farsi beauty

بهترین طعم دهنده های قهوه کدامند؟ 15 مورد از طعم دهندگان قهوه که آن را لذت بخش تر می کند‍!

طعم دهنده ی قهوه

قهوه در واقع به علت عمل برشته کردن یا رست قهوه، تلخ می باشد و شما توانایی تغییر تلخی آن را نخواهید داشت. مگر اینکه به آن افزودنی هایی اضافه کنید که طعمی جدید و بی نظیر به آن ببخشد. قهوه ای که عاری از هرگونه افزودنی است و طعمی بسیار تلخ دارد به اسپرسو یا قهوه ی سیاه معروف است. که البته اکثر افراد تحمل شدت تلخی آن را نداشته و به آن شکر یا شیر اضافه می کنند.

شکر و شیر در واقع محبوب ترین و اصلی ترین طعم دهنده قهوه اسپرسو می باشند. اما افراد نمی دانند که گزینه های بیشتر و جالب تری برای طعم دهندگی به قهوه وجود دارد که ما در فارسی بیوتی به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

۱۵ مورد از طعم دهنده های قهوه

۱. کره:

شاید با دیدن نام کره گمان کرده باشید که این ترکیب، ترکیبی عجیب خواهد بود که طعم خوشایندی ندارد. اما جالب است بدانید کره می تواند از تلخی قهوه کم کرده و طعمی بی نظیر به آن ببخشد. اما توجه داشته باشید که مقدار زیادی کره اضافه نکنید، زیرا نصف قاشق کره کافی است که قهوه ی شما طعمی تازه و عالی به خود بگیرد.

۲. هل:

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که چای خود را با هل می نوشید این پیشنهاد، عالی ترین گزینه برای شما است. استفاده از مقداری پودر هل در فنجان قهوه ی شما طعم و عطری فوق العاده به آن می بخشد که با تجربه ی آن یکی از طرفداران این ترکیب خواهید شد.

۳. لیمو:

استفاده از لیمو ترش یا سایر مرکبات، از آن دسته از گزینه ها است که ممکن است اکثر افراد گمان کنند رابطه ی خوبی با طعم این ترکیب نخواهند داشت. اما اضافه کردن لیمو ترش به قهوه مانند طعم ترکیب چای و لیمو ترش، طعمی جدید، فوق العاده، زندگی بخش و تر و تازه ای دارد که قطعا امتحان طعم آن خالی از لطف نخواهد بود.

قهوه

۴. عصاره ی وانیل:

احتمالا تا به حال لاته ی وانیلی را امتحان کرده اید. و یکی از طرفداران طعم بی نظیر آن هستید. پس وقت آن رسیده که طعم بهشتی قهوه و وانیل را امتحان کنید تا دیگر قادر به نوشیدن قهوه ی خود بدون وانیل نباشید. با افزودن یک چهارم یا ۱/۲ قاشق چایخوری وانیل به قهوه تان، طعمی هیجان انگیز و عالی به قهوه ببخشید. اگر مایلید که دانه های قهوه تان طعم وانیل بدهد. کافی است یک غلاف وانیل را در دانه های قهوه کشیده و اجازه دهید یک شب بماند. در نتیجه هنگام برشته کردن قهوه، شما یک قهوه ی خوش طعم با طعم وانیل دارید.

۵. نمک:

این مورد یکی از عجیب ترین افزودنی ها است . که با استفاده از آن قادرید طعم قهوه تان را تغییر دهید. اگر تا به حال شکلات شور را امتحان کرده باشید و از طعم آن خوشتان آمده باشد، قهوه با نمک هم می تواند از ترکیب های مورد علاقه ی شما باشد. اگر دوست ندارید نمک را در فنجان قهوه تان، هم بزنید. پیش از دم کردن قهوه مقداری نمک بین دو انگشتتان به پودر قهوه اضافه کنید.

۶. عسل:

حتما پیش از این به استفاده از عسل برای شیرین کردن قهوه تان فکر کرده اید. چرا که نه؟ عسل یک افزودنی عالی برای کاهش تلخی قهوه و جایگزینی عالی و سالم برای شکر و قند است. پس این گزینه ی سودمند و فوق العاده را از دست ندهید.

۷. شیر نارگیل و باقی شیر های گیاهی:

ممکن است شما هم به علت علاقه نداشتن به طعم شیر معمولی ترکیب شیر و قهوه را دوست نداشته باشید. پس شیر های گیاهی را امتحان کنید. شیر های گیاهی مثل شیر نارگیل، کالری کمی داشته و همچنین دارای طعمی مطلوب است که ترکیبش با قهوه یک نتیجه عالی داشته و شیرینی خاصی به قهوه می بخشد. استفاده از شیر بادام هم گزینه ی مناسبی است.

دسر آفوگاتو

۸. بستنی:

بهتر است به afogato اشاره کنیم که نوعی بستنی وانیلی است که با ترکیب یک شات اسپرسو طعمی خارق العاده دارد. ترکیب قهوه و بستنی پر از تضاد های هیجان انگیز بوده و یک انتخاب عالی است. بستنی سرد با قهوه ی داغ و تلخی قهوه و شیرینی بستنی احتمالا همان چیزی است که می خواهید.

۹. دارچین (از قدیمی ترین طعم دهنده های قهوه):

دارچین یکی از رایج ترین و قدیمی ترین افزودنی های قهوه است که قطعا در اکثر کافی شاپ ها با آن رو به رو شده اید. دو روش برای استفاده از دارچین برای ترکیب با قهوه وجود دارد:

روش اول:

روش اول این است که مقداری از آن را بر روی قهوه ی خود بپاشید که معمولا در کاپوچینو و لاته از آن استفاده می شود.

روش دوم:

روش دوم این می باشد که آن را با قهوه ی خود دم کنید. در روش دوم اگر شما پودر دارچین دارید آن را با قهوه ی خود ترکیب کنید و اگر چوب دارچین دارید آن را آسیاب کنید و با قهوه ترکیب کنید که در این صورت شما از عطر و طعم بیشتری در قهوه ی خود برخوردار خواهید بود.

قهوه

۱۰. شکلات:

شکلات یکی از جذاب ترین و محبوب ترین گزینه ها در بین انواع طعم دهندگان است. به طوری که قهوه ی موکا که ترکیب شکلات و قهوه است. جزء پنج قهوه ی برتر در بین نوشیدنی های کافی شاپ ها است. برای استفاده از شکلات برای طعم دهی به قهوه دو روش وجود دارد.

اولین روش استفاده از شکلات تلخ است. در این روش کافی است، تکه ای شکلات در ته فنجان قرار داده و با ریختن قهوه ی داغ بر روی آن باعث آب شدن شکلات شوید.

در روش دوم شما باید از کاکائو نیبس استفاده کنید. کاکائو نیبس در واقع همان چیزی است که قبل از تبدیل شدن به شکلات هایی که همه ی ما دیده ایم وجود دارد. روش استفاده از این شکلات به این صورت می باشد که دانه ی قهوه ای که برای هر فنجان قهوه کنار میگذارید را با ۱/۴ قاشق چایخوری شکلات نیبس آسیاب کرده و ترکیب کنید. و در مرحله ی آخر آن را دم کنید.

۱۱. شکر قهوه ای:

شاید تصور کنید بین شکر قهوه ای و شکر سفید تفاوتی وجود نداشته باشد. البته درست است که از لحاظ خواص فرق چندانی با هم ندارند. اما طعم شکر قهوه ای به علت داشتن ملاس، مقداری کاراملی می باشد و طعم آن مقداری شبیه به تافی است. علاوه بر این، رنگ تیره ی شکر قهوه ای باعث شده گزینه ی بهتری برای اضافه کردن به قهوه باشد.

۱۲. زنجبیل:

مورد دوازدهم استفاده از زنجبیل برای طعم دهندگی به قهوه می باشد. به علت اینکه طبع قهوه سرد و خشک است با اضافه کردن آن می توان از سردی قهوه کم کرده و به عنوان مصلح قهوه، از آن استفاده کرد.

طریقه ی استفاده از آن به این شکل می باشد که یک فنجان شیر را همراه با سر قاشق چایخوری زنجبیل و سر قاشق چایخوری دارچین ترکیب کرده و ترکیب را روی حرارت بگذارید تا ده دقیقه بجوشد. سپس در هر فنجان قهوه نصف قاشق از این ترکیب اضافه کنید.

قهوه

۱۳. بادیان ستاره ای:

بادیان ستاره ای یک طعم دهنده قهوه ی فوق العاده و قوی است که به علت طعم گیاه شیرین بیان، قادر است شیرینی دلچسب و متفاوتی به قهوه ببخشد. طرز استفاده از آن به این صورت است که آن را به دانه های قهوه اضافه کرده و سپس به شکل همزمان آسیاب کنید.

۱۴. سیروب:

زمانی که آب را همراه با شکری زیاد بجوشانید مایعی به دست می آید که به آن سیروب گفته می شود. به عبارتی سیروب شهدی است که می توان از آن در آشپزی ها استفاده کرد. سیروب ها دارای تنوع زیادی هستند که از آن ها می توان به سیروپ دارچین، سیروپ وانیل و سیروپ کارامل اشاره کرد. روش اضافه کردن آن به قهوه به این صورت است که در ابتدا باید یک قاشق غذاخوری از آن را به قهوه اضافه کنید و پس از چشیدن طعم آن، اگر حس کردید که نیاز است مقدار بیشتری از آن اضافه کنید، این کار را انجام دهید.

به این نکته هم توجه کنید که پیشنهاد می شود بیش از دو و نیم تا سه قاشق غذاخوری از آن به قهوه اضافه نکنید. زیرا در نهایت قهوه ی شما از طعم اصلی اش دور خواهد شد.

۱۵. روغن نعناع:

ممکن نیست تا به حال خوردنی با چاشنی گیاه نعناع نخورده باشید. گیاه نعناع یکی از معروف ترین و بهترین چاشنی ها در سراسر جهان می باشد. اما در ارتباط با قهوه، ما عصاره و روغن نعناع را سفارش می کنیم. برای اضافه کردن این طعم دهنده به قهوه تان کافی است، چند قطره از آن را هنگامی که می خواهید قهوه را دم کنید به آن اضافه کنید.

در پایان لازم است بدانید که نوشیدن قهوه خالی از لطف نیست و قهوه می تواند دارای فواید زیادی برای بدن باشد. که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  1. می تواند به چربی سوزی و کاهش وزن کمک کند.
  2. دارای برخی مواد مغذی مورد نیاز بدن می باشد.
  3. ممکن است بتواند خطر مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد .
  4. می تواند باعث بهتر شدن عملکرد فیزیکی شود.
  5. می تواند حافظه ی کوتاه مدت را بهبود دهد.
  6. خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
  7. ممکن است بتواند از زوال عقل و آلزایمر جلوگیری کند.
قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب