farsi beauty

نحوه ی استفاده و خواص شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی پوست

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از پر خاصیت ترین و فوق العاده ترین روغن ها برای پوست شما است که علاوه بر قدرت مرطوب کنندگی قوی خواص درمانی بسیاری برای پوست دارد که می توان از آن ها به درمان زخم ها و ترک های پوستی اشاره کرد. برای آشنایی با خواص فوق العاده ی روغن نارگیل با ما همراه باشید.

چند مورد از خواص بی نظیر روغن نارگیل

۱) با روغن نارگیل کرم های مرطوب کننده را دور بریزید :

یکی از خواص روغن نارگیل قدرت نرم کنندگی فوق العاده ی آن می باشد. اگر پوست حساسی دارید که به خصوص در فصل های سرد و مناطق خشک با خشکی شدید روبه رو شده و پوستتان دچار ترک و کم آبی شده است روغن نارگیل بهترین گزینه است. همچنین اگر پوستتان بر اثر خشکی دچار خارش شده است روغن نارگیل روشی مناسب برای رفع این مشکل می باشد. این روغن کم آبی پوست را از بین برده و می تواند به عنوان کرمی مرطوب کننده پوست شما را نجات دهد.

۲) روغن نارگیل اسکرابی مناسب برای بدن :

روغن نارگیل می تواند به عنوان یک اسکراب طبیعی برای بدن استفاده شود. زیرا روغن نارگیل دارای خواص نرم کنندگی و تسکین دهندگی است و این خواص می توانند آن را به اسکرابی مناسب تبدیل کنند. برای تهیه ی این اسکراب کافی است شکر قهوه ای و روغن نارگیل را با مقداری هم اندازه با یکدیگر ترکیب کنید. حالا از آن بر روی پوستتان به خصوص نواحی که دارای پوستی خشک تر می باشد. مثل پوست زانو یا آرنج مالیده و اجازه دهید سلول های مرده ی پوستتان از میان رفته و پوستی نرم، صاف و شاداب داشته باشید. پس از گذشت چند دقیقه پوستتان را به کمک آب گرم شست و شو دهید.

روغن نارگیل

۳) روغن نارگیل پاک کننده ی قوی آرایشی :

روغن نارگیل توانایی بسیاری در پاک کردن آرایش صورت و چشم شما دارد و به سادگی می تواند حتی آرایش های ضد آب را پاک کند. بنابر این شما می توانید به جای دستمال های مرطوبی که در بازار وجود دارند از روغن نارگیل استفاده کرده و آرایشتان را پاک کنید. برای این کار کافی است مقداری از آن را کف دستتان بریزید اگر روغن نارگیل شما جامد بود دستانتان را به یکدیگر بمالید و سپس از آن به شکلی دورانی روی پوست خود بمالید. دقت کنید که زمانی که از روغن نارگیل دور چشم می زنید آرام تر این کار را انجام دهید. زیرا پوست دور چشم حساس تر است. سپس به کمک یک لیف گرم و مرطوب این روغن را از روی پوست پاک کنید. اگر پس از آنکه صورت را به کمک لیف پاک کردید هنوز هم پوستتان مقداری چرب بود کافی است صورتتان را به کمک آب گرم شسته و سپس خشک کنید. همچنین می توانید از روغن نارگیل به پدی پنبه ای زده و آن را به پوستتان بمالید تا آرایشتان پاک شود.

۴) به کارگیری روغن نارگیل به عنوان افتر شیو (بعد اصلاح) :

روغن نارگیل دارای خاصیت تسکین دهندگی است و همین امر سبب می شود بتوان از آن به عنوان ماده ای مناسب پس از اصلاح استفاده کرد. برای این کار کافی است مقداری از روغن نارگیل را بر روی پوست بزنید تا آن را تسکین داده و اگر آسیبی در حین اصلاح به پوستتان وارد شده است. می توانید آن را به وسیله ی روغن نارگیل بهبود دهید.

روغن نارگیل

۵) روغن نارگیل برای درمان خشکی لب و ترک پا :

احتمالا برایتان پیش آمده است که کف و پاشنه ی پاهایتان به شدت خشک شده و ترک خورده باشد. شما در این مواقع به ساده ترین صورت می توانید این مشکل را بر طرف کنید. کافی است مقداری از روغن نارگیل به پاشنه ی پاهایتان بزنید و زمان دهید روغن به خوبی به پاهایتان نفوذ کرده و خشکی و ترک را از بین ببرد. همچنین اگر لب هایی خشک و ترک خورده دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از بالم های لب که دارای مواد سمی است از روغن نارگیل استفاده کنید که مشکل خشکی لب شما را برطرف کند.

۶) به کمک روغن نارگیل شوره ی سر را از بین ببرید :

 این روز ها بسیاری از افراد دچار شوره ی سر شده و سخت نگران این موضوع هستند. جالب است بدانید که یکی از روش های ساده برای رفع شوره ی سر و رطوبت بخشیدن به کف سر استفاده از روغن نارگیل می باشد. شما می توانید با مالش روغن نارگیل به کف سر شوره سر را از بین برده و باعث رشد موهایتان شده و از ابتلای کف سر به بیماری های پوستی جلوگیری کنید.

روغن نارگیل

۷) بهبود پسوریازیس و اگزما به کمک روغن نارگیل :

با توجه به تحقیقات انجام شده روغن نارگیل تصفیه نشده می تواند علائم اگزما را درمان کند. اگزما نوعی بیماری پوستی است که خیلی به بیماری پسوریازیس شباهت دارد. این دو مشکل پوستی نشانه هایی مشترک دارند و حتی برخی از دلیل هایی که فرد دچار این بیماری ها می شود نیز شبیه به یکدیگر است. البته نکته ای که وجود دارد این است که پوسته هایی که در پسوریازیس به وجود می آید زخیم تر از اگزما است. اما درمان این دو بیماری پوستی به وسیله ی مرطوب کننده است. چه مرطوب کننده ای بهتر از روغن نارگیل؟ با کمک روغن نارگیل می توان پوسته پوسته شدن، خارش و خشکی پوست را رفع کرده و اگزما و پسوریازیس را درمان کرد و از این مشکل رها شد.

۸) به کمک روغن نارگیل تبخال را درمان کنید :

احتمالا برایتان پیش آمده است که اطراف دهان و یا حتی داخل آن تبخال زده اید و چهره تان تحت تاثیر آن قرار گرفته باشد و یا از درد آن اذیت شوید. در این مواقع شما سخت به دنبال روشی برای رفع تبخال هستید. ما به شما استفاده از روغن نارگیل را پیشنهاد می کنیم. این روغن دارای لوریک اسید است که تاثیر بسیاری روی ویروس تبخال داشته و می تواند مانع از تولید مثل آن شود. و این مساله می تواند به درمان تبخال شما سرعت بخشیده و تاثیرات تبخال و تغییر رنگ پوست را از میان ببرد. برای این مقصد کافی است مقداری از روغن نارگیل داخل دست ریخته و به کمک انگشت به شکل ضربه ای بر روی تبخال بزنید تا درد تبخال را کاهش داده و سرعت بهبود آن را افزایش دهد.

روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل برای چه اشخاصی پیشنهاد نمی شود ؟

با وجود اینکه فواید این روغن ثابت شده می باشد اما استفاده موضعی از آن برای تمام افراد پیشنهاد نمی شود. برای مثال افرادی که دارای پوست چرب می باشند نباید از روغن نارگیل به صورت موضعی استفاده کنند زیرا این روغن با وارد شدن به منافذ پوست سبب ایجاد جوش های سر سیاه می شود. نکته ی دیگری که وجود دارد برای افرادی است که دارای پوستی حساس هستند. برای آنکه مطمئن شوید استفاده از این روغن سبب التهاب پوست شما نمی شود کافی است مقداری از آن را بر روی قسمتی از دست امتحان کنید و اگر پوستتان نسبت به آن واکنشی نشان نداد می توانید از آن به پوست صورتتان بزنید. بنابر این افرادی که دارای پوستی حساس و چرب هستند نمی توانند از روغن نارگیل به شکل موضعی استفاده کنند ولی می توانند آن را داخل رژیم غذایی شان جای داده و آن را میل کنند و از این طریق از فواید آن بهره مند شوند.

زمانی که روغن نارگیل می بایست روی پوست باشد چند دقیقه است ؟

 پاسخ این سوال با توجه به راه استفاده از روغن نارگیل متفاوت است. اما اگر بخواهیم به صورت کلی به این سوال پاسخ دهیم می توانیم بگوییم ده تا بیست دقیفه زمان مناسبی است که روغن نارگیل روی پوست بماند.

روغن نارگیل

سخن پایانی

در پایان امیدواریم که از این مطلب راضی بوده باشید و با جای دادن روغن نارگیل در زندگیتان از فواید فوق العاده ی آن بهره مند شوید. فقط فراموش نکنید اگر پوستی حساس و چرب دارید سعی کنید به جای استفاده ی موضعی از روغن نارگیل آن را وارد رژیم غذایی خود کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب