farsi beauty

تاثیر نوشیدن قهوه بر روی ویروس کرونا

تاثیر قهوه بر ویروس کرونا

ویروس کرونا Covid 19

ویروس کرونا، ویروسی مرموز است که طی مدت زمان کوتاهی از یک مکان آغاز شده و به تمام جهان سرایت کرده است. این ویروس تاثیرات مستقیمی بر سیستم ایمنی بدن و اعصاب مرکزی می گذارد، عموم مردم برای بقای زندگی و همچنین ترس از کشته نشدن توسط این ویروس؛ حاضرند هر کاری را امتحان کنند تا بتوانند سیستم ایمنی خود را در برابر این ویروس ملموس تقویت کرده و همچنین بتوانند با کرونا مبارزه کنند. یکی از موضوعاتی که به شدت شنیده می شود تاثیر کافئین بر تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. در این مقاله درمیابیم که آیا این موضوع حقیقت دارد که با نوشیدن کافئین می‌توانیم ایمنی خود را بالا ببریم یا خیر؟

تقویت ایمنی با قهوه

می دانید یکی از مواردی که در آن کافئین بسیار زیادی مشاهده می شود، ماده ای است به نام قهوه. 

دانه ی قهوه یکی از موثرترین و همچنین تاثیرگذارترین موارد بر روی سیستم ایمنی بدن می باشد، زیرا که درون قهوه مقدار زیادی کافئین وجود دارد. از آنجا که کافئین نوعی آنتی اکسیدان قوی است، می‌تواند به طور معجزه آسایی رادیکال‌های آزاد درون بدن را تخریب کرده و از ورود آنها به بدن جلوگیری کند. قهوه می‌تواند از ضعف بدن بطور کامل جلوگیری کرده و همچنین توان بدنی افراد را بطور چشمگیری افزایش دهد. کافئین موجود در ساختار دانه های قهوه، توانایی مهار ویروس را دارد. این موضوع در اکثر ویروس ها قابل دیدن می باشد اما در ویروس کرونا که ویروسی جهش یافته است و با هر جهش قوی تر از قبل می شود، این موضوع صد در صد نمی باشد. اما جالب است بدانید، قهوه و کافئین موجود در آن یکی از بهترین روش های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا می باشد.

همانطور که گفتیم قهوه نمی تواند کرونا را صد در صد نابود کند، اما کافئین موجود در آن به طور واضح می تواند کرونا را در بدن مبحوث کرده و از تکثیر آن در تمامی اعضای بدن به شدت جلوگیری کند.

قهوه

قهوه چگونه ایمنی بدن را در مقابل کرونا بالا می برد؟

همان طور که گفته شد، قهوه تاثیر شگفت انگیزی بر سیستم ایمنی بدن می‌گذارد. حال شاید برای شما عزیزان سوال پیش بیاید که چگونه این تاثیر بر سیستم ایمنی ما حتمی می‌شود؟

  1. می‌دانید که قهوه حاوی پتاسیم و منیزیم است، پتاسیم و منیزیم باعث بالا بردن توان بدنی در مقابله با هر نوع بیماری و ویروس می شود. این امر در همه افراد صدق می کند.
  2. همچنین باید اشاره به این موضوع داشته باشیم که وجود آنتی اکسیدان در کافئین قهوه باعث می شود که مصرف این ماده بتواند از علل بروز بیماری هم جلوگیری کند، منظور همان رادیکالهای آزاد و عوامل زمینه ساز برای فراهم شدن بستر یک بیماری می باشد. این امر نیز در تمامی افراد، به خصوص افرادی که ضعیف تر نیز هستند، صدق می کند.

قهوه

آیا می توانیم در طی ابتلا به بیماری کرونا قهوه مصرف کنیم؟

بیماری ملموس کرونا با هر جهش، رفتار جدیدی به عموم مردم نشان می‌دهد یعنی با هر بار جهش این ویروس علائم آن متفاوت تر از قبل و گاهاً قوی تر از قبل می شود. همه ما میدانیم که مصرف دمنوش های گیاهی و همچنین مواردی که بتواند حال عمومی بیمار را در هنگام ابتلا به کرونا بهبود دهد، الزامیست. متخصصین تیم فارسی بیوتی با تحقیقی در این مورد پاسخ به این سوال را  "آری" می دهند.

لازم به ذکر است بدانید مصرف قهوه طی دوره ابتلا به کرونا هیچ ممنوعیتی نداشته و حتی به دلیل فعال بودن دانه های آن، همچنین گرم بودن طبع آن، وجود کافئین و آنتی اکسیدان بالای در این ماده، مصرف آن نیز به شما عزیزان توصیه می گردد. مصرف قهوه طی ابتلا به این بیماری می تواند بدن شما را از بدتر شدن حال عمومی باز دارد. بنابراین با توجه به اینکه نوشیدنی های گرم می‌تواند عامل خوبی برای مبارزه‌ای با ویروس کرونا باشد، نوشیدن یک فنجان قهوه داغ نیز می تواند احساس بهتری را در شما ایجاد کرده و بدن را آماده مبارزه با ویروس کرونا کند.

قهوه

توصیه ای جالب درمورد قهوه

 بو کردن دانه های قهوه نیز می‌تواند کمک کند، حس از دست رفته بویایی خود را به دست آورید زیرا عطر دانه های اصل قهوه به شدت تند و زیاد می باشد و تاثیر زیادی در حس بویایی و مویرگ های بینی دارد.

قهوه را سرد سِرو کنیم یا گرم؟

مصرف قهوه به صورت خنک و یا سرد نیز طرفداران خود را در اکثر جهان دارد. نیمی از مردم نوشیدنی‌های کافئین‌دار خود را سرد میل می کنند، اما برای بهبود علائم کرونا و وضعیت ایمنی بایستی قهوه را گرم نوش جان کنید. زیرا گرمای آن باعث می‌شود که تاثیرات آن دوچندان شود. قهوه گرم می تواند درد گلو ناشی از ویروس را کاهش دهد.

قهوه

چه نوع قهوه ای بنوشیم تا کرونا نگیریم؟

به طور کلی قهوه ها به چهار نوع اصلی زیر تقسیم می گردد:

  • قهوه لیبریکا
  • قهوه اکسلسا
  • قهوه عربیکا
  • قهوه روبوستا 

برای مصرف قهوه اینکه چه نوع قهوه ای بخوریم تا از کرونا در امان بمانیم؛ بایسی بگوییم فرقی ندارد که از چه نوع قهوه ای استفاده می کنید! فقط کافیست از هر نوع قهوه‌ای استفاده می کنید سِرو آن درست بوده باشد و در شیرین کردن بیش از حد آن خودداری فرمایید، زیرا شیرینی می‌تواند باعث تضعیف ایمنی بدن شود. پس هنگام نوشیدن قهوه شکر و یا قند اضافه را کنار بگذارید. شما می توانید از هر نوع قهوه، اسپرسو و یا انواع مختلف دیگر این ماده استفاده کنید؛ اما توصیه تیم فارسی بیوتی به شما این است که برای درمان از قهوه فوری و یا قهوه آماده استفاده نکنید!

زیرا این قهوه خواص قهوه های اصل دیگر را نداشته و در واقع نوعی پودر با عطر قهوه می باشد. بنابراین بهتر است خودتان دانه های قهوه را آسیاب کرده و یا اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، از جایی قهوه سفارش دهید که دانه های آن را جلوی چشمانتان آسیاب کنند تا قهوه ای ایمن بنوشید. این عمل باعث جذب بهتر خواص قهوه در بدن و بهبودی بیشتر می گردد.

قهوه

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب