farsi beauty

همه چیز درباره فرهنگ و تاریخچه مراسم نوشیدن قهوه در اتیوپی

مراسم قهوه

قهوه یک کالای روزمره است که مردم در سراسر جهان از نوشیدن آن لذت می برند. در اتیوپی قهوه چیزی فراتر از یک فنجان نوشیدنی است که شما برای یکی روز شلوغ، پرکار و بیدار ماندن طولانی مدت در شب، نیاز به نوشیدن آن دارید؛ درواقع قهوه برای اتیوپی ها آنقدر مهم است که به عنوان یک تیم فوتبال به نام قهوه اتیوپی و مسابقه ای نام گذاری شده است.

۱- مراسم روزانه اتیوپی ها حداقل به مدت ۲ساعت طول می کشد

مراسم نوشیدن قهوه مهم ترین جز روابط اجتماعی در اتیوپی است این مراسم روزانه حدود ۲تا۳ ساعت طول می کشد معمولا خانواده هایی که به رسم و رسوم پایبند هستند روزانه ۲تا۳ بار این مراسم را اجرا می کنند و از انجام آن بسیار لذت می برند موضوع مکالمه آن ها هم از چیزهای مختلف است موضوع مشخصی ندارد.

۲- یک زن جوان همیشه مراسم را اداره می کند

نوشیدن قهوه در اتیوپی یک سنت محترمانه برای مردم آنجا است که همیشه توسط زنان خانه دار و جوان برگزار می شود. آن ها در این مراسم شرکت می کنند و دختران در این مراسم همیشه مورد تشویق قرار می گیرند تا مهارت ها را به طول کامل بیاموزند؛ مهماندار در این مراسم بسیار ماهر است و لباس سفیدی که تا روی مچ باشد را بر تن می کند.

قهوه

۳- این مراسم از ۳مرحله پیچیده تشکیل می شود

۳مرحله پیچیده عبارت است از برشته کاری، دم آوری و کاپینگ قهوه. در طول کل مراحل این مراسم، میزبان همه این ۳مرحله را انجام می‌دهد.

 برشته کاری دانه های قهوه چگونه است؟

دانه های خام قهوه را در تابه ای با دسته ای بلند روی اجاق گاز قرار می دهند بعد از تفت دادن دانه های قهوه مهماندار تصمیم می گیرد که دانه های قهوه تا چه حدی برشته شود معمولا منتظر می ماند تا دانه ها سیاه و برشته شود بعد از اتمام اینکار دانه ها را پهن می کنند تا خنک شود

دم کردن قهوه را چگونه انجام می دهند؟

یک قابلمه سرامیکی و دست ساز می گیرند آن را پر از آب می کنند و روی اجاق گاز قرار می دهند تا قهوه را در آن دم بیاورند. زمانی که میزبان منتظر جوشیدن آب است دانه های برشته شده را خورد کرده و به صورت پودر درشت در می آورد و وقتی قهوه جوش آمد میزبان شروع به ریختن برای مهمان می کند.

کاپینگ یا ارزیابی طعم قهوه چگونه است؟

میزبان فنجان های کوچکی را آماده می کند تا قهوه را درون آن بریزد هر فنجان قهوه کنار بشقاب مهمان قرار می گیرد برای چندمین بار که میزبان میخواهد قهوه را دم کند آب بیشتری درون قابلمه می ریزد.

قهوه

۴- عطر قهوه ای که آن را بو دادند قوی است و جنبه مهمی در مراسم دارد

میزبان هر کدام از مهمان ها را در عطر ایجاد شده از دود قهوه غوطه ور می کند، میزبان نزد مهمان ها می رود و در همان زمان عود می سوزاند تا مهمان ها از قهوه که با عود تقویت شده است لذت ببرد. اگر این عطر از نظر مهمان خوش نیاید میزبان دوباره باید از اول این کار ها را طی کند

۵- در طول مراسم، در سه نوبت سرو قهوه وجود دارد

در اتیوپی قهوه نشانه دوستی و احترام است. مرسوم نیست که در طول مراسم از نوشیدن قهوه خودداری کنید و از مهمان انتظار می رود حداقل ۳ فنجان قهوه مصرف کند.

قهوه

۶- سرو قهوه یک کار هنرمندانه است که شامل شیر نمی شود

سرو قهوه در اتیوپی یک هنر محسوب می شود زیرا میزبان از یک فاصله زیاد قهوه را در فنجان می ریزد در بعضی افراد حومه ممکن است قهوه به جای شکر با نمک سرو شود حتی بعضی از آن ها کره یا عسل هم اضافه می کنند.

۷- قهوه به عنوان یک میوه است

گیلاس های قهوه تقریبا در حیاط خلوت هر خانه روستایی رشد می کند. گیلاس ها وقتی قرمز و رسیده می شوند تا دانه خام قهوه نمایان شود سپس پسته ها را از نخاله ها جدا می کنند تا دانه ها خالص شوند.

قهوه

۸- مراسم قهوه از داستان کشف قهوه در اتیوپی

تولد قهوه در اتیوپی با چوپان یک گله بز در آن منطقه آغاز شد، نام چوپان کالدی بود. یک روز که کالدی سه بز خود را درحالی که بالا پایین میپریدند و بسیار هیجان داشتند  مشاهده کرد و متوجه آسیب درختی شد که میوه های آن شبیه توت قرمز بودند یکی از میوه ها را خورد و متعجب شد این موضوع را به همسرش گفت و به راهبان خبر دادند. راهب ها هم داروی گناه آلود تشخیص دادند و درخت را سوزاندند عطر خیلی خاصی در فضا پخش شد.

قهوه در اتیوپی یکی کالای تجاری است علاوه بر نماد فرهنگی و اجتماعی، صادرات شماره ۱ است حدود ۲درصد از قهوه ها در اتیوپی تشکیل می شود.

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
سوگند اسحاقی

سوگند اسحاقی

نویسنده این مطلب

22 مطلب