farsi beauty

طرز تهیه کوکی کافی شاپی خوشمزه برای عصرانه

کوکی کافی شاپی

کوکی کافی شاپ یکی از کوکی های خوشمزه ای است که با روشی ساده آماده شده و دارای طرفداران بسیاری است. برای مشاهده ی آموزش کوکی کافی شاپی در بخش آموزش شیرینی پزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکی کافی شاپ :

تخم مرغ

۱ عدد

کره

۱۰۰ گرم

شکر سفید

۳۰ گرم

شکر قهوه ای

۱۲۰ گرم

آرد سفید

۲۲۵ گرم

وانیل

یک چهارم قاشق چایخوری

بکینگ پودر

۱ قاشق چایخوری

نمک

نوک قاشق مرباخوری

پودر کاکائو یا نسکافه

۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت کوکوی کافی شاپی

در مرحله ی اول کره را با مواد دیگر مخلوط می کنیم :

در مرحله ی اول کره را از یخچال خارج کرده و در فضای محیط قرار می دهیم تا کره نرم شود. سپس کاسه ای مناسب انتخاب کرده و کره را همراه با شکر سفید و شکر قهوه ای داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت پنج تا ده دقیقه به خوبی هم می زنیم تا شکر حل شود. حالا تخم مرغ را با وانیل داخل کاسه ریخته و برای بار دیگر موادمان را با همزن برقی به مدت پنج دقیقه هم می زنیم تا موادمان مخلوط شده و ترکیب شود.

در مرحله ی دوم آرد را الک کرده و خمیر را تهیه می کنیم :

در این مرحله کاسه ای مناسب انتخاب کرده و آرد را همراه با بکینگ پودر داخل آن می ریزیم. سپس نمک، پودر کاکائو یا نسکافه را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا مخلوطمان را سه مرتبه الک کرده و آرام آرام به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم. سپس به کمک لیسک موادمان را مخلوط می کنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون پوشانده و به مدت یک ساعت درون یخچال می گذاریم تا استراحت کند.

در مرحله ی سوم کوکی ها را داخل فر می پزیم :

در مرحله ی سوم فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم و زمان می دهیم تا حسابی گرم شود. سپس خمیر را از یخچال خارج کرده و سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. حالا مقداری از خمیر بر می داریم و با دستمان گرد می کنیم و داخل سینی فر با فاصله از یکدیگر می‌ چینیم. سپس روی کوکی ها را به دلخواه طرح می زنیم و سینی فر را در طبقه ی وسط فر قرار داده و زمان می دهیم تا کوکی ها به مدت ده الی پانزده دقیقه در فر پخته شوند. اگر بیشتر از زمان تعیین شده کوکی ها داخل فر بمانند شیرینی هایمان خشک خواهد شد. در پایان هم سینی فر را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن کوکی ها آنها را در ظرف مورد نظر می چینیم. کوکی های کافی شاپی ما آماده است.

منبع تصویر notecroccanti

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب