farsi beauty

8 مورد از خواص قهوه که شما را عاشق آن می کند

خواص قهوه
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

نظر شما چیست قهوه برای سلامتی بدن مفید است یا برعکس مضر است؟

آیا می‌دانید قهوه باعث کاهش ابتلا به آلزایمر، تقویت حافظه کوتاه مدت، کاهش بیماری‌های قلبی و کبدی، سرطان و بهبود خلق و خو، دیابت نوع 2 و افزایش عملکرد فیزیکی می‌شود؟

بعضی از افراد به علّت خواص آنتی اکسیدانی بالای قهوه، این نوشیدنی را برای سلامتی مفید می‌دانند امّا  بعضی دیگر به دلیل عوارضی مانند تپش قلب، خواص انواع قهوه (مثل اسپرسو ترک و فرانسه) را در نظر نگرفته و این نوشیدنی را مضر می خوانند.

در این مقاله ما قصد داریم شما را با چند خواص شگفت انگیز قهوه آشنا کنیم پس با ما همراه باشید:

 

1- آنتی اکسیدانی قهوه

اولین خاصیتی که قهوه را از سایر نوشیدنی‌ ها متفاوت می‌کند. میزان بالای آنتی اکسیدان آن است. میزان آنتی اکسیدان قهوه حتی از چای سبز و کاکائو که به عنوان منابع غنی آنتی اکسیدان شناخته می‌شوند بیشتر است می‌توانیم از آن به عنوان پادشاه آنتی اکسیدان مواد غذایی یاد کنیم.

 

از جمله دیگر خواص انواع قهوه می‌ توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • پیشگیری از انواع بیماری‌های قلبی و عروقی
  • پیشگیری از انواع سرطان
  • پیشگیری از انواع سکته
  • افزایش طول عمر
  • پیشگیری از آرتروز

 

2- کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر

دومین خاصیت از خواص های قهوه، کاهش خطر ابتلا به آلزایمر است.

بر اساس یک مطالعه ی انجام شده در کشور فنلاند مشخص شد که مصرف روزانه ی سه تا پنج فنجان قهوه 65% خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر در میانسالی را کاهش خواهد داد.

در رابطه با نحوه عملکرد و خاصیت انواع قهوه بر روی کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل دو نظریه وجود خواهد داشت:

نظریه ی  اول بیان می‌کند که آلزایمر و زوال عقل یکی از عوارض دیابت نوع دو است.

و از آنجا که یکی از خواص قهوه‌ های فرانسه، اسپرسو و ترک کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو است پس بنابراین  آلزایمر و زوال عقل را هم کاهش خواهد داد.

نظریه ی دوم اینطور بیان می‌کند که دو نشانه ی اصلی بیماری آلزایمر پلاک‌های آمیلوئیدی و کلاف‌های رشته‌ای داخل نورونی هستند.

مصرف قهوه از ایجاد این پلاک‌ها و کلاف‌ها که علّت اصلی بیماری آلزایمر است جلوگیری می‌کند. پس خطر ابتلا به آلزایمر با مصرف قهوه کاهش خواهد یافت

 

قهوه برای سلامت قلب

3- کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی

از سومین خواص قهوه، کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی است. بر اساس مطالعه‌ ی دیگری که در رابطه با مصرف قهوه در کشور هلند بر روی سی و هفت هزار نفر طی مدّت سیزده سال انجام شد مشخص شد مصرف روزانه دو تا چهار  فنجان قهوه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به میزان بیست درصد کاهش خواهد داد. پس مصرف قهوه برای سلامت قلبتان خوب است.

 

4- کاهش خطر ابتلا به سرطان

همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشکده بهداشت هاروارد مشخص شده است که زنانی که در روز حداقل چهار فنجان قهوه می‌نوشند به میزان بیست و پنج درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به انواع سرطان روده بزرگ، کبد،  سینه و آندومتر قرار می‌گیرند.

یکی از علل این موضوع خاصیت ضد التهابی قهوه است.

 

5- کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو

یکی از خواص ویژه‌ ی قهوه‌ کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو است.

 بر اساس تحقیقاتی که در سال 2009  انجام شد مشخص شد که مصرف روزانه ی  چهار فنجان قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع دو را به میزان پنجاه درصد پایین می آورد.

 

قهوه

6- کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ های کبد

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های کبدی و سرطان کبد یکی دیگر از خاصیت های شگفت انگیز قهوه‌های فرانسه، ترک و اسپرسو است.

دانشمندان معتقدند که مصرف روزانه چهار فنجان قهوه (به طور متوسط) خطر ابتلا به بیماری‌های کبد را کاهش خواهد داد.

قهوه با سطح آنزیم‌های کبدی ارتباط معکوس دارد یعنی هر چقدر مصرف قهوه افزایش یابد سطح آنزیم های کبدی ناشی از التهابات کاهش خواهد یافت.

 

لازم است این را هم یادآور شویم که مصرف بیش از حد قهوه عوارضی از جمله تپش قلب را در پی خواهد داشت. دانشمندان در تحقیقات خودشان به طور متوسط روزانه چهار فنجان قهوه را مناسب اعلام کرده‌اند.

 

7- کاهش خطر ابتلا به نقرس

بر اساس تحقیقاتی که در رابطه با مصرف قهوه بر روی حدود نود هزار پرستار در طی مدت بیست و شش سال انجام شد مشخص شد؛  افرادی که روزانه بیشتر از چهار فنجان قهوه می‌نوشند پنجاه و هفت  درصد کاهش خطر ابتلا به نقرس را داشته‌اند.

همچنین در این تحقیقات مشخص شد افرادی که روزانه بین یک تا سه فنجان قهوه می‌نوشند حدود بیست و دو درصد کمتر خطر ابتلا به نقرس را تجربه کرده‌اند.

 

علاوه بر تحقیقات فوق تحقیقات دیگری در مقیاس بزرگ بر روی جامعه‌ ای از آقایان صورت گرفت که در نتیجه ی آن مشخص شد مصرف روزانه چهار تا پنج فنجان قهوه به میزان چهل درصد و مصرف روزانه شش فنجان قهوه به میزان شصت درصد خطر ابتلا به نقرس را کاهش خواهد داد. اما همچنان حواستان باشد که مصرف زیاد قهوه مسلماً عواقب و عوارضی در پی خواهد داشت.

 

8- خواص قهوه در لاغری و کاهش وزن

تحقیقاتی که در رابطه با تاثیر قهوه در کاهش وزن انجام شده است آن را مثبت ارزیابی کرده اند. بر اساس این تحقیقات مصرف قهوه متابولیسم بدن را از سه تا یازده درصد افزایش می‌دهد.

همچنین مصرف قهوه می‌تواند میزان سوخت چربی در بدن را از ده تا سی درصد بالا ببرد که این میزان در افراد مختلف متفاوت خواهد بود.

کافئین موجود در قهوه چربی‌های بدن را تجزیه می کند و با در دسترس قرار دادن و مصرف اسید های چرب موجب کاهش وزن و افزایش متابولیسم می‌شود.

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب