farsi beauty

مهم ترین خواص آرد نارگیل که از آن بی خبر هستید!

آرد نارگیل

این آرد از نارگیل تهیه می شود و نوعی آرد سالم برای مصرف عموم مردم به شمار می آید.

آرد نارگیل سرشار از فیبر است و در هر 100 گرم آرد نارگیل می توانید حدود 45 تا 60 گرم فیبر را دریافت کنید.

این آرد از تخم کتان و آرد گندم، جو دوسر یا آلوی خشک فیبر بسیار بیشتری دارد و در نتیجه یکی از خواص مهم آن داشتن فیبر بالا برای افراد می باشد.

همچنین آرد نارگیل سرشار از عناصر مغذی و لازم مثل سلنیوم می باشد که در بدن باعث کاهش تولید رادیکال های آزاد می شود، همچنین این آرد حاوی میزان اندکی آهن و منیزیم است که می تواند برای بدن مفید واقع شود.

در این آرد پروتئین و اسید لوریک وجود دارد و خاصیت سیرکنندگی برای افراد ایفا می کند، منبع مهمی از فسفر و ویتامین B6 می باشد و با آنتی اکسیدان بالایی که دارد برای بدن نقش مهمی ایجاد می کند.

این آرد حاوی چربی، کربوهیدرات و کالری نیز هست، در ادامه قرار است با خواص و مضرات آرد نارگیل بیشتر آشنا شوید.

آرد نارگیل

خواص آرد نارگیل و مضرات آن

1. کنترل قند خون

نارگیل به دلیل دارا بودن کربوهیدرات کم و فیبر بالا به کنترل قند خون و دیابت کمک می کند، این آرد می تواند برای افراد دیابتی مفید واقع شود.

2. مناسب برای بیماران سلیاک

این آرد فاقد گلوتن هست و بهترین جایگزین برای آرد معمولی برای افراد گیاهخوار و حساس به گلوتن تلقی می گردد، با مصرف این آرد 20 درصد پروتئین و 8 درصد اسید آمینه ضروری بدن را به راحتی دریافت می شود زیرا این آرد شاخص گلیسمی بسیار پایینی دارد و شاخص گلیسمی آن حدود 35 می باشد، بنابراین ماده ای ارزشمند بوده و زود جذب می شود.

آرد نارگیل

3. تسهیل عملکرد دستگاه گوارش

در مورد مضرات و خواص نارگیل روی دستگاه گوارش هم تحقیقاتی شده، مصرف آرد نارگیل به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب و اسید اوریک به همراه تری گلیسیرید می تواند به هضم بهتر غذا کمک کند و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود ببخشد.

4. مقابله با التهابات

مصرف آرد نارگیل می تواند با التهابات بدنی مقابله کند و بدن را از شر التهابات داخلی خلاص کند.

آرد نارگیل

5. نابود کننده باکتری های مضر

این آرد می تواند با عفونت ها مبارزه کند و عفونت ها یا ویروس های درون بدن را از بین ببرد.

6. موثر برای کاهش وزن

آرد نارگیل به دلیل فیبر و پروتئین موجود در خودش موجب کاهش اشتها می شود و احساس گرسنگی را کم می کند، پودر نارگیل دارای MCT می باشد و خیلی سریع به کبد می رود و می تواند به عنوان یک کاهش دهنده التهاب به حساب بیاید.

آرد نارگیل

7. بهبود سلامت قلب

خواص و مضرات آرد نارگیل بر روی قلب شناسایی شده، تحقیقات ما نشان می دهد مصرف این پودر می تواند برای بدن مفید باشد و کلسترول LDL را کاهش دهد، اسید اوریک موجود در آن باعث از بین رفتن باکتری هایی که در شریان ها پلاک ایجاد می کنند می شود و می تواند به کاهش تری گلیسیرید خون کمک کند.

8. فاقد غلات و کنترل آلرژی

تاثیرات و مضرات نارگیل برای افرادی که به غلات حساسیت دارند هم ثابت شده است، مصرف آرد نارگیل از نفخ و گرفتگی عضلات یا اسهال افرادی که به غلات حساسیت دارند جلوگیری می کند و این افراد می توانند آرد نارگیل را جایگزین آرد معمولی کنند.

آرد نارگیل

عارضه های مصرف بیش از اندازه آرد نارگیل

اکنون قرار است بیشتر با خواص و مضرات آرد نارگیل آشنا شوید، همانطور که ذکر شد آرد نارگیل خواص بسیار بالایی برای بدن ایفا می کند اما مصرف بیش از اندازه آرد نارگیل می تواند موجب خطر افزایش سطح کلسترول خون، افزایش وزن، ایجاد واکنش معده و ایجاد واکنش حساسیتی شود.

افرادی که بیش از اندازه آرد نارگیل مصرف می کنند ممکن است واکنش های خاص به آن نشان دهند، جالب است بدانید مصرف آرد نارگیل برای افرادی که به بادام هندی، پسته، گردو و مغزیجات این چنینی حساسیت دارند مناسب نیست و می تواند باعث ایجاد آلرژی می شود.

همچنین مصرف بیش از اندازه آرد نارگیل برای دیابتی ها مضر می باشد زیرا می تواند قند خون را افزایش دهد پس در مصرف آن تعادل را رعایت فرمایید.

آرد نارگیل

در آخر

در مورد خواص و مضرات نارگیل به یاد داشته باشید آرد نارگیل یک آرد بدون گلوتن و تهیه شده از گوشت های داخلی نارگیل می باشد و در مقایسه با آرد برنج قهوه ای و آرد بادام، فیبر بیشتری دارد.

آرد نارگیل خوشمزه بوده و کاملاً می توان در صنعت غذایی از آن استفاده کرد، مصرف متعادل این آرد می تواند به سلامت دستگاه های داخلی بدن کمک کند اما زیاده روی در مصرف آن افراد را منجر به بیماری می کند.

نکته: در صورت داشتن هرگونه حساسیت قبلی، قبل از مصرف از آرد نارگیل خواص و مضرات آن اطلاعات کافی داشته باشید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب