farsi beauty

قهوه یک آنتی اکسیدان ؛ خواص قهوه بزرگترین منبع آنتی اکسیدان در دنیا

قهوه یک آنتی اکسیدان
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

قهوه یک آنتی اکسیدان

هنگامی که در روز یک فنجان قهوه میل میکنید، بیشتر از یک تحریک کننده کافئین میباشد. این فنجان قهوه منبع ماده ارزشمندی مانند آنتی اکسیدان است که ضد هر گونه بیماری مختلفی میباشد.

قهوه آنتی اکسیدان شماره یک و رژیم غذایی در آمریکا

طی تحقیقات نشان داده شده است، که قهوه منبع شماره یک آنتی اکسیدان در رژیم غذایی آمریکایی میباشد. در آمریکا بیشتر از هر غذای دیگری از قهوه برای دریافت آنتی اکسیدان استفاده میشود و هیچ چیز نمیتواند جای آن را در این کشور بگیرد و با آن برابری کند.

آنتی اکسیدان ها با خواص ویژه خود باعث مقابله با آسیب های سلولی ای که از طریق رادیکال های آزاد ایجاد شده اند میشود و از بیماری هایی قبیل سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری میکند. رادیکال های آزاد از فرایند های طبیعی در بدن تشکیل میشوند و موادی مخرب میباشند.

قهوه

قهوه منبع بیشتری از آنتی اکسیدان

قهوه منبع اصلی آنتی اکسیدان است که حتی از میوه ها و سبزیجات نیز آنتی اکسیدان بیشتری دارند و اکثر آمریکایی ها آنتی اکسیدان مورد نیاز خود را از قهوه دریافت میکنند.

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که، میزان بالای آنتی اکسیدان در مواد غذایی به سطح بالایی از آن در بدن تبدیل نمیشود. فرایند جذب و استفاده از آنتی اکسیدان ها در بدن به خود بدن بستگی دارد و فرایندی است که دانشمندان هنوز آن را کشف نکرده اند.

بر اساس دسته بندی بیشترین مقدار موجود آنتی اکسیدان در مواد غذایی و تعداد دفعات مصرف آن، با توجه به محبوبیت بالا و مقدار زیاد این ماده در قهوه، قهوه نیز مانند چای، شکلات و میوه در بالای جدول قرار میگیرد.

قهوه

منبع تامین آنتی اکسیدان مورد نیاز آمریکایی ها چیست؟

در لیست برترین موادی که میزان بیشتری آنتی اکسیدان و همچنین محبوبیت بیشتری نیز دارند، قهوه در صدر جدول است و بعد از آن 9 منبع برتر دیگر نیز وجود دارد که شامل:

میباشد، که جزو 10 مواد برتر دارای آنتی اکسیدان بالا میباشند.

طی تحقیقات نشان داده شده است که هر دو نوع قهوه (قهوه بدون کافئین و قهوه کافئین دار)، میزان یکسانی از آنتی اکسیدان را در خود دارند؛ البته باید توجه کنید که با میزان مصرف زیاد قهوه در روز به سلامت بدن خود آسیب نرسانید.

البته میوه ها و سبزیجات علاوه بر میزان زیادی آنتی اکسیدان، دارای مواد مغذی، ویتامین ها و فیبر نیز میباشند که منبع تغذیه کامل تری هستند. اما در میان آمریکایی ها قهوه محبوبیت بالاتری دارد. خرما و انگور قرمز بیشترین مقدار آنتی اکسیدان را در بین میوه ها دارند.

قهوه

حرف آخر

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید. لطفاً توجه کنید که در کنار تمام خواص خوب و مفید قهوه، مصرف بیش از حد آن نیز باعث عوارضی میشود. پس اگر دارای بیماری یا مشکلی هستید حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب