید و به آن دست بزنید، اما این کار یک اشتباه بزرگ است. با ترکاندن جوش علاوه بر اینکه باعث ازبین رفتن و کوچیک شدن جوش ها نمی شوید بلکه باعث می شوید تا شرایطی پوستی شما بدتر شده و جوش های شما افزایش پیدا کند.

حتما قبل از آرایش کردن ابتدا به دنبال درمان جوش های خود باشید و بعد آرایش کند تا آرایشی زیبا تر داشته باشید.

آرایش بیش از حد

کانسیلر زدن

استفاده زیاد از لوازم آرایش مانند کانسیلر و کرم پودر مخصوصا هنگامی که روی صورت خود جوش دارید می تواند باعث بدتر شدن شرایط پوستی شما شود. آرایش زیاد علاوه بر افزایش جوش و آکنه باعث بد و بزرگ دیده شدن جوش ها نیز شود.

هرگز برای پوشش دهی جوش به دنبال کرم پودر های تیره و یا با پوشش دهی بالا نروید، زیرا باعث خراب شدن پوستتان می شود.

بهترین راه برای پوشش جوش ها با کمترین آسیب به پوست این است که از کانسیلر سبز استفاده کرده و بعد کرم پودر هم رنگ پوست خود را استفاده کنید تا قرمزی جوش را پوشش داده و آن را کمتر نشان دهد.

 

استفاده نکردن از ضد آفتاب

همانطور که استفاده بیش از حد از لوازم آرایش کار درستی نیست، استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب نیز کار درستی نیست. کرم ضد آفتاب باعث محافظت از پوست می شود، هنگامی که جوش دارید و از ضد آفتاب استفاده می کنید باعث می شود تا از آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید جلوگیری شود و التهاب پوستی را کاهش می دهد و زمان بهبودی پوست سرعت پیدا می کند.

آرایش کردن با انگشت

اگر پوست شما حساس است و یا دچار جوش و آکنه شدید، هرگز از انگشتانتان برای آرایش کردن استفاده نکنید. زیرا باعث پخش کردن و افزایش باکتری در سطح پوست میشود.

توصیه می شود که از لوازم آرایشی تیوپی یا دارای قطره چکان استفاده کنید تا لازم نباشد از انگشتانتان استفاده کنید.

یک لایه نازک از کانسیلر باعث پوشانندگی بهتر جوش ها و استفاده از پودر های آرایشی معدنی نیز باعث پوشانندگی بهتر جوش ها می شود.

 

استفاده نکردن از لایه بردار

لایه بردار و اسکراب

لایه بردار یکی از مهم ترین کار ها برای مراقبت از پوست است، مخصوصا زمانی که پوست دارای جوش و آکنه است. هنگامی که اطراف جوش حالت پوسته پوسته می شود، باعث بزرگتر دیده شدن و بد دیده شدن جوش ها می شود.

استفاده از لایه بردار هفته ای یک بار مناسب است و بهتر است از لایه بردار های ملایم استفاده کنید و بعد از آن از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوستی صاف و سالم داشته باشید. 

 

حرف آخر

زدن کرم ضد آفتاب

هنگام بیرون رفتن حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و یادتان باشد، استفاده بیش از حد از لوازم آرایش تنها باعث افزایش جوش و آکنه می شود.

امیدورام از این مقاله لذت برده باشید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب