farsi beauty

طرز تهیه شیرینی کاکائویی یا کوکی کره ای خوشمزه خانگی

شیرینی کاکائویی

شیرینی کاکائویی از جمله شیرینی هایی می باشد که می توانید آنها را در منزل با استفاده از چند راهکار ساده، همانند شیرینی کاکائویی قنادی ها آماده سازید.

شیرینی کاکائویی معمولاً در هر سنی طرفداران خودش را دارد و حتی بچه ها نیز عاشق این نوع شیرینی ها می باشند؛ برای تهیه شیرینی کاکائویی به روش حرفه ای در منزل کافیست، مراحل زیر را انجام داده و مواد اولیه را آماده سازید.

مواد لازم برای آماده سازی شیرینی کاکائویی :

کره

300 گرم

پودر کاکائو

3 قاشق غذاخوری

آرد سفید

2 پیمانه

وانیل

¼ قاشق چای خوری

نشاسته ذرت

1 پیمانه

شکلات تلخ تخته ای

1 عدد

پودر قند

1 پیمانه

پودر نارگیل یا پودر پسته 

به میزان دلخواه

طرز تهیه شیرینی کاکائویی

مرحله اول :

کره را در دمای اتاق گذاشته تا آب شود، سپس آن را درون کاسه ریخته به همراه پودر قند به طور سریع هم بزنید و این هم زدن را تا 8 دقیقه ادامه دهید.

مرحله دوم :

وانیل را به محتویات اضافه کنید و یک دقیقه دیگر به طور سریع هم بزنید.

مرحله سوم :

اکنون پودر کاکائو را در کاسه جداگانه الک کنید، سپس آن را درون محتویات قبلی ریخته و به آرامی هم بزنید، در حین هم زدن بایستی نشاسته ذرت را به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم :

آرد سفید را آرام آرام و با حوصله به محتویات اضافه کنید و هم زدن را به طور بسیار آرام تر ادامه دهید، زیرا ممکن است ریختن ناگهانی آرد و تند هم زدن در این مرحله از کار، خمیر شیرینی کاکائویی را خراب کند؛ سپس محتویات را درون کیسه فریزر ریخته و به مدت 30 دقیقه آن را درون یخچال بگذارید تا به خوبی استراحت کند.

 مرحله پنجم :

بعد از گذشت نیم ساعت خمیر شیرینی کاکائویی را از کیسه فریزر جدا کرده، صبر کنید تا شرینی از حالت سفت و سختی خارج شود، اکنون به آن شکل دهید، سپس آن ها را در سینی فر قرار دهید، اما سینی را درون فر نگذارید و به مدت 20 دقیقه دیگر آن را درون یخچال بگذارید.

مرحله ششم :

فر را روشن کنید و آن را در دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید، مواد درون سینی را که از قبل شکل داده اید، از یخچال خارج کرده و درون فر به مدت زمان 20 دقیقه بگذارید تا بپزد.

مرحله هفتم :

پس از خنک شدن شیرینی ها، آنها را از فر درآورده و شکلات تلخ تخته ای را روی آن رنده کنید.

میتوانید از پودر نارگیل یا پودر پسته نیز استفاده کنید و شرینی کاکائوییتان را همراه شیر، چای، یا آبمیوه مورد نظرتان سرو کنید.

شیرینی کاکائویی

نکات مهم :

  1. توجه داشته باشید، برای شکل دادن به شیرینی ها می توانید از کاردک یا قالب ها مختلف استفاده کنید.
  2. همچنین برای آگاه شدن از پختن شیرینی ها، می توانید آن را با چاقو یا کاردک کمی از جایش تکان دهید، اگر شیرینی ها تکان خوردند و از جای خود حرکت کردند؛ به معنای آن می باشد که شیرینی کاکائویی شما آماده است.

منبع تصاویر mona.m16 و cake_lalejin

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب