farsi beauty

طرز تهیه شیرینی دانه قهوه خوشمزه به سبک قنادی

شیرینی دانه قهوه

شیرینی دانه قهوه یک شیرینی مخصوص مراسم های خاص مانند عید ها و یا جشن ها می باشد. این شیرینی عموماً به شکل یک دانه قهوه است و طعم و عطری محبوب و مطلوبی دارد. این شیرینی را می توانید با نوشیدنی های سرد یا گرم میل کنید. به دلیل میزان کافئینی که این شیرینی درون خود دارد می تواند یک شیرینی خوب برای کودکان و یک آزاد کننده دوپامین درون مغز آنها باشد.

مواد اولیه برای تهیه شیرینی دانه قهوه :

کره

150 گرم

نشاسته ذرت

½ پیمانه

تخم مرغ

1 عدد

بکینگ پودر

1 قاشق چای خوری

نسکافه

1 قاشق غذا خوری

پودر شکر

1 پیمانه

پودر کاکائو

 3 قاشق غذا خوری

آرد

2 پیمانه

دستور پخت شیرینی دانه قهوه

مرحله اول :

ابتدا مواد را با دمای اتاق هم دما کنید بنابراین قبل از مراحل پخت و آماده سازی شیرینی دانه قهوه، بایستی مواد زودتر از یخچال خارج کنید.

مرحله دوم :

نسکافه را با آب ولرم به آرامی حل کنید، یک کاسه بردارید سپس درون آن محتویات حل شده نسکافه را بریزید این محتویات را به خوبی هم بزنید و بعد از مخلوط کردن کره ذوب شده، پودر کاکائو، نشاسته ذرت و بکینگ پودر را به آرامی به مواد اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم :

تخم مرغ و آرد را به آرامی اضافه کنید و مواد را به خوبی ورز دهید. خمیری که به دست می آید یک خمیر نرم و یک رنگ می باشد، سپس فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.

مرحله چهارم :

کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و از خمیر هایی که آماده کرده کمی برداشته آنها را گرد کنید و سپس به حالت دانه قهوه در بیاورید و در سینی ها بچینید.

مرحله پنجم :

10 الی 15 دقیقه به شیرینی ها اجازه بدهید تا به خوبی در دمای فر بپزد، پس از آن سینی را از فر درآورده شیرینی ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و این شیرینی های لذیذ را با استفاده از نوشیدنی و یا بستنی دلخواهتان میل کنید.

منبع تصویر twinscake._

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب