farsi beauty

طرز تهیه بهترین شربت و نوشیدنی های خوشمزه و خنک تابستانی

نوشیدنی شربت آبمیوه

یکی از مهم ترین مشکلاتی که در فصل تابستان با آن روبه رو هستیم در ارتباط با گرمای هوا است. ما در این فصل به دنبال نوشیدنی هایی هستیم که بتوانیم با نوشیدن آن به مقابله با گرمای هوا برویم. ما سعی داریم در سایت فارسی بیوتی طرز تهیه ی چند مورد از نوشیدنی های خنک برای فصل تابستان را به شما آموزش دهیم. بنابر این، در ادامه با ما همراه شوید.

انواع نوشیدنی های خنک در فصل تابستان:

۱) لیموناد

مواد مورد نیاز:

آب (خنک)

۸ فنجان

شکر

۱ و سه چهارم فنجان

آب لیمو ترش تازه

۱/۵ فنجان

یخ

به مقدار لازم

طرز تهیه ی لیموناد:

در ابتدا یک فنجان آب و شکر را داخل قابلمه ای مناسب ریخته و آن را بر روی حرارت بگذارید. سپس مواد داخل قابلمه را به خوبی هم بزنید و حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاید. ترکیب آب و شکر را مداوم هم بزنید تا شکر کاملا داخل آب حل شود. سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید در دمای محیط خنک شود. حالا آن را داخل ظرفی قرار داده و درب آن را گذاشته و داخل یخچال قرار دهید.

سپس به سراغ لیمو ترش ها بروید. هسته های لیمو ترش را دور بیندازید اما از دور انداختن تکه های لیمو ترش خودداری کنید.

حالا پارچ را مقابل دستتان قرار داده و پس از آنکه شکری که داخل یخچال گذاشته بودید را داخل پارچ ریختید، آب لیمو ترش و هفت لیوان آب داخل پارچ بریزید.

در این مرحله مواد را به خوبی هم بزنید تا ترکیب شوند.

در پایان هم به میزان دلخواه یخ اضافه کرده و به خوبی ترکیب کنید تا خنک شود. لیموناد شما حاضر است. نوش جان.

۲) آیس تی

مواد مورد نیاز:

آب جوش

۲ فنجان

آب خنک

۶ فنجان

چای کیسه ای

۶ عدد

جوش شیرین

نوک قاشق چایخوری

شکر

سه چهارم فنجان

طرز تهیه ی آیس تی شیرین:

در ابتدا یک پارچ مناسب انتخاب کرده و جوش شیرین، آب جوش و چای کیسه ای را به آن اضافه کنید. حالا روی پارچ را بپوشانید و زمان دهید پانزده دقیقه بماند تا چای کیسه ای رنگ بدهد. بعد از گذشت پانزده دقیقه چای کیسه ای را از پارچ خارج کنید . سپس شکر را اضافه کرده و به خوبی ترکیب کنید. در پایان هم، آب خنک را اضافه کرده و آن را داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. آیس تی شما حاضر است. نوش جان

شربت شاتوت

۳) شربت شاه توت

مواد مورد نیاز:

شاه توت

۳ فنجان

شکر (دانه ریز)

۱ فنجان

آب لیمو

۱ قاشق غذاخوری

آب

۱ فنجان

طرز تهیه ی شربت شاه توت:

در ابتدا قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و توت سیاه، آب لیمو، آب و شکر را به آن اضافه کرده و قابلمه را بر روی حرارت بگذارید. هر چند دقیقه یک بار مواد را هم بزنید و زمان بدهید تا به جوش بیاید. پس از آنکه به جوش آمد اجازه دهید دو تا سه دقیقه بجوشد و سپس حرارت را خاموش کنید. پس از آنکه شربت کمی خنک شد آن را داخل ظرفی بریزید، درب آن را ببندید و داخل یخچال بگذارید. اگر قصد دارید شربت شما فاقد دانه باشد. کافی است پس از آنکه ترکیب خنک شد آن را در مخلوط کن ریخته و میکس کنید. در پایان هم آن را داخل صافی مشبک بریزید تا کاملا یکدست شود. شربت شما حاضر است.

۴) نوشیدنی لاسی

مواد مورد نیاز:

ماست

۷۵۰ گرم

نمک

به میزان کم

آب

۲۰۰ سی سی

نعنا

به مقدار کم

یخ

به میزان کافی

طرز تهیه ی نوشیدنی لاسی:

برای تهیه ی این نوشیدنی فوق العاده که نوعی نوشیدنی لبنی کشور هند می باشد کافی است تمامی مواد را داخل مخلوط کن ریخته و به مدت چند دقیقه میکس کنید. در پایان هم داخل لیوان های مناسب ریخته و نوش جان کنید.

لیموناد توت فرنگی

۵) شربت توت فرنگی

مواد مورد نیاز:

توت فرنگی

۲ فنجان

شکر

۱ قاشق غذاخوری

لیموترش (دلبخواهی)

یک چهارم

آب یخ

۱ فنجان

یخ

به میزان لازم

توت فرنگی (نصف شده)

یکی برای تزئین

طرز تهیه ی شربت توت فرنگی:

در ابتدا توت فرنگی ها را به خوبی شسته و کلاهکشان را بکنید. سپس توت فرنگی را به شکل ریز خرد کنید. در ادامه به سراغ لیمو ترش بروید و آب آن را بگیرید. حالا توت فرنگی های ریز شده، آی لیمو ترش و شکر را داخل مخلوط کن بریزید و اجازه دهید مخلوط کن چند مرتبه کار کند تا تبدیل به پوره ای یکدست و نرم شود. در ادامه آب یخ را به ترکیب اضافه کرده و یک دقیقه ی دیگر مخلوط کن را بزنید تا میکس شوند. حالا زمان آن رسیده که پوره ی توت فرنگی از صافی رد شده را کنار بگذارید و کفی که به وجود آمده را دور بریزید. در پایان هم لیوان های سرو را انتخاب کرده و پس از آنکه در هر لیوان چند تکه یخ اضافه کردید، مقداری پوره ی توت فرنگی در هر لیوان بریزید و ترکیب کنید. در پایان هم یک عدد توت فرنگی را خرد کرده و از آن به عنوان تزئین استفاده کنید. نوش جان

آلبالو

۶) شربت آلبالو

مواد مورد نیاز:

آلبالو

۱ کیلوگرم

آب

۱ لیوان

شکر

ا کیلو و دویست گرم

وانیل

۱ قاشق چایخوری

آب زنجبیل تازه

چند قطره

نعنا تازه

۳ تا ۴ شاخه

پوست لیمو (رنده شده)

یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه ی شربت آلبالو:

در ابتدای کار هسته ی آلبالو ها را خارج کرده و آلبالو ها را به خوبی بشویید. سپس قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و آلبالو ها و شکر را داخل آن بریزید و اجازه دهید یک تا دو روز در یخچال مانده و در شکر استراحت کنند. سپس قابلمه را از یخچال خارج کرده و یک لیوان آب به آن اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید آلبالو ها با حرارت متوسط به مدت چهل دقیقه پخته شوند. و به میزانی برسند که شربت قوام پیدا کند. پس از آنکه پخته شدند آن را از صافی رد کرده و شربت یکدست را داخل ظرف شیشه ای بریزید. برای تهیه ی شربت آلبالو کافی است دو تا سه قاشق از این شربت را در یک لیوان آب خنک ریخته و هم بزنید. می توانید چند قطعه یخ هم به آن اضافه کنید. نوش جان.

۷) شربت نارنج

مواد مورد نیاز برای چهار نفر:

نارنج

۱۰ عدد (متوسط)

شکر

دو سوم لیوان دسته دار

لیمو

۱ عدد بزرگ ( اگر کوچک بود ۲عدد)

آب

۱ لیتر

طرز تهیه ی شربت نارنج:

در ابتدا نارنج ها را بشویید و پوست آن ها را جدا کنید.( تا پوست باعث تلخ شدن شربت نشود.) حالا به کمک چاقو نارنج ها را به صورت طولی ببرید. سپس قابلمه ای بزرگ (یا ظرف پلاستیکی) بردارید و شکر را به آن اضافه کنید. حالا با گوشت کوب تکه های نارنج را که همراه با شکر می باشد بکوبید تا له شود. در ادامه لیمو ها را شسته و آب آن را بگیرید و اضافه کنید. حالا اگر آب نارنج خارج شد به آن آب خنک اضافه کنید. حالا نارنج و آب را به خوبی هم بزنید تا شکر در آن ها حل شود.

سپس روی کاسه ای، صافی با سوراخ هایی ریز بگذارید و ترکیب را از آن رد کنید. با فشار دادن دست هایتان پوره ها را به خوبی از شربت جدا کنید.

در پایان هم شربت را داخل لیوان های مناسب ریخته و میل کنید. نوش جان.

۸) شربت بهارنارنج

مواد مورد نیاز:

آب

۳ لیوان دسته دار( لیوان فرانسوی )

شکر

۵ لیوان دسته دار

عرق بهارنارنج

۲ لیوان دسته دار

آبلیمو

۳ قاشق غذاخوری

گلاب

یک چهارم لیوان دسته دار

زعفران دم کرده

به میزان لازم

طرز تهیه ی شربت بهارنارنج:

برای تهیه ی شربت بهارنارنج در ابتدا قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و آب و شکر را به آن اضافه کنید و سپس قابلمه را بر روی حرارت ملایم بگذارید و مداوم ترکیب را هم بزنید تا شکر به خوبی در آب حل شود. حالا می توانید عرق بهارنارنج را اضافه کرده و پس از گذشت چند ثانیه زعفران دم کرده را نیز همراه با گلاب اضافه کنید. حالا زمان دهید شربت بر روی حرارت مانده و به جوش بیاید تا غلیظ شود. به این موضوع دقت کنید که شکر ها در اطراف قابلمه سفت نشوند.

حالا بعد از آنکه شربت مقداری غلیظ شد آب لیمو را اضافه کنید. اضافه کردن لیموترش می تواند مانع از شکرک زدن شربت شود. بعد از اضافه کردن لیموترش دو دقیقه صبر کنید و سپس شربت را از روی حرارت بردارید. حالا زمان دهید شربت خنک شود. سپس داخل شیشه ای مناسب ریخته و داخل یخچال بگذارید. برای درست کردن شربت بهارنارنج یک تا دو قاشق از آن را همراه با آب خنک داخل لیوان ریخته، ترکیب کرده و نوش جان کنید.

شربت نعنا لیموناد موهیتو

۹) شربت نعناع

مواد مورد نیاز برای هشت نفر:

لیمو ترش

به میزان لازم

شکر

ا لیوان دسته دار (لیوان فرانسوی)

نعناع تازه

۱ لیوان دسته دار

طرز تهیه ی شربت نعنا:

در ابتدای کار، نعنا ها را پاک کرده و به خوبی بشویید. سپس قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و شکر، نعنا های شسته شده و آب را داخل قابلمه ریخته و بر روی حرارت بگذارید . حرارت را ملایم کرده و اجازه دهید ترکیب به مدت ۱۰ دقیقه بر روی حرارت بجوشد. در این قسمت رنگ شربت مقداری سبز می شود. حالا باید اجازه دهید مقداری بماند تا به غلظت کافی برسد. برای اینکه متوجه شوید شربت به غلظت کافی رسیده می بایست مقداری شربت داخل ظرفی کوچک بریزید و اگر شربت بعد از سرد شدن مانند عسل بود یعنی شربت شما حاضر است. حالا به اندازه ی یک قاشق غذاخوری لیمو ترش اضافه کنید. سپس حرارت را خاموش کرده و شربت را از صافی رد کنید. تا شربت کاملا یکدست شود. پس از آنکه شربت شما خنک شد آن را داخل ظرف های شیشه ای بریزید و داخل یخچال بگذارید. برای تهیه ی شربت کافی است یک تا دو قاشق از شربت را به یک لیوان آب سرد اضافه کرده و پس از ترکیب کردن میل کنید. نوش جان.

۱۰) لایم چری

مواد مورد نیاز:

آب گازدار یا سودا

یک چهارم لیوان دسته دار (فرانسوی)

آب آلوئه ورا

یک دوم لیوان دسته دار

شربت آلبالو

یک سوم لیوان دسته دار

آب لیمو ترش

یک دوم لیوان دسته دار

یخ

به میزان کافی

طرز تهیه ی لایم چری:

مواد اولیه را در یخچال بگذارید تا به خوبی خنک شوند. سپس لیوان مناسبی انتخاب کرده و مقداری شربت آلبالو به آن اضافه کنید. سپس روی آن را با یخ بپوشانید. توجه کنید که نصف لیوان را با یخ و شربت آلبالو بپوشانید. حالا آب آلوئه ورا، آبلیمو و آب گاز دار یا سودا را به لیوان اضافه کنید. در پایان هم روی آن را با تکه های میوه تزئین کرده و میل کنید. نوش جان

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب