farsi beauty

طرز تهیه کوفته‌ی ترش ترکیه‌ای اصیل خوشمزه

کوفته ی ترش ترکیه ای

در این قسمت از آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با نحوه ی پخت کوفته ی ترش ترکیه ای آشنا کنیم. کوفته ی ترش ترکیه ای یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه ای است که بین مردم ترک بسیار محبوب است. برای مشاهده ی آموزش مرحله به مرحله با ما همراه باشید.

مواد لازم کوفته ی ترش ترکیه ای برای ۴ نفر :

پیاز

۱ عدد

تخم مرغ

۱ عدد

سیر

۲ حبه

آرد سوخاری

نصف استکان

رب گوجه فرنگی

۱ قاشق مربا خوری

گرد غوره

یک دوم قاشق چایخوری

جعفری

نصف دسته

پاپریکا

۱ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه

۱ قاشق غذاخوری

نمک

۱ قاشق غذاخوری

زیره

نصف قاشق چایخوری

گوشت چرخ کرده

نیم کیلو گرم

دستور پخت کوفته ی ترش ترکیه ای

مرحله ی اول، ترکیب مواد اولیه کوفته :

در‌ مرحله ی اول کاسه ای بزرگ انتخاب کرده و‌ گوشت چرخ کرده را به آن اضافی می کنیم . سپس پوست پیاز و سیر را جدا کرده و با رنده ی ریز رنده می کنیم. پس از آنکه آب پیاز و سیر رنده شده را گرفتیم آنها را به همراه تخم مرغ، رب گوجه فرنگی، آرد سوخاری، پاپریکا، نمک، گرد غوره، فلفل سیاه و زیره به کاسه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. سپس جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مایه کوفته منسجم‌ شود.

مرحله ی دوم، شکل دادن به مایه کوفته :

در این مرحله روی کاسه سلفون کشیده و داخل یخچال می گذاریم و اجازه می دهیم مایه کوفته به مدت  یک ساعت در یخچال بماند. سپس آن را از یخچال خارج کرده و سلفون آن را کنار می زنیم. سپس دستانمان را مرطوب کرده و به اندازه ی یک نارنگی کوچک از مایه کوفته برداشته و با دست آن را به صورت گرد شکل داده و فشرده می کنیم.

مرحله ی سوم، سرخ کردن کوفته ها :

در این مرحله تمام مایه کوفته را آماده می کنیم. سپس تابه ای مناسب بر روی حرارت قرار داده و مقداری روغن داخل تابه ریخته و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. پس از آنکه روغن داغ شد کوفته ها را داخل تابه ریخته و اجازه می دهیم دو طرف آن ها به خوبی سرخ شوند. در نهایت هم کوفته ها را داخل دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. کوفته ی ما آماده است می توانیم آن ها را با نان یا برنج میل کنیم.

منبع تصویر rasta.ashpaziye_modern

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب