farsi beauty

قهوه یک سوپرفود؛ فواید قهوه برای سلامتی و درمان بیماری ها

تأثیرات قهوه در سلامتی
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

قهوه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا، امید به زندگی را افزایش و خطر ابتلا به بیماری های خاص، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و پارکینسون را کاهش میدهد. همچنین قهوه بخش مهمی از یک رژیم غذایی متعادل نیز میباشد. میتوان از قهوه، به جای نوشابه های شیرین استفاده کرد، که گزینه سالم تری میباشد.

قهوه

فواید قهوه چیست؟

قهوه دارای چندین خاصیت تغذیه ای میباشد، قهوه را میتوان قبل از غذا، قبل از یک روز کاری، یا به عنوان یک تقویت کننده ی قبل از ورزش مصرف کرد. که همه ی اینها به میزان آنتی اکسیدان موجود در قهوه بستگی دارد. آنتی اکسیدان ها باعث جلوگیری از اکسید شدن سلول ها توسط مواد شیمیایی، التهاب و سموم میشود و برای سلامتی بسیار مهم هستند.

اکسیداسیون شدن سلول ها باعث تولید رادیکال های آزاد میشود. رادیکال های آزاد، مولکول ها یا اتم های جفت نشده واکنشی هستند که در سلول ها جمع میشوند و به بدن صدمه میزنند. آنتی اکسیدان ها باعث کاهش رادیکال های آزاد میشوند. به همین دلیل داشتن یک رژیم غذایی مناسب و حاوی آنتی اکسیدان، علاوه بر کاهش رادیکال های آزاد به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها نیز میشود.

طبق تحقیقات به عمل آمده، افرادی که قهوه مصرف میکنند 20% کمتر از بقیه افراد، در معرض خطر ابتلا به بیماری های مختلف میباشند.

در بسیاری از کشورهای بزرگ قهوه یکی از بزرگترین منبع غذایی آنتی اکسیدان میباشد و در این کشور ها قهوه، بیشتر از 60% از مصرف متوسط آنتی اکسیدان را تامین میکند.

تحقیقات نشان میدهند افرادی که 4 یا 5 فنجان قهوه می نوشند، در زنان 12% و در مردان 16% خطر ابتلا به مرگ زودرس را کاهش میدهد، حتی مصرف یک فنجان در روز این کاهش را به 5 تا 6 درصد میرساند.

بیل موری که از سال 2014 مدیرعامل و رئیس انجمن ملی قهوه بوده است، بارها و بارها ثابت کرده است که قهوه دارای فواید زیادی برای بدن و سلامتی میباشد.

به گفته بیل موری "قهوه یک سوپرفود(ابرغذا) است"

قهوه

چرا قهوه یک ترند سلامت شده است؟

در طی چند سال اخیر روند تأیین سلامتی و سالم زندگی کردن در بین جوانان تغییر بسیار کرده است، بیشتر افراد تمایل به امتحان محصولات جدید دارند. بسیاری از افراد قهوه را یک نوع سبک زندگی سالم و متعادل میدانند. علاوه نوشیدنی های داغ، قهوه نوع سرد و آمده نیز دارد که راحت قابل دسترس است.

یکی دیگر از مزایای قهوه این است که در عین حالی که آنتی اکسیدان وارد بدن میشود، هیچ گونه قند و طعم دهنده مصنوعی ای وارد بدن نمیشود. همچنین توجه داشته باشید که، کافئین تنها در قهوه یافت نمیشود و در خوراکی های دیگر مانند نوشابه، شکلات و سای مواد غذایی نیز یافت میشود. البته قهوه برای افرادی که دوست دارند کالری های دریافتی خود را کاهش دهند نی مناسب میباشد. شما میتوانید برای کنترل رژیم خود به این توجه داشته باشید که عوض کردن یک قوطی نوشابه با یک فنجان قهوه میتواند حدود 150کالری کمتری داشته باشد و یک گزینه عالی میباشد.

قهوه حاوی منیزیم، پتاسیم، ویتامین های گروه ب و بسیاری از مواد مغذی مهم میباشد.

تاثیر قهوه بر سرطان پرستات

منیزیم و پتاسیم عملکرد های متفاوت موثری در بدن دارند؛ برای مثال منیزیم سطح عملکرد بدن را بالا برده و پتاسیم فشارخون را کاهش میدهد و باعث حفظ توده های عضلانی میشود.

همچنین بیل موری در رابطه با تاثیر قهوه در سلامتی می گوید "کشورهایی که تولید کنند قهوه هستند، فرهنگ های غنی قهوه وجود دارد تمرکز بر مسائل سلامتی و بهداشتی بعد جدیدی به فرهنگ داده و ارزش های زیادی به صنعت قهوه میدهد."

قهوه

سرطان، قهوه و بحث حقوقی

علاوه بر تمام خواص قهوه، تفکرات غلطی نیز درباره قهوه وجود دارد. مانند قانون 65 حقوقی ایالت کالیفرنیا که به عنوان نوشیدن آب آشامیدنی و سموم در سال 1986 شناخته شد و در ابتدا به صورت رای گیری تصویب شد. این قانون برای شناخت موادی است که باعث ایجاد نقص های مادر زادی، سرطان و یا سایر آسیب ها میشوند.

این لیست هم اکنون شامل 900 ماده مختلف طبیعی و مصنوعی است. همچنین در سال 2018 هیچ کدام از خرده فروشان و رستر های قهوه نتوانستند ثابت کنند که، ماده شیمیایی که هنگام برشته کردن دانه های قهوه استفاده میشود، خطر قابل توجهی برای سرطان ندارد.

به همین دلیل قهوه در ماده 65 قانون کالیفرنیا به عنوان یک ماده سرطان زای احتمالی درج شده است.

همچنین ایالت کالیفرنیا برچسب هایی بر روی قهوه ها می چسباند که علاوه بر پیام خلاف به قهوه دوستان به کشاورزان قهوه نیز آسیب میرساند.

البته این ماده در سال 2019 از اخطار سرطان ماده 65 معاف شد.

این مورد توسط سازمان جهانی بهداشت نیز مورد برسی قرار گرفته و این سازمان از نظریه اینکه قهوه سرطان زا نیست حمایت کرده است. حتی اینکه قهوه میتواند به محافظت در برابر برخی از انواع سرطان نیز کمک کند نیز تایید میکند.

قهوه

قهوه یک سوپرفود

تحقیقات نشان داده اند که قهوه فواید بسیاری در سلامتی و یک رژیم مناسب و متعادل دارد. هر روزه کافئین مورد نیاز میلیون ها نفر از قهوه تامین میشود. همچنین قهوه منبع غنی از آنتی اکسیدان میباشد که باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های جدی میشود. البته یکسری باور های غلط نیز وجود دارد، اما تحقیقات عمدتا قهوه را به عنوان یک سوپرفود یا ابرغذا میشناسند.

حرف آخر

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید. لطفاً توجه داشته باید که دفعه دیگه ای که به سراغ نوشیدنی های انرژی زا میروید، به میزان کالری های دریافتی خود نیز توجه کنید و به جای نوشابه یا نوشیدنی های انرژی زا که دارای قند های مصنوعی و کالری بالا میباشند، یک فنجان قهوه با کیفیت دم کنید. شاید هم شما به نتیجه ای برسید که قهوه را به عنوان یک سوپرفود یا ابرغذای سالم و مفید ترجیح دهید.

قهوه

 

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب