farsi beauty

13 مورد از فواید و مزایای تفاله قهوه

تفاله قهوه

احتمالا تا به حال به این موضوع فکر نکرده اید که تفاله ی قهوه می تواند در بسیاری از مواقع بسیار به کار بیاید و نیازی به دور انداختن آن ها نباشد. زیرا تفاله های قهوه می توانند برخی مشکلات روزمره را به شکل رایگان برایتان حل کنند. بنابر این دور انداختن تفاله های قهوه را فراموش کنید و با ما همراه باشید تا روش هایی بسیار کارآمد برای به کارگیری تفاله های قهوه به شما آموزش دهیم .

با 13 کاربرد تفاله ی قهوه آشنا شوید :

1- رفع بوی بد دست ها:

احتمالا برایتان پیش آمده است که مهمانی دعوت باشید و دستتان هنگام آشپزی بوی سیر یا پیاز گرفته باشد و یا دستانتان بویی نامطبوع بدهد. در آن شرایط قطعا به دنبال روشی می گردید که از شر بوی بد دستانتان راحت شوید.شما می توانید به سادگی تنها با مالیدن مقداری تفاله ی قهوه به دستانتان و شست و شوی آن ها با آب گرم این مشکل را برطرف کنید.

2- خلاصی از شر مورچه ها :

اگر به تازگی گوشه ای از خانه تان با تجمع مورچه ها روبه رو شده اید هیچ جای نگرانی نیست. کافی است مقداری از تفاله قهوه را در آن مکان بریزید تا از آن تغذیه کنند. زیرا کافئین به طور کلی سبب گیج شدن مورچه ها می شود و آنها به شدت روی آن حساسند. شاید این روش چند هفته ای طول بکشد اما در پایان شاهد کم شدن مورچه ها خواهید بود.

3- تهیه ی صابون :

شما می توانید با روشی ساده از تفاله های قهوه تان صابون درست کرده و عطری بی نظیر به پوست خود ببخشید.

 

4- دور نگه داشتن برخی از حیوانات :

شما می توانید با استفاده از قهوه گربه ها و حلزون ها را دور نگه دارید. به این طریق که پوست پرتقال را با تفاله ی قهوه ترکیب کرده و اطراف باغچه یا مکانی که میخواهید گربه را از آن دور نگه دارید بریزید تا گربه از آنجا دور باشد. همچنین می توانید روی خاک را با استفاده از تفاله ی قهوه بپوشانید تا مانند مانعی عمل کرده و از ورود حلزون ها به باغچه تان در امان باشید این نکته را هم اضافه می کنیم که قهوه دارای پنجاه درصد کافئین می باشد و این به این معنی است که باعث مرگ حلزون ها نمی شود پس نگران نباشید . 

 

5- لایه برداری مناسب برای خانم های خانه دار :

 شما می توانید از تفاله های قهوه برای تمیز کردن سطوح یخچال و گاز استفاده کنید.

 به این صورت که آن را با صابون داخل ظرفی ریخته و ترکیب کنید و سپس از آن استفاده کنید. تا نتیجه ی کار را ببینید.

 

تفاله قهوه

6- برق انداختن سینک استیل :

کافی است با استفاده از تفاله ی قهوه سینک خود را تمیز کنید تا نتیجه ی فوق العاده ی آن را ببینید و متوجه درخشش سینک ظرف شویی شوید. همچنین می توانید از آن داخل سینک بریزید تا لوله ها را پاکسازی کند.

 

7- تمیز کردن بخاری و شومینه :

این روش نیز یکی از روش هایی است که سبب تمیز شدن بخاری و شومینه می شود اما به این نکته دقت کنید که پیش از تمیز کردن بخاری تفاله هایی که رطوبت داشتند را روی سطح ریخته و دود و گرد و خاک آن را از بین ببرید.

 

8- کمپوست کردن :

شما می توانید از تفاله های تازه قهوه کنار باغ ریخته و همچنین شما می توانید از تفاله های رایگان کافی شاپی استفاده کنید. چرا از تفاله های قهوه برای این کار استفاده کنیم؟ زیرا آن هاسرشار از پتاسیم، منیزیم، فسفر و مس می باشند. همچنین تفاله ها این توانایی را دارند که دو درصد نیتروژن شبیه به بریده های مرتبط به علف را به وجود بیاورند.

 

9- رفع بوی ناخوشایند یخچال :

شاید برایتان پیش آمده باشد که خوراکی را از یخچال خارج کرده باشید و حس کنید بوی خاصی به خودش گرفته است. این اتفاق ممکن است برای اکثر ما پیش بیاید زیرا یخچال محل نگهداری از انواع غذاها با عطر های گوناگون است بنابر این یخچال پر شده است از بو های مختلف. برای حل این مشکل داخل کاسه ای مناسب مقداری قهوه ی تازه و استفاده نشده بریزید و داخل یخچال بگذارید. این کار باعث می شود قهوه عطر های مختلف را جذب کند .

 

10- بارور شدن و حاصلخیزی گیاهان :

استفاده از تفاله ی قهوه یکی از بهترین روش ها برای حاصلخیزی گیاهتان می باشد. به این طریق که هرچه از قهوه تان باقی مانده بود داخل لیوانی ریخته و رقیق کنید. سپس آن را داخل خاک گلدانتان بریزید. همچنین اگر شما صاحب گیاهانی که اسید دوست دارند از جمله گل سرخ، گل صد تومنی، گل های ازالیا و گل های کاملیا هستید می توانید از تفاله های قهوه به عنوان کود این گیاهان استفاده کرده و نتیجه ی فوق العاده ی آن را ببینید.

 

11- غذایی برای کرم های باغچه :

از بین رفتن کرم های باغچه اصلا خبر خوشی نیست. زیرا این کرم ها برای باغچه بسیار سودمند هستند. جالب است بدانید که ذائقه ی کرم ها به گونه ای است که از طرفداران طعم تفاله های قهوه هستند بنابر این از تفاله های قهوه در باغچه بریزید که کرم ها به خوبی آن را مصرف می کنند.

 

12- دور کننده ی آفات و حشرات :

پودر قهوه از موادی مانند کافئین و دیترپن تشکیل شده است که این مواد مانند سمی بسیار قوی برای حشرات و آفات عمل می کنند. بنابر این با دیدن حشراتی همچون سوسک، پشه و مگس تنها کافی است مقداری از تفاله ی قهوه استفاده کنید تا از شر آن ها خلاص شوید.

 

13- اسکرابی برای پوست :

اگر به دنبال استفاده از نوعی اسکراب طبیعی و رایگان برای پوست صورتتان می باشید تفاله ی قهوه بهترین گزینه است زیرا وجود ذره های درشت م در قهوه مانند لایه برداری مناسب عمل کرده و سبب رفع آلودگی ها و سلول های مرده ی پوست می شود. برای استفاده از آن مقداری روغن نارگیل یا آب را با ته قهوه مخلوط کرده و بر روی پوست صورت خود بزنید. همچنین جالب است بدانید وجود کافئین در پودر قهوه به طور کلی سلامت پوست را افزایش داده و دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیاری است که از آسیب هایی که از طریق نور خورشید به پوست وارد می شود جلوگیری می کند.

 

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب