farsi beauty

طرز تهیه لاته (کافه لاته) خوشمزه به سبک کافی شاپ ها

قهوه لاته

قهوه ی لاته یا کافه لاته نوعی قهوه ی بسیار خوشمزه است که از ترکیب قهوه ی فوری، شیر داغ و کف شیر تهیه می شود. این قهوه شباهت زیادی به کاپوچینو دارد با این تفاوت که مقدار ترکیب شیر، قهوه و فوم شیر فرق دارد. قطعا این نوشیدنی عالی را در کافه امتحان کرده اید اما اگر در منزل دلتان یک قهوه لاته ی خوشمزه خواست تکلیف چیست؟ ما به شما آموزش می دهیم که با روشی ساده در منزل قهوه  لاته ای عالی تهیه کنید. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای دو نفر:

قهوه فوری

۲ قاشق غذاخوری

شکر

۲ قاشق مربا خوری

آب جوش

۴ قاشق غذاخوری

شیر

۱/۵ لیوان

دستور تهیه قهوه ی لاته ( کافه لاته )

مرحله ی اول:

در مرحله ی اول شیر را داخل شیر جوش ریخته و بر روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاید. سپس در هر فنجان یا لیوانی که قصد داریم قهوه را در آن سرو کنیم یک قاشق غذاخوری قهوه ی فوری اضافه می کنیم.

مرحله ی دوم:

در این مرحله داخل هر لیوانی که یک قاشق غذاخوری قهوه ی فوری ریختیم یک قاشق مربا خوری شکر اضافه می کنیم. بلافاصله پس از آنکه شکر را اضافه کردیم آب جوش را داخل لیوان می ریزیم تا شکر در قهوه حل شده و کاملا یکدست شوند.

مرحله ی سوم:

در این مرحله پس از آنکه شیر به جوش آمد آن را داخل فرنچ پرس ریخته و تا نیمه پرس می کنیم تا شیر به حالت فوم در بیاید. حالا اگر فرنچ پرس در دسترس نبود کافی است شیر را داخل ظرفی شیشه ای ریخته و درب آن را بگذاریم. سپس ظرف را به خوبی تکان دهیم تا کف کند.

مرحله ی آخر:

در مرحله ی آخر باید دقت کنیم که حجم شیر پس از پرس کردن می بایست چندین برابر شده و تا بالای ظرف بیاید. حالا شیری که کف کرده است را داخل لیوانی که محتویات قهوه در آن ها بود می ریزیم. تا روی لیوان کاملا پر شود. سپس با قاشق کف آن را به آرامی هم می زنیم. قهوه ی لاته آماده است. نوش جان

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب