farsi beauty

بهترین راهکارها برای مقایسه نکردن خودمان با دیگران

مقایسه خودمان با دیگران

او از من زیبا تر است.خانواده ی آنها خوشبخت ترند.روابط عاطفی آنها بسیار موفق تر است. بی شک این جملات یکی از آشنا ترین و پر تکرار ترین جملاتی است که هر یک از ما در بخش هایی از زندگی با آن ها سرو کله زده ایم و حتی ریز ترین مسائل راجب خودمان را با دیگری مقایسه کرده ایم و‌ در نهایت به بدترین شکل ممکن روحمان را آزار داده ایم به خصوص که این مساله پس از ورود فضای مجازی به زندگی هایمان چند برابر شده است و هر یک از ما با یک ذره بین بزرگ بالای سر زندگی هایمان ایستاده ایم و مدام در حال ایراد گیری و مقایسه ی همه چیز با دیگران هستیم و قطعا پس از مدت کوتاهی در آیینه ی زندگی با فردی منزوی ؛ بی اعتماد به نفس و افسرده رو به رو خواهیم شد که هیچ انگیزه ای برای ادامه ی زندگی ندارد. حالا سوال اینجاست که برای رهایی از این افکار چه باید کرد ؟ ما در فارسی بیوتی همراه شما هستیم تا شمارا با هفت نکته ی طلایی برای رهایی از این عادت مخرب آشنا کنیم.

 

بیشتر از دنیای بیرون بر درون خودتان تمرکز کنید :

برای شروع ؛ بهترین کار این است که مدیتیشن کرده و روحتان را آرام کنید. پس از آنکه تمرکز پیدا کردید نوبت آن است که با خودتان رو راست باشید و به خاطر بیاورید که مهم ترین عامل برای ایجاد این مشکل چیست؟ آیا بودن در فضای مجازی یا حضور در مکان هایی که افراد ثروتمند در آن حضور دارند یا حضور افرادی با این تفکر که شمارا با دیگری مقایسه می کنند سبب ایجاد این عادت در شما شده؟ باید سعی کنید از این عوامل به دور باشید و   توانتان را بر روی تمرکز برای پیشرفت وموفقیت در زندگی خودتان بگذارید و تمام تلاشتان را کنید که تزئینات دروغین دنیای بیرون شما را  گول نزند .هر زمان که گمان کردید بار دیگر  بر  دنیای بیرون تمرکز کرده اید همین راه را از اول آغاز کنید.

مقایسه کردن خودمان با دیگران

استفاده از شبکه های اجتماعی را کاهش دهید :

زندگی هایی که در فضای مجازی مشاهده می کنید با دقت طراحی شده است که در دنیای آشفته ی کنونی آرام و‌بی نقص به نظر برسد. اما حقیقت کاملا متفاوت است. با توجه به تحقیقات انجام شده زوج هایی که عکس ها و فیلم های بیشتری را از خود به اشتراک میگذارند در واقعیت با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کنند. پس واقعیت زندگی خودتان را با دروغ های فضای مجازی در یک کفه ی ترازو نگذارید زیرا این مقایسه اصلا عادلانه نیست.

 

این نکته را فراموش نکنید که ایده آل بودن به دور از واقعیت است :

نوع آفرینش انسان به گونه ای است که به طور طبیعی کمال گرا و ایده آل گراست و همیشه به دنبال بی نقص ترین و بهترین ها است اما این نکته را نباید فراموش کرد که هیچ انسانی کامل و بی نقص نیست و این مساله بسیار دور از ذهن است که فردی هیچ‌ گونه ضعف و نقصی نداشته باشد.

 

افکار منفی را دور بریزید و افکار مثبت را جایگزین کنید :

افکار منفی سبب می شود که حس بدی به خودتان پیدا کنید و در نهایت این عمل از شما در برابر افراد موفق تر فردی حسود می سازد .پس به جای افکار منفی و ایجاد حس منفی نسبت ب خودتان سعی کنید مهارت هایتان را افزایش داده و با پیشرفت خویش حس بدتان را به حسی مثبت تبدیل کنید .

مقایسه کردن خودمان با دیگران

از مقایسه کردن خود با دیگران راهی برای پیشرفت بسازید :

وقت و انرژی تان را صرف مقایسه ی بیهوده با دیگران نکنید .در عوض سعی کنید از این   مساله راهی برای پیشرفت و موفقیت بسازید. آیا از افراد موفق ؛ مهربان یا با گذشت  خوشتان می آید؟ پس به جای ایجاد حس منفی و سرخوردگی ؛ سعی کنید شماهم یکی از آن افراد باشید تا تاثیر مثبتی بر زندگی و جهان پیرامونتان بگذارید.

 

شکرگزاری را فراموش نکنید :

یکی از مهم ترین و اساسی ترین مشکلاتی که در اکثر افراد وجود دارد نادیده گرفتن نعمت ها و زیبایی هایی است که قطعا در زندگی هر شخصی وجود دارد .افراد شکرگزار سعی می کنند با تمام داشته ها و نداشته هایشان راضی و خوشحال باشند و بر نعمت ها و سرمایه هایشان تمرکز کنند بنابر این هرگز به دام مقایسه دچار نخواهند شد .

مقایسه کردن خودمان با دیگران

 الهام گرفتن از افراد موفق را جایگزین مقایسه قرار دهید :

اینکه کسی در دنیای بیرون منبع الهامتان باشد اصلا ایرادی ندارد.

شما می توانید در مسیر های مشابه از تجربیات افراد موفق استفاده کرده و از آنها الهام بگیرید این افراد لزوما نباید افراد مشهوری باشند بلکه می تواند یک دوست خوب یا یک آشنای موفق باشد. الهام گرفتن از افراد می تواند مسیر آرامش و موفقیت را برایتان در دنیای بیرون ترسیم کند. و هنگام ناامیدی و اسیر شدن دوباره در مسیر مقایسه می تواند کمک کننده باشد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب