farsi beauty

طرز تهیه شیرینی قهوه خوشمزه خانگی

شیرینی قهوه

در این قسمت از آموزش شیرینی پزی در سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با طرز تهیه ی شیرینی قهوه آشنا کنیم. این شیرینی یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین شیرینی های بین المللی است که بسیار ساده آماده شده و در اکثر مواقع با نوشیدنی های گرم سرو می شود.

مواد لازم :

آرد قنادی

۱۵۰ گرم

آرد برنج

۵۰ گرم

نشاسته ی ذرت

۲۰ گرم

پودر قند

۶۰ گرم

زرده تخم مرغ

۱ عدد

کره

۱۲۵ گرم

قهوه ی دم کرده یا قهوه ی فوری

۴ قاشق غذاخوری

دستور پخت شیرینی قهوه

مرحله ی اول، مخلوط کردن پودر قند و کره :

ابتدا کره را از یخچال خارج می کنیم و اجازه میدهیم سی دقیقه در دمای محیط نرم شود. سپس کاسه ای مناسب انتخاب کرده و کره را به آن اضافه می کنیم. در ادامه پودر قند را الک کرده و داخل کاسه ی حاوی کره می ریزیم و با دور تند هم زن به مدت دو تا سه دقیقه کره و پودر قند را مخلوط می کنیم تا سفید و خامه ای شود.

مرحله ی دوم، اضافه کردن باقی مواد به مخلوط کره :

در این مرحله زرده ی تخم مرغ را از سفیده اش جدا کرده و به همراه قهوه به کاسه ای که محتویات کره در آن بود اضافه می کنیم. حالا به کمک هم زن سه تا چهار دقیقه با دور تند، موادمان را به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه آرد برنج را با نشاسته ی ذرت مخلوط کرده و الک می کنیم. سپس مخلوط الک شده را داخل کاسه ای که محتویات زرده ی تخم مرغ در آن بود می ریزیم و موادمان را به وسیله ی قاشق مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله ی سوم، اضافه کردن آرد و درست کردن خمیر :

در این مرحله آرد را سه مرتبه الک کرده و آرام آرام  به مخلوط زرده ی تخم مرغ اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری لطیف به دست بیاید. سپس خمیر را داخل کیسه فریزر ریخته و با وردنه باز می کنیم. در ادامه خمیر را داخل یخچال می گذاریم تا به مدت سی دقیقه استراحت کند. حالا فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کرده و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود.

مرحله ی چهارم، قالب زدن خمیر و قرار دادن در فر :

در این مرحله روی سطح کار را با کیسه فریزر می پوشانیم. سپس خمیر را روی آن قرار داده و به کمک وردنه خمیر را به شکل یکدست به قطر یک سانتی متر باز می کنیم. حالا خمیر را به کمک کاتر قالب می زنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم  و شیرینی ها را در سینی می چینیم. سپس سینی را در طبقه ی وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت پانزده دقیقه در فر مانده و به خوبی پخته شوند. پس از پخت شیرینی ها تا زمانی که خنک شوند به آنها دست نمی زنیم.  و در نهایت در ظرف مورد نظرمان می چینیم. نوش جان

منبع تصویر narges.banoo62

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب